Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajaksi aikuispuolella

anniinna
22.10.2015 |

Onko paikalla aikuisopiskelijoita lähihoitajaksi? Itse olen miettinyt alan vaihtoa... Onko aikuiskoulutus ja monimuotokoulutus sama asia? Onko aikuispuolella opiskelu hitaampitempoisempaa, eli onko ns. etäviikkoja silloin tällöin, vai onko koulua joka viikko? Onko lääkelaskut hankalia? Olen hakemassa Stadin ammattiopistoon, onkohan sinne vaikea päästä...? Kiitos jos jokunen jaksaa vastailla :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2015 ap:n postaus!

Vierailija
22/24 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä opiskelin pitkän kaavan mukaan. Ensin 2,5v aikuiskoulutuksen puolella. Viimeisen, eli suuntautumisjakson nuorisopuolella. Siellä,oli loppujen lopuksi ihan hauska opiskella, nuoreni Itsekin. Se kesti 6kk.

Pääsykokeet kestivät 8 tuntia. Olin varma etten pääse sisään. Sitten tuli tieto että pääsen opiskelemaan lukion käyneiden kanssa. Itse olen käynyt kansakoulun.

Lääkelaskuista kertoo paljon se että pääsin kerralla läpi. Ihan perushelppoa, näistä lukion käyneistä yksi reputti 7! kertaa.

Ärsyttävintä oli käytännön jaksot, jolloin olin palkatonta työvoimaa. Päättötyöstä aloitettiin puhumaan ensimmäisellä viikolla, ja siitä tuli kyllä kauhea peikko. Loppujen lopuksi mietin aiheen valmiiksi ja kirjoitin sen yhtenä yönä neljässä tunnissa.

Se oli samalla myös äidinkielen ja tietotekniikan koe, asettelu piti olla just eikä melkein, onneksi itselläni oli hyvät ATK-taidot, niin niitä ei tarvinnut enää opiskella, toki läsnäolopakko niilläkin tunneilla oli.

Jos ei omistanut tietokonetta niin koulun tietokoneluokka sai käyttää iltaisin.

En ymmärrä näitä 8 kuukauden mittaisia pikakoulutuksia. Kun valmistuin niin sain heti vakituisen paikan.

Jossain vaiheesssa alkoi tulla pikakoulutettuja, vajaan vuoden opiskelleita. Kunnassamme heitä otettu töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa ihmeessä lähihoitajaopintoihin. Jos ala kiinnostaa niin uskon että pääset sisään. Nykyään voi opiskella todella monella tavalla. Voit köydä osin töissä tai jos olet sosiaali- tai terveysalan palkkatöissä niin sitten voit opiskella ja olla siellä omassa työssä ja ope ohjaa. Tai voit opiskella siten että olet työvaltaissa yhteistyöpaikoissa ja vain esim 2 päivää viikossa koulussa. Opiskelun voi aika paljon räätälöidä jokaiselle. Kerro hakuvaiheessa mitä toivoisit ja miten tykkäisit opiskella niin sijoitut sopivaan ryhmään. Jos ei tykkää ja voi opiskella ryhmässä joka lähes joka päivä koulussa lähiopetuksessa, niin sitten kannattaa toivoa muuta.

Vierailija
24/24 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti 10 kertaa.

Tai jos kiinnostaa :

Huono palkka

Huonot työajat, pyhät ja viikonloput töitä

Jatkuvasti vajaalla tekeminen

Työkavereista moni ei osaa kunnolla Suomea, joten vastuu jää sulle

Kiire, jatkuvan henkilöpulan takia

Arvostusta ei ole kuin vaalipuheissa .

Vapaillakin pommitetaan koko ajan töihin kun tekijöitä ei vaan ole

.

Niin sitten ei kun alalle jossa kroppa ja /tai mieli on paskana muutaman vuoden kuluttua

T. 23 vuotta alalla