Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvoiman ulkopuolelle

Vierailija

Minulta loppuu vanhenpainrahakausi tänään ja ilmoittauduin netissä työttömäksi työnhakijaksi 26.10.15 alkaen. Minut luokiteltiin työvoiman ulkopuolella olevaksi. Koskeekohan se vain tätä päivää, vai olenko nyt kokonaan työvoiman ulkopuolella? Pelottaa, jos en saa mitään tukia. Minulla olisi ansiosidonnaista päivärahaakin jäljellä, mutta saankohan sitä nyt ollenkaan? Ahdistaa odotella työkkärin soittoa, että saan selvyyttä asiaan. Onko muita jotka olleet samassa tilanteessa? Edellisen äitiysloman jälkeen kyllä sain nostaa ansiosidonnaista. Ei kai tilanne ole mihinkään vuodessa muuttunut?

Kommentit (1)

Vierailija

Huh huh. Hätäilin turhaan. Kirjaudun uudelleen te-palvelujen oma sivuille ja siellä lukeekin että olen työvoiman ulkopuolella 23-25.10 ja sen jälkeen 26.10 alkaen työtön. Ehdin jo säikähtää, kun lueskelin, että työvoiman ulkopuolella olevat eivät ole oikeutettuja työttömyysetuuksiin. No eipä tietenkään, kun olen kotiäiti viikonlopun yli ja aloitan maanantaina virallisen työnhaun. Ehdin jo miettiä että miten ihmeessä pärjäämme, kun olin laskenut, että tulemme hyvin toimeen ansidonnaisellani vielä vuoden ajan, jos en saa töitä. Töitä tietenkin haluan saada, mutta onneksi sillä ei ole ihan niin kiire, kuin mitä ehdin jo luulla. Ap.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat