Millaisia ajatusleikkejä teillä on?

Vierailija

Eli mitä mielessänne pyörii kun ei ole mitään niin sanotusti ajateltavaa/pohdittavaa? Mä usein mielessäni käännän kaiken minkä luen ja kuulen niin englanniksi. Usein vielä silleen tyyliin vähän niinkuin selittäisin jollekkin miksi se kääntyy niin ja mietin niitä kielioppeja eli "opetan mielessäni". Sama toisinpäin eli englannista suomeksi. 

Toinen on se että tykkään herkutella ajatuksella suuresta eurojaskavoitosta (siis vaikka 50milj). Funtsin usein miten kertoisin siitä vanhemmilleni ja parhaalle ystävälleni, ja keille kaikille kertoisin. Mietin millaista elämäni olisi sen jälkeen, siis muutakin kuin mitä tekisin sillä rahalla (mikä on jo valmiiksi päätetty), eli just että miten selitän ihmisille miten mulla on varaa hienoon asuntoon ja autoon ja ainaisiin ulkomaanmatkoihin, antamatta heille syytä kidnapata lastani :D 

Ja kolmas on se että leikittelen ajatuksella että joku olisi joskus keskiajalla keksinyt jonkin moisen aikakoneen tms ja tullut tähän aikaan. Miten ihmeissään hän olisi kaikista keksinnöistä ja yleensäkkin elämän menosta. Selittäisin miten voin asua yksin ja omistaa esineitä, rahaa, asunnon jne vaikka olen naimaton nainen. Kertoisin nykyaikaisesta lääketieteestä, sähköstä, autoista, ihmisoikeusasioista, oikeussysteemistä, demokratiasta sanan nykyisessä tarkoituksessa jnejne... 

Oonko mä ihan hölmö kun funtsin tämmöisiä? :D tietenkään en kokopäivää pyörittele näitä mielessäni mutta just vaikka ruokaa laittaessa, suihussa, yksin autossa, iltaisin jos ei ole muuta puuhaa...

Mitä vastaavia teillä on?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Mietin usein miten selittäisin jotain tavallisia suomalaisen elämän ilmiöitä englanniksi amerikkalaiselle ystävälleni, jos hän tulisi käymään Suomessa. Esim. millainen kauppa Lidl on, tai mitä ovat jokamiehenoikeudet, tai miten kekri eroaa halloweenista.

Sitten mietin miten minusta kirjoitettaisiin iltapäivälehdissä tai murhainfossa, jos nyt katoaisin jäljettömiin. "Taas nainen kadoksissa. Nela, Pia, Birgitta - ja nyt Virpi"

Enimmäkseen mietin kuitenkin seksifantasioita ja varsinkin yhtä entistä työkaveria, jonka kanssa ei koskaan tapahtunut mitään. Kirjoitan mielessäni novelleja, joissa hän sanoo ja tekee minulle kaiken sen, mitä toivoisin. Joskus mietin myös, mitä tapahtuisi jos kuolisin ja mieheni löytäisi kirjoittamani fantasiat kuolemani jälkeen ja etsisi ihastukseni käsiinsä. He ovat hyvin samanlaisia joten voisivat jopa ystävystyä.

Joo, minulla on liikaa vapaa-aikaa...

Vierailija

Viimeksi mietin mahdollisuutta matkustaa ajassa taaksepäin ja muuttaa jotakin historiassa. Annoin itselleni voimaa tehdä yli-inhimillisiäkin muutoksia. Niinpä tönäisin pois radaltaan sen asteroidin tai komeetan, joka 65 miljoonaa vuotta sitten törmäsi maahan ja tappoi dinot ja paljon muuta. Sitten vilkkaasti tähän päivään katsomaan nykymaailmaa kovin toisen näköisenä.

Vierailija

Mulla on semmoinen fiktiivinen hahmo, jonka elämää mietin. Näitä on ollut mulla aina, mutta tämä sama hahmo on seurannut mukana 12-vuotiaasta asti, eli hemmetti soikoon, 22 vuotta :D

Vierailija

Teen sanoista numeroita. Ajattelen ensin kirjaimet digitaalisen kellon "viivojen" mukaan. Eli vaikka KISSA, K=4 viivaa, I= 2, S=5 ja A=5, eli 21viivaa. 21 viivaa = 7 viivaa. 7=3 viivaa. 3=5 viivaa. 5=5 viivaa. Kaikki sanat ovat aina lopulta joko 4, 5 tai 6.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Teen sanoista numeroita. Ajattelen ensin kirjaimet digitaalisen kellon "viivojen" mukaan. Eli vaikka KISSA, K=4 viivaa, I= 2, S=5 ja A=5, eli 21viivaa. 21 viivaa = 7 viivaa. 7=3 viivaa. 3=5 viivaa. 5=5 viivaa. Kaikki sanat ovat aina lopulta joko 4, 5 tai 6.

Tummenetusta osuudesta en tajunnut sanaakaan mutta hauskoja juttuja funtsit :D

-ap

Vierailija

Kiitos Don Rosan, tylsissä luentosaleissa tms mietin aina, mitä tapahtuisi jos minuun vaikuttaisi sivuttainen tai käänteinen painovoima. Yritän keksiä reitin ulos tilasta ja pohdin, mitkä esineet pysyisivät paikallaan painoni alla sivuttaissuunnassa.
Autossa ollessa sateella kuvittelen tuulilasinpyyhkijän olevam leikkuri, joka leikkaa maisemaa aina alas tullessaan. Se katkoo lyhtypylväitä, liikennemerkkejä, siltojen kaiteita... Tai sitten kuvittelen auton vierelle juoksemaan ninjan, joka liikkuu hyppien tolppien nokasta ja puiden latvoista. Tarkoituksena on estää ninjan putoaminen maahan.

Vierailija

Aamulla herätessä yritän arvata, mitä kello on. Pelottavan usein osuu minuutilleen oikeaan, mikä on kieltämättä hämmentävää. Ja ei, en käytä herätyskelloa :D 

Vierailija

Mä mietin kans usein tota et jos voittaisin joku 50milj.€ ja toinen mitä mietin on se et jos mul ei oiskaa lasta ja miestä niin lqihduttaisin vähän ja tekisin itestäni taas negababen ja löytäisin itelleni täydellisen miehen jonka kanssa harrastaisin paljon sekaiä ja tekisin kaikkea kivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin kans usein tota et jos voittaisin joku 50milj.€ ja toinen mitä mietin on se et jos mul ei oiskaa lasta ja miestä niin lqihduttaisin vähän ja tekisin itestäni taas negababen ja löytäisin itelleni täydellisen miehen jonka kanssa harrastaisin paljon sekaiä ja tekisin kaikkea kivaa.

Megababen siis eikä negababen O_o

Vierailija

Mä elän keskuajalla ja olen sellainen Kaari Utrion kuejojen tyylinen hahmo jossain päin Rooman valtakuntaa. Elämään tupsahtaa ihan Matt Bomerin näköinen linnanherra :D Ikää mulla 39v ja tätä iltasatua kerron itselleni iltaisin nukkuman mennessä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on semmoinen fiktiivinen hahmo, jonka elämää mietin. Näitä on ollut mulla aina, mutta tämä sama hahmo on seurannut mukana 12-vuotiaasta asti, eli hemmetti soikoon, 22 vuotta :D

Mullakin on fiktiivisiä hahmoja! Käyn mielessäni läpi heidän elämänsä tapahtumia, parantelen aiempia versioita ja keksin joskus uusia kohtauksia. Osa hahmoista on peräisin lapsuusaikojen barbileikeistä eli hyvin kaukaa, osan olen luonut kirjoittamisharrastuksen yhteydessä. Kirjoittamista varten luodut esiintyvät joissakin teksteissäni, mutta niissä ei kerrota päässäni tapahtuvista vaiheista.

Vierailija

"Eli mitä mielessänne pyörii kun ei ole mitään niin sanotusti ajateltavaa/pohdittavaa?"

Usein mietin "luppoaikoina" Jeesusta, Jumalaa, pelastusta, uskoa jne. hengellisiä asioita. Suosittelen muillekin, ikuisuus on meidän kaikkien asia. :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat