Mitä lihaa laittaisin pastan tomaattikastikkeeseen?

Vierailija

Jauhelihaa en laita ja porsaanlihaa en syö.

Kastike on sellainen italialaistyyppinen, johon tulee paljon tomaattia ja yrttejä. Lihana olen joskus käyttänyt leikkeleiden loppuja, mutta nyt haluaisin tehdä ihan kunnon annoksen tätä kastiketta pakastimeenkin ja käyttää lihaakin normaalin määrän. Ostanko lihatiskiltä vaikka palapaistia vai mikä sopisi, ja mitä sille pitäisi tehdä ennen heittämistä pastan joukkoon? Kypsentää pannulla ja maustaa?

Huomannette, että olen noviisi ruuanlaittaja. Eron myötä haluan kuitenkin opetella tekemään ruokaa itsekin, kun budjetti on tiukka mutta syödä pitäisi ja mielellään jotain ihan hyvältäkin maistuvaa olisi kiva osata tehdä.

Kommentit (8)

Vierailija

Lihan sijasta tähän sopivat myös jotkut makkarat. Persoonallinen valinta on supisuomalainen siskonmakkara. Purista makkarasta pieniä kikkareita poreilevaan kastikkeeseen ja anna kiehua kymmenisen minuuttia.

Vierailija

Kakkonen, sitä varten juuri tulin täältä kyselemään, että oppisin valmistamaan ruokaa. Opin tällaisia käytännön asioita paljon paremmin kuulemalla muiden kokemuksiin ja toimintatapoihin perustuvia kertomuksia kuin hankkimalla objektiivista, väritöntä yleistietoa. Minulla on korkea riski uppoutua siihen tiedon omaksumisvaiheeseen niin, että lopulta voisin vaikka väitellä tohtoriksi aiheesta mutta en silti osaisi valmistaa ensimmäistäkään ruokalajia.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat