Onko totta että Norwegianin lentäjillä on tosi vähän lentotunteja takanaan kuten muillakin halpalentoyhtiöiden lentäjillä?

Vierailija

Ja kartuttavat niitä lentotunteja, jotta voivat edes hakea isompien lentoyhtiöiden palvelukseen, missä vaaditaan niitä suoritettuja lentotunteja enemmän kuin halpalentoyhtiöillä. 

Luin yhden artikkelin jokunen päivä sitten, missä joku lentokapteeni selitti lähteneensä jollekin halpalentoyhtiölle lentäjäksi, sillä hänen lentopisteensä ei riittäneet että olisi rekrytoitu isompiin lentoyhtiöihin. Tää kyseinen lentäjä oli jollain tosi pienelle lentoyhtiöllä töissä, siis hyvin paljon pienemmällä kuin nää  meidän eurooppalaiset halpalentoyhtiöt mutta selitti vaan siinä jutussa että pakko kartuttaa lentopisteitä ensin noissa halpalentoyhtiöissä että voidaan palkata isompien lentoyhtiöiden palvelukseen ja koneiden tyyppikoulutuksiin.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

No eiköhän se asia ole jo nimestä pääteltävissä. Halpalentoyhtiö haluaa halpaa työvoivaa ja halvempia lentäjiä ovat sellaiset, joille ei ole vielä karttunut niin paljon kokemusta ja lentotunteja.

Vierailija

Luotatteko näiden untuvikkolentäjien ammattitaitoon halpalentoyhtiön koneilla lentäessä yhtä paljon kuin niihin, joilla niitä lentotunteja ja kokemusta on kertynyt roppakaupalla enemmän? 

Vierailija

Norwegian käyttää vielä boeingia, joissa ei ole tietokoneita varmistamassa ettei koneella lennätä mäkeen. Itse en ainakaan boeingiä käyttävän halpalentoyhtiön koneeseen nouse, vaan sen pitää olla airbus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Norwegian käyttää vielä boeingia, joissa ei ole tietokoneita varmistamassa ettei koneella lennätä mäkeen. Itse en ainakaan boeingiä käyttävän halpalentoyhtiön koneeseen nouse, vaan sen pitää olla airbus.

Ei sellaista konetta olekaan, mitä ei voisi lentää mäkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Norwegian käyttää vielä boeingia, joissa ei ole tietokoneita varmistamassa ettei koneella lennätä mäkeen. Itse en ainakaan boeingiä käyttävän halpalentoyhtiön koneeseen nouse, vaan sen pitää olla airbus.

Urpo! Se oli Airbus, jonka Germanwingsin perämies lensi mäkeen! Ei siinä paljon tietokoneet auttaneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Urpo! Se oli Airbus, jonka Germanwingsin perämies lensi mäkeen! Ei siinä paljon tietokoneet auttaneet.

Sellaista softaa ei nyt olekaan, joka pystyy estämään itsemurhalennon. Kuitenkin airbussia on softat jotka pitävät koneen ilmassa, jos lentäjä perseilee. Boeingissa ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Finnair on perinteisesti palkannut lentäjiä Suomen Ilmailuopistosta, suoraan koulun penkeiltä tulevia. 

On siellä myös paljon entisiä ilmavoimien pilotteja. Ei koulun suoraan kapteeniksi pääse, vaan joutuvat olemaan pitkän perämiehenä kokeneen kapteenin vierellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Finnair on perinteisesti palkannut lentäjiä Suomen Ilmailuopistosta, suoraan koulun penkeiltä tulevia. 


Kyllä niitä lentotunteja finskilläkin vahdataan ennen kuin pääsee heidän koneiden puikkoihin kiinni.

Vierailija

Jos näin on, niin ihme, että kaikki Norwegianin koneet ovat pysyneet ilmassa tähän asti. 

Itse lennän melko turvallisin mielin myös halpalentoyhtiöiden koneissa. Sen sijaan kokemattoman autokuskin matkaan en mielelläni lähde. Kaksikin kaveriani ovat ajaneet kolarin, joten koen sen suurempana riskinä. Onneksi henkilövahinkoja ei tullut. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat