Kokeilin Yleä tänään varovasti

Vierailija

Olen ollut Yle lakossa n. puolitoista kuukautta. Normaalisti tykkäsin kuunnella sen kanavia, mutta pakolaispropaganda meni yli sietokyvyn. Tänään yritin mutta ei oli niin hapokasta. Tämähän on kuin allergia.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Toteutan samaa kuin heinäallergia kanssa, pari-kolme uutista päivässä riittää ja sitten äkkiä radio/tv kiinni. Tätä noin kuukauden ja sitten vähän lisää. Siedätyshoitoa siis. Vahingossa avasin kun oli Kaarina Hazard yms.äänessä niin piti toisesta huoneesta äkkiä heittää tyyny radiota päin, jotta masiina vaikeni. Radiohan siinä kärsi.

Vierailija

Minäkin jouduin luopumaan YLEstä. Ei sitä matutusta kestä Erkkikään. Luulisi että valtion rahoilla pitäisi edes tekeytyä puolueettomaksi. Nyt ovat ihan virallisesti ilmoittaneet että eivät sitä ole.

Vierailija

Muutama vuosi sitten kuuntelin oikein tarkaavaisesti nk. Arabikevääseen liittyviä juttuja ja lievä hämmennys jäi päälle, en muista toimittajaa oliko joku Hertta tai Terttu, tutlta kuulostava nimi. Ajattelin, että onpa hieno juttu, vähän mietitytti ne Muslimiveljekset Egyptissä. Egyptihän oli aika maallistunut valtio. No ajattelin, että eipä tuo nimi "miestä" pahenna" ja suuri yllätys olikin, että  on tullut toinen vallankumous ja nämä "veljekset" kasvaa koiranputkea. Miten tässä näin kävi? Minäkin radionkuuntelijana olin aivan varma, että nyt asiat etenee sielläkin. Voi voi, onneksi on netti. En tiedä Herttojen ja Terttujen mielipidettä asiaan.

Vierailija

Yle puhetta öisin voisi olla hyvä siedätyshoito. Sieltä tulee elävää arkistoa vuosikymmenten takaa, eikä kovin monena yönä ole ollut mamujuttuja.

Vierailija

Voi herra isa, olen asunu ulkomailla vuoden ja ilman Ylea! Nyt muuttamassa takas Suomeen. Mitenkahan mun kay, kun sen ekan kerran avaan...??

Vierailija

Kyllä siitä selviää, tiedän kokemuksesta. Lopetin uutisten katsomisen/kuuntelun eu:tuksen takia 90-luvun puolivälissä enkä ole tehnyt paluuta. Joskus kyläpaikassa on uutiset päällä ja saan allergiaa ;) Luen netistä lähinnä ulkomaalaisia lehtiä ja olen löytänyt aikoja sitten kirjoittajat, jotka puhuvat asioista ilman propagandaa. Eivät ole pettäneet minua nytkään.

Vierailija

Ylen nettiuutiset on ihan ok. Telkkaripuoli meneekin yli, päivän parodiahuumoripläjäyksenä yleensä katson iltauutiset. Sarkastisesti kommentoidaan miehen kanssa juttuja. A-ohjelmat taas on niin heviä settiä että sitä ei selvinpäin kestä. Ei vaan pysty kuuntelemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luen netistä lähinnä ulkomaalaisia lehtiä ja olen löytänyt aikoja sitten kirjoittajat, jotka puhuvat asioista ilman propagandaa. Eivät ole pettäneet minua nytkään.

Et siis käytännössä tiedä esim. Suomen sisäpolitiikasta juurikaan mitään? Onhan tuokin tapa suojata itseään...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Valtiollisena laitoksena Yle toistaa hallituksen propagandaa.

"Valtiollinen laitos" olisi hyvä määritellä tässä...Tarkkaan ottaen Yle on osakeyhtiö, josta pienen osan omistaa myös mediayhtiöt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen netistä lähinnä ulkomaalaisia lehtiä ja olen löytänyt aikoja sitten kirjoittajat, jotka puhuvat asioista ilman propagandaa. Eivät ole pettäneet minua nytkään.

Et siis käytännössä tiedä esim. Suomen sisäpolitiikasta juurikaan mitään? Onhan tuokin tapa suojata itseään...

Yleen luottaminen on varmasti paras tapa suoja itsensä:D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleen luottaminen on varmasti paras tapa suoja itsensä:D

On myös olemassa sellainen kuin medialukutaito. Sen avulla uskaltaa katsoa mitä tahansa uutisia ja arvioida niitä kriittisesti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat