Lähihoitajaksi aikuispuolella

anniinna

Onko paikalla aikuisopiskelijoita lähihoitajaksi? Itse olen miettinyt alan vaihtoa... Onko aikuiskoulutus ja monimuotokoulutus sama asia? Onko aikuispuolella opiskelu hitaampitempoisempaa, eli onko ns. etäviikkoja silloin tällöin, vai onko koulua joka viikko? Onko lääkelaskut hankalia? Olen hakemassa Stadin ammattiopistoon, onkohan sinne vaikea päästä...? Kiitos jos jokunen jaksaa vastailla :)

Kommentit (13)

saltzu

Hei, monimuoto opiskelu on hieman erilaista kuin opiskelu aikuispuolella. Monimuotoopiskeluna voit tehdä töitä koulun ohella mutta jos opiskelet aikuisopistossa et paljoa pysty töitätekemään. Itse opiskelen aikuisopistossa, opiskelu tahti on hyvin tiivistä koulua 8.00-15.30 viitenä päivänä viikossa. Koska valmistun kahdessa vuodessa. Molempina vuosina on 3 top jaksoa ja tutkintoviikkoja on lähes yhtä paljon. Lääkelaskuista pelotellaan turhaan, ne ei ole loppupeleissä kovin vaikeita.

Vierailija

Kiitos vastauksesta! Oletko viihtynyt koulussa?

Onkohan Stadin ammattiopistossa edes mahdollisuutta tähän monimuoto-opiskeluun..? Tietääkö kukaan? Sivuilla ei mainittu monimuotokoulutusta, mutta kuitenkin puhuttiin etäviikoista... Ja että mahdollisuus suorittaa osittain verkko-oppimisena kursseja...

Ap

Vierailija

Opiskelu oli rankkaa, kun lyhyessä ajassa piti käydä niin paljon asioita läpi. Vaikeimmaksi asiaksi koin ne tutkintoviikot, eli näyttöviikot. Kamalaa, kun joku kyttää vieressä viisi työvuoroa.

Vierailija

On 1-3 asteikko. Meidän koulumme vaati tosi laajat suunnitelmat näyttöihin. Piti olla teoriaa ja käytäntöä. Mutta haastavinta kuitenkin se itse näyttäminen joissakin paikoissa. Tutkinnon vastaanottajia on niin monenlaisia.

Vierailija

Aikuiskoulutuksessa on myös monimuoto-opiskelua. Hyvin erilaista eri oppilaitoksissa. Joissain iltaopiskelua. Tai 1 - 3 pv viikossa opiskelua. Kaikissa on samat tutkinnonperusteet. Valmistava koulutus henkilökohtaistetaan. Työssä oppimiset eri paikoissa. Ja kaikilla eri mittaiset jaksot. Tutkintoja on viisi. Nämä omaehtoisissa monimuotokoulutuksissa. Sama oppisopimuksella. Opiskeluaika on 2 - 2,5 vuotta. Näihin on yleensä paljon hakijoita. Opiskelu onnistuu työn ohella.

Yksi vastaaja, jolla koulumaisempaa, on varmasti työvoimaryhmässä. Silloin käydään joka päivä koulua. Opiskelijat valitsee silloin työvoimaviranomaiset työttömistä.

Vierailija

Niin minäkin ajattelin. Luulisi että Stadin ammattiopiston kokoisessa oppilaitoksessa olisi tarjota juurikin tätä monimuotokoulutusta. Nuorten puolelle lähäriksi on kai aika helppoa päästä, mutta aikuisopiskelijoille vaikeampaa, kun hakijoita on paikkoihin nähden paljon..

Ap

saltzu

Enää ei saa kuin tutkintoviikosta numeron  1-3. Muulloin tuleevain suoritusmerkintä S. En ole missään työvoimaryhmässä, vaikka koulumaista opiskelua on. Tunnit tiivistetty todella tiiviiksi paketiksi jos olet pois jäät hyvin paljon jälkeen muista ja itsenäistä opiskelua paljon. Työvoimaryhmät opiskelevat aikuiskoulutuskeskuksessa, minä ammattiopiston aikuskoulutuksessa. 

Vierailija

Joo jos kahdessa vuodessa käy koulun, niin on juuri tuollaista tiivistä opiskelua. Pitää varmaan vielä soitella tuonne Stadin ammattiopistoon ja kysellä onko mahdollista hidastahtisempi opiskelu eli se 2,5 vuotta koulua. :)

Ap

Vierailija

Hei 8!

Minä opiskelin toisen suuntautumisvaihtoehdon viimevuonna ja kyllä tuli lähes kaikista kokeista arviointi asteikolla 1-3. Eli minun tapauksessani erityiskasvatus, lasten-ja nuorten hoitotyö, perhe-ja lastensuojelutyö, lääkehoito, varhaiskasvatus ja liikunta varhaiskasvatuksessa. Työelämätiedosta, musiikista ja ruotsista (asiakaspalvelusanaston/lauseiden/lääkehoidollisten termien ym kertaamista) ei arvioitu numerolla vaan ne oli joko hylätty ja hyväksytty.

Tuo oli suht rankka ja tiivis rupeama koska opiskelin tammi-toukokuun aikana saman mitä yleensä kestää lähes 1v ajan eli muut jatkoivat opintojaan vielä elokuussa aina jouluun asti mutta minun ei tarvinnut koska olin jo a.valmis lähihoitaja toisella suuntautumisella ja lisäksi minulla oli hyväksiluettavaa työelämän kokemusta useiden vuosien ajalta.

Vierailija

Tuokin taitaa olla koulukohtaista miten saa hyväksilukuja. Minulla oli kaksi vastaavaa kouluasteen ammattia, mutta hyvin vähän sain niistä hyväksilukuja. Ja aikana sekään ei vaikuttanut. Jäi vaan tyhjiä päiviä väliin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat