Kuopiolaiset! Kertokaapa nyt jotain alueesta
Jynkkä!
Sinne muutetaan ja kiinnostaisi nyt vähän tietää mitä palveluja siellä on, onko se Jäähalli siis Jynkässä vai meneekö Petosen puolelle jne.
Koska asuinalueena kuulemma ihan ok, mutta Kuopiossa vain kerran käyneenä ihan kauheen hankala tietää niinku oikeasti millaiset maineet yms alueilla on.
Mitä kauppoja Jynkässä on, tai jos asuu ihan lähellä Petosen rajaa, niin onko Petosen puolella sitten paremmat marketit esim? Sen minä tiedän että Petonen on vissiin aika levoton mesta, vaikuttaako se sitten Jynkkään mitenkään? Päiväkodeista kertokaa myös.
Ihan kaikki tieto on tervetullutta Jynkästä!
Kommentit (50)
Jynkässä on kaksi päiväkotia, Aittolampi ja Paimenpoika.
Paimenpoika on iso ja Aittolampi pieni. Aittolammesta en tiiä juurikaan, mutta Paimenpoika on ihan huippu päiväkoti :)
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi, en lähtisi purkamaan sopparia sen perusteella mitä keskustelupalstalla sanotaan, vaikka en epäilekkään että tuo ei olisi totta. Jos tosiaan on niin, että naapurit laittaa elämän hankalaksi, niin eikö isännöitsijälle/vuokranantajalle voi valittaa? Tarpeeksi monta kertaa kun valittaa, niin sittenhän niille täytyy antaa häätö.
Juuri näin. Mutta jos asunnot on homeessa, niin se on aika hyvä syy purkaa soppari. Jos ap on jo sopimuksen allekirjoittanut ja aikoo sen nyt perua, niin hänen on silti maksettava takuuvuokra + ekan kuun vuokra,ikävä kyllä.
Me muutettiin homeen takia pois. En tiedä onko kaikki 5 taloa umpihomeessa mutta meidän oli. Se yksi nimeltämainitsematon perhe on juuri edellä kuvatun kaltainen.
-entinen asukas, terkkuja taas tutuille :)
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi, en lähtisi purkamaan sopparia sen perusteella mitä keskustelupalstalla sanotaan, vaikka en epäilekkään että tuo ei olisi totta. Jos tosiaan on niin, että naapurit laittaa elämän hankalaksi, niin eikö isännöitsijälle/vuokranantajalle voi valittaa? Tarpeeksi monta kertaa kun valittaa, niin sittenhän niille täytyy antaa häätö.
Me valitimme noista asukkaista, heillä on asunto sosiaalisin syin sossun maksamana joten käytännössä eivät voi saada häätöä.
-ja taas terkkuja tutuille :)
Olipa mukava löytää tämä keskustelu, sillä itse olöaa muuttamassa kyseiseen taloon ja vielä A talo... Eli ei taideta pitkää siis viihtyä siellä jos vielä sielä asuvat...
Täällä yksi joka muutti vähän aikaa sitten Rauhalahdentie 42:seen. Ei ainakaan vielä mitään ongelmaa ole ollut kenenkään kanssa.
Eiks Paimenpoika ole kristillinen päiväkoti. Lasten kanssa Kuopiossa on hankalaa, kun päiväkoti ja koulupaikkaa ihan epäselviä. Koulupolitiikka todella tempoilevaa. Kouluverkkoselvityksiä on koko ajan meneillään ja iso osa koululaisista koko ajan " löyhässä hirressä" jatkuuko oma koulu. Meillä 8 lk ja 9 lk koululaiset ja useita kertoja on ollut niin, että kesäloman alkaessa ei tiedetä, missä koulupaikka on syksyllä. Päätökset yritetään tehdä puskasta, ei infota vanhempia, kesällä päätetään, kun ajatellaan, että ihmiset lomilla ja eivät jaksa valittaa. Hyväosaiset kampanjoivat ja mekastavat omien lastensa puolesta ja kokemus osoittaa, että he siitä hyötyvät. Köyhillä alueilla, koominen alue ja Jynkkäkin sitten porukkaa surutta kyykytetään. Saaristokaupungin ( on myös Petosta) porukka kyllä omasta edustaan huolehtii. Perusopetus Kuopiossa 2-3 halvintA eli myös huonointa Kuopiossa. Isot ryhmäkoot. Myös päivähoidossa kokoomus rulettaa: tavoitteena jättiläisryhmät ja " cheaper by the dozen". Keskustan kupeeseen muuttaisin. Hintataso keskustassa kuitenkin vielä ihan kohtuullinen. Niiralan kulmalla asuntoja keskustan läheisyydessä. Niiralankadulla keskustassa kaupungin omistama 50-luvun upea funkkiskerrostalo koulujen, palveluiden , teatterin ja uimahallin kupeessa. Se on just nyt putkirempassa, siinä isoja upeita perheasuntoja, joita putkiremppaa edeltävästi taisi vapautua. Ota yhteyttä Niiralan kulmaan ( =kaupungin vuokraasunnot). Etelä-Kuopio: ei hyvä, karmea matka joka paikkaan, ei palveluita, Petosella Jynkän kupeessa "heterogeeninen" asukaskunta.
Niiralan Kulmalle on pitkä jono plus joku tuloraja.
Mekin ollaan kohta muuttamassa noille huudeille, toivottavasti Jynkkä kohtelee hyvin seuraavat pari vuotta!:)
Huhuu, miten muilla jynkkäläisillä mennyt? Me ei viihdytty, siirryttiin Petoselle...
Millaista seutua Petonen on nykyään? Vissiinkii niitä juopponistiretkuja on siellä kaupan kulmilla ja siinä pubien eessä, mutta mites muuten? Paikallisen puskaradion sivuilla luki, että joku ryöstäjä/asuntoon tunkeutuja on kesäkuun puolivälin tienoilla liikkunut petosella. Tosin niitä samanlaisia nistip*skoja on muillakin asuinalueilla ja kaikki juopotkin mönkii koloistaan näin kesäisin ja linnoittautuu kauppojen eteen.
Nimim. Sinnepäin muuttava...
En asu aivan petosella, vaan pirtissä, mutta teen paljon töitä petosen alueella. Eloisa, hyväntuulinen, paljon palveluita tarjoava, aivan tavallinen lähiö. Lapsiperheitä paljon. Asukkaita on melkoinen määrä, joten prosentuaalisesti tarkasteltuna ei petosella ole sen kummempaa meininkiä kuin muissakaan kaupungin lähiöissä. Parikymmentä vuotta sitten meno oli aivan eri, tästä vain jäänyt huono maine petoselle. Lämpimästi suosittelen :)
Me muutimme alkuvuodesta Rauhanlahdentie 42:seen. Mitään sossuperhettä en ole havainnut, lapsen pulkka tosin hävisi kun jäi ulos talvella hetkeksi. Olen miettinyt onkohan asuntomme homeessa. Ääni ollut puolisen vuotta jo käheä, pojalla korvantaustat auki koko ajan ja itse jatkuvasti olen pienessä kuumeessa ja hirveä yskä ja nuha.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku muuttaa vuokralle tänne niin varokaa Rauhalahdentie 42:sta, siihen on syynsä että on tyhjiä kämppiä tarjolla!! Rakennukset on umpihomeessa ja yksi sossuperhe häiriköi koko taloyhtiötä!!!
Onko Rauhalahdentie 42:een muuttaneilla tai muilla päivityksiä tähän aiheeseen?
Hei,
Minua kiinnostaisi kanssa, millainen talonyhtiö tuo Rauhalahdentie 42 on lasten kannalta tänä päivänä? Olisi kiva saada valaistusta, kun olen kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa mahdollisesti muuttamassa tuonne.
Muuttakaa hometaloista äkkiä pois! Pahimmillaan puhkeaa astma ja kroonisia tulehduksia. Itse olin töissä homerakennuksessa ja loppuajasta aloin yskiä verta. Korvatulehdukset myös kroonistuivat ja kolmelle työkaverille puhkesi astma.
Kertokaa vaan kokemuksia, onko tosiaan homeessa yms...b asuntoon harkitsen muuttamista.