Migreeni ja tuoksut

Vierailija

Mitkä tuoksut pahimpia? Itselleni tulee ihan kauhea migreeni Lancomen La vie est bellestä ja Tresorista, sekä Armanin Si.stä. Jotain samaa ilmelsesti kaikissa..? Mitä ootte pystyneet käyttämään tai mitä missään nimessä ette?

Kommentit (11)

Vierailija

Nykyään en enää mitään. Aiemmin jotain keviytä sitruunaisia tuoksuja. Esim dkny edt for women, korkea vinoneliö pullo, päivätuoksu.

Vierailija

Siis kaikki tuoksut pahimpia. 90% ihmisten päälle lotraamista kemikaaleista on niin kamalan hajuisia, että jos en pääse poistumaan nopeasti paikalta raittiiseen ilmaan, alkaa sahalaitaa pukkaamaan silmäkulmaan.

Niin miten mä voisin tietää, mikä haju on minkäkin niminen?

Tosin voin kuvailla sitä 10%, mikä on ok. Kaikki ruuan hajuiset tuoksut, ne käy. Esim. mansikat, persikat, mangot ja muut herkut. Vaikka body shopin tuotteista. Ei ongelmia.

Vierailija

Mulla on hyvin harvoin migreeni (se tulee hormonaalisista syistä), mutta saan kyllä joskus päänsärkyä hajuvesistä. En voi itse käyttää mitään hajuvesiä, enkä oikeastaan käytä mitään hajustettua kosmetiikkaakaan. Kun jouduin päänsärkyjen takia jättämään hajuvedet pois, aloin pikkuhiljaa karsia muitakin, koska hajut alkoivat häiritä.

Vierailija

Tota, ap, ootko niinkun etsimässä itsellesi hajuvettä, josta ei tule migreeniä? Sulla on kuitenkin kokemusta siitä, että saat joistain hajuista migreenin?

Onko tullut koskaan mieleen miettiä muitakin, kuin itseensä? Että se sinulle sopiva hajuste voi aiheuttaa sun lähistöllä oleville ihmisille migreenin, ja sun mielestä jonkun hajun käyttäminen on kivaa, kunhan SINÄ et saa siitä mireeniä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tota, ap, ootko niinkun etsimässä itsellesi hajuvettä, josta ei tule migreeniä? Sulla on kuitenkin kokemusta siitä, että saat joistain hajuista migreenin?

Onko tullut koskaan mieleen miettiä muitakin, kuin itseensä? Että se sinulle sopiva hajuste voi aiheuttaa sun lähistöllä oleville ihmisille migreenin, ja sun mielestä jonkun hajun käyttäminen on kivaa, kunhan SINÄ et saa siitä mireeniä?

Mä sanoisin, että maailmassa on ehkä 2 ihmistä (arviono voi mennä yläkanttiin), joka miettii omien hajusteidensa vaikutusta muiden migreenin laukeamiseen (työn puolesta tulevaa kieltoa ei lasketa), joten aika turha hyökätä ap:n kimppuun.

5

Vierailija

Doirin Poisonista riitti, kun joku sitä käyttävä käveli ohi tai samassa suuressa salissa sitä oli jollakin noin 500 läsnäolijasta.

Ilmeisesti myös joku lihavien vaaleiden ja venäläisten suosima hajuvesi on myös melko myrkyllinen.

Ruoka-aineissakin on joku sellainen haju, joka oli myrkkyä minun migreenille. Yliopiston ruokalassa en voinut syödä kuin salaattia, puuroa tai jotain harvoja kalaruokia, kun muuten tuli migreeni. Ja tosiaan pelkkä haju saattoi riittää, jos jouduin olemaan liian lähellä ruokalaa.

Vierailija

Toi Diorin Poison on ihan pahin. Käytin sitä itse hetken, mutta altistuin siten, että se on ihan totaali nou nou.

Itse käytän nyt Bossin Nuit-tuoksua. Yleensä sellaiset sitruunaiset ja raikkaat tuoksut toimii. Aika monet on toimineet, nyt ei kyllä heti tule mitään muuta mieleen...no yks Armanin naisten tuoksu, Armanin tuoksut on hyviä miehellekin ja Bossin. Jotkus miestenkin tuoksut on huonoja. Esim Calvin Klinen One on myös tosi paha! Makeat, kukkaiset ja juurikin myskin tuoksu on pahimmat.

Vierailija

Miesten Kouros on myös ihan killeri, kauhea päänsärky tulee siitä jos joku lotrannut sitä päälleen. Jostain syystä se on myös tuoksu, jota miehet laittaa ihan aina liikaa, ainakin siltä tuntuu. Onneksi se ei oo enää niin suosittu kuin ennen.

itse oon voinut käyttää joitain "vesipohjaisia" tuoksuja esim Chance Eau Tendre tai Ralph Laurenin Romance-tuoksun vesipohjainen versio ( vai olikohan se alkoholiton versio), myös Cleanin tuoksuista osa käy.

Vaikka itselläni onkin herkkä pää ja saan migreenin, en ehkä kaikkea tuoksun käyttämistä olisi kieltämässä, mutta toivoisin, että ihmiset käyttäisivät harkintaa ja ymmärtäisivät,  että jotkut tuoksut ovat kerta kaikkiaan selvästi nk "ilta- ja juhlatuoksuja" ja ettei niissä kuulu kylpeä työpäivisin :-) Ja muutenkin "vähemmän on enemmän.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat