Go Fat Go -dieetti!

Vierailija

Olen hieman ylipainoinen ja ihan siitä syystä, että syön vähän miten sattuu, enkä juuri liiku. Tai ehkä normaalipainon ylärajoilla oleva löllökasa.

Esimerkkejä mun päivän aterioista voisi olla:

aamupala - ei mitään,

lounas - buffetruokalassa ähky (yleensä hiilarimössöillä, ei niin paljon salaatteja),

välipala: pasteija,

iltapala: kotiruokaa reippaalla kädellä.

TAI

aamupala: latte ja täytetty croissantti,

lounas: kotiruokaa,

illalla: mäkkäriateria.

Annoskokoni ovat järjettömiä, ruokahalu on pohjaton.

Olen nyt syönyt pari viikkoa tuon Go Fat Go -ruokavalion mukaan, oikeastaan viimeviikko oli vähän kuin 'testi' ja viikonloppuna söin normaalisti ja vähän herkuttelin, tällä viikolla olen syönyt orjallisesti sen mukaan. Liikuntaa en ole lisännyt vielä koska olen ollut kiireinen, mutta nyt meinaan alkaa käymään ainakin lenkeillä.

Lähinnä mulla on nyt toiveissa saada tuota rasvaa pois ja opetella syömään 'oikein'. Ongelmana on vaan jatkuva nälkä, vaikka tuossakin saa aika reippaasti syödä, mutta epäilen että mun vatsalaukku on vuosien sikailun takia venynyt ja sen palautuminen kestää? Vai mitä luulette? Mitenhän nopeasti se alkaa tottumaan pienempiin annoksiin?

Koska ruokavalio itsessään on melko tylsä ja mielitekoja tulee niin miten usein voisin antaa itselleni luvan herkutella? Esim voinko joinakin päivinä nauttia vaikka caesarsalaatin lounaalla tai erikoiskahvin kahvilassa, entäpä syödä ihan kunnon kotiruokaa kermakastikkeella tai ottaa vaikka irtokarkkeja? Miten paljon uskallan venyttää tuota ruokavaliota siis, että en kuitenkaan repsahtaisi takaisin entisiin tottumuksiin?

Haluaisin kuulla teidän kokemuksia tästä ruokavaliosta ja tietysti vastaukset näihin kysymyksiini!

Lisäksi 'dieettiohjeissa' sanotaan että mausteissa ei saisi olla lisättyä suolaa, mutta sitten taas että ruokaan pitäisi lisätä suolaa jotta saa natriumia(?), niin en nyt oikein ymmärrä mitä tämä tarkoittaa? Saako sitä siis olla vai ei?

Kommentit (5)

Vierailija

Olin 4 viikkoa gfg:llä tarkoituksena pudottaa pari kolme kiloa ja että saan katkaistua makean syömisen kierteen. Dieetillä ei ollut nälän tunnetta kuin ensimmäisen viikon aikana. Päivällinen oli todella iso annos ja jätin siitä pois riisin/pastan pois kokonaan kun tuntui etten jaksa syödä annosta. Dieetti kävi kyllä tylsähköksi. Käytin mausteita ja suolaa ihan niin kuin ennenkin. Kanasuikaleita maustoin taco-mauste seoksilla vaihtelun vuoksi. Jauhelihasta tein keitto. Laitoin purkin chilillä maustettua tomaattimurskaa ja kasviksia sekaan.

En myöskään harrastanut liikuntaa dieetin aikana. Silloin dieetti olisi ollut todella tiukka mielestäni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tolla dieetillä et opi syömään oikein.

Liika proteiini nälättää.

Onko näin? Musta tuntuu että hiilari on se, mikä 'kuluu' nopeemmin ja siks tulee nälkä nopeestikkin jos on vaikka syönyt jotain pastaa tai leipiä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla dieetillä et opi syömään oikein.

Liika proteiini nälättää.

Onko näin? Musta tuntuu että hiilari on se, mikä 'kuluu' nopeemmin ja siks tulee nälkä nopeestikkin jos on vaikka syönyt jotain pastaa tai leipiä...

Totta, hiilari vain lisää nälkää. Liika proteiini tekee sen, että nälkä tulee ennen seuraavaa ruokailua.

Annan yhden esimerkin: Kun syön kaksi kananmunaa, pärjään kauemmin, kuin kolmen munan syönnillä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat