Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö niin että huuto.netissä myyjä ottaa yhteyttä ostajaan

Vierailija
09.02.2006 |

vaikka molemmille kaiketi meneekin yhteystiedot kohteen sulkeuduttua? Tuntuu näin ostajana vähän hölmöltä ajatukselta alkaa kysellä perään. Millaisia näkemyksiä/kokemuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä voi tosin halutessaan hoitaa ensimmäisen yhteydenoton ostajan puolesta.

Vierailija
2/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monellahan siellä lukee " huutaja ota yhteyttä xx pv kuluessa" tai jotakin vastaavaa, ja neutraalin ja jopa nega palautekin voi tulla kun ostaja ei ottanut yhteyttä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin säännöissä.Toki useat myyjätkin ottavat yhteyttä,mutta sitten on näitä pilkunviilareita,jotka odottavat ja jos ei mitään kuulu niin eivät perään kysele.

Vierailija
4/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Näin säännöissä.Toki useat myyjätkin ottavat yhteyttä,mutta sitten on näitä pilkunviilareita,jotka odottavat ja jos ei mitään kuulu niin eivät perään kysele.

Joten teen nykyään niin, että odotan aikani ja jos mitään ei kuulu laitan tavaran uudelleen myyntiin. Sama se jos on joku yksi tai kaksi tavaraa myynnissä, mutta ei mulla riitä mielenkiinto huudella ostajien perään monesta tuotteesta. Olkoot ostamatta, sama se mulle.

Vierailija
5/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa ihmetellä!

Vierailija
6/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan törmännyt sellaiseen, että yhdellä henkilöllä olisi kaksi nimimerkkiä? Sellainen juttu alkoi mietyttämään, kun huomasin yhden kohteen voittajan perässä -2 eli oli saanut kaksi nega palautetta, ei ollut ottanut yheyttä ym. ja kun sitten uteliaana katsoin mistä kohteistä oli kyseiset palautteet tulleet niin ennen tätä -2 nimimerkkiä oli kummassakin kohteessa sama huutaja, siis toisiksi paras huutaja oli sama kummassakin.

Tuli mieleen, että kun huutaja ei sitten olekkaan halunnut tavaraa itselleen niin huutaa tällä toisella " hämy-nikillä" ylitse...

Vierailija
7/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että ostaja ottaa yhteyttä en minä myyjänä koska minulla ei ole tarvetta tavaraani kenellekkän tyrkyttää. Ostajan intressi siis kysellä miten saa huutamansa tuotteen himaansa asti.

MUTTA, kun meni välillä 10 päivää tai ei kuulunut ollenkaan olen ruvennut laittamaan heti viestiä, että onnettelut voitit sen ja sen, tässä tili mihin voit huutosi maksaa.

Eli en jaksa ihmetellä missä yhteydenotto viipyy niin toimin näin. Vaikka mielestäni nurin kurista.

Vierailija
8/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa tilinumeronsa ja sitten vain odottaa että rahat tulevat tilille. Näin jää täysin turha sähköposti välistä pois (ostajan pyyntö saanko tilinumeron) Sitten jos ei viikon kuluessa ole maksua tullut/ilmoitusta maksusta niin voi kysellä onko jo maksanut. Ostajan on sitten aina hyvä ilmoittaa että nyt on maksanut.

Vierailija
9/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

onko kukaan törmännyt sellaiseen, että yhdellä henkilöllä olisi kaksi nimimerkkiä? Sellainen juttu alkoi mietyttämään, kun huomasin yhden kohteen voittajan perässä -2 eli oli saanut kaksi nega palautetta, ei ollut ottanut yheyttä ym. ja kun sitten uteliaana katsoin mistä kohteistä oli kyseiset palautteet tulleet niin ennen tätä -2 nimimerkkiä oli kummassakin kohteessa sama huutaja, siis toisiksi paras huutaja oli sama kummassakin.

Tuli mieleen, että kun huutaja ei sitten olekkaan halunnut tavaraa itselleen niin huutaa tällä toisella " hämy-nikillä" ylitse...

Voit kokeilla hakua. Laita yksityiskohtaiseen hakuun tarjouksen tekijän kohdalle se nikki mitä epäilet " hämy-nikiksi" . Näet mitä kohteita ko. nikillä on huudettu. Jos vain yhden ja saman myyjän kohteita on asia aika selvä... Sen jälkeen voit laittaa linkin hausta ylläpidolle.

Vierailija
10/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan suoraan tilinumeron ja tavaran postiin kun maksu näkyy tilillä.

Jos maksua ei kuulu viikkoon kyselen että onko aikomusta maksaa ja ottaa tuotetta ja jos ei sittenkään mitään kuulu niin negatiivinen palaute.

Ostajana otan myös heti yhteyttä koska haluan huutamani tavarat yleensä mahdollisimman pian ja maksan yleensä samantien.

Vierailija
11/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ohjeessa lukeekin, että ostajalla velvollisuus ottaa yhteyttä niin minä olen yleensä koneella kun kohteet sulkeutuvat, joten kun saan ne huudon päättymisviestit niin laitan heti ostajalle viestin, jossa ilmoitan tilinumeroni maksua varten.

Aina en voi olla koneella heti huudon sulkeuduttua ja aina välillä ostaja on itse ehtinyt ottaa yhteyttä. Mutta itse suosin myyjänä yhteydenottoa sillä ostajan viestit on vain kysely tilinumerosta " Saisko tilinumeron, kiitos" . Nopeammin selviää, kun lähettää suoraan viestin, jossa lukee tilinumero.

Jos ostajasta ei kuulu mitään viikkoon niin lähetän uuden viestin, jossa annan vielä tilinumeron ja laitan jonkun päivän jos ei siihen mennessä kuulu mitään niin laitan uudestaan myyntiin. Hyvin harvoin näitä tapahtuu, yleensä lähes kaikki ostajat lunastavat huutonsa.

Vierailija
12/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä olen yleensä koneella kun kohteet sulkeutuvat, joten kun saan ne huudon päättymisviestit niin laitan heti ostajalle viestin, jossa ilmoitan tilinumeroni maksua varten.

Eri aikoihin laitettu (laitan kun ehdin) ja eri aikoja huudot voimassa.

En todellakaan kyttää koska ne sulkeutuu ja monesti huuto.netistä tulee ilmoituksetkin pari päivää myöhässä.

Laitan ostajille tilinumerot sitä mukaa mitä kysyy ja pakkaan tuotteen samalla.

Ehkä se sääntö onkin just ton takia. Yleensä ostaja ei kai huuda viittä kymmnetä tuotetta samaan aikaan. On helpompi seurata niitä posteja ja ottaa yhteyttä kun on huutanut jotain yhtä tavaraa. Omia sääntöjään keksivät (en kysele tilinumeroa, myyjän on helpompi se lähettää) saavat ihan vapaasti sitten jäädä ilman huutamiaan tavaroita.

En pidä mitenkään pilkun tarkkaan säännöstä kiinni, otan kyllä välillä itsekin yhteyttä enkä huutojen takia " päätäni vaivaa" ja posteja erikseen odottele. Jossain vaiheessa saatan huomata, että ostajasta ei ole kuulunut viikkoon mitään ja lähetän sitten ehkä postia.

Vierailija
13/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on kyse minun kohteestani, joten myyjällä ei ole " hämy-nikkiä" siksi tätä vähäntutkiskelin, kun ei koskaan ole tullut vastaan sellaista nikkiä jolla ei ole mitään muita palautteita kuin kaksi negaa... tein haun sieltä, että mitä tällä nikillä on huudettu ja aika paljon on huudettu, mutta melkein jokaisessa on myös tämä toinen nikki, ja ennen tätä mitä minä hämyksi luulen.

Mutta kun tuo kohteeni sulkeutuu huomenna niin sittenpähän nään olen ollut ihan vainoharhainen ja syytellyt suotta vai onko todella aihetta vähän ilmoitella ylläpidolle...

Vierailija
14/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuotteet sulkeutuu aika samaan aikaan pienissä ryhmissä. Yhtenä päivänä 10 toisena 5 jne. Sitten jos on tullut huutoja, lähetän tilinumeroni ja muut laitan uudestaan myyntiin. Näin tämä sama rytmi jatkuu ja minun ei tarvitse olla tietokoneella kuin siihen päättymisaikaan. Tarkistan toki sähköpostin aamuisin ja iltaisin jos on tullut kysymyksiä tms.

Vierailija
15/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tässä on kyse minun kohteestani, joten myyjällä ei ole " hämy-nikkiä" siksi tätä vähäntutkiskelin, kun ei koskaan ole tullut vastaan sellaista nikkiä jolla ei ole mitään muita palautteita kuin kaksi negaa... tein haun sieltä, että mitä tällä nikillä on huudettu ja aika paljon on huudettu, mutta melkein jokaisessa on myös tämä toinen nikki, ja ennen tätä mitä minä hämyksi luulen.

Mutta kun tuo kohteeni sulkeutuu huomenna niin sittenpähän nään olen ollut ihan vainoharhainen ja syytellyt suotta vai onko todella aihetta vähän ilmoitella ylläpidolle...

Voi olla että se on just noin kuin ajattelit, vähän siltä se kuulostaa :-/

12

Vierailija
16/16 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko olla yhdellä ihmisellä kaksi nimimerkkiä (musitelin, että samaan s-postiin ei voi olla kahta nimimerkkiä) nyt se kyseinen nimimerkki sitten on poisttettu käytöstä, koska sellaiset -2 nimimerkit kuulemma poistetaan automaattisesti...

Löysin kaikkiaan 13 kohdetta joissa oli tämän hämyn huuto ja jokainen oli sen yhden ja saman huutajan jälkeen... eikä siis yhtään kiitettävää tai edes neutraalia palautetta ole kirjoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi