Jotkut ihmiset arvostavat niin outoja asioita, että

Vierailija

ei voi kuin ihmetellä.

Yksi tällainen asia on ns. "öky"-elämä ja rahalla saatavissa olevat hienostoautot- merkkituotteet yms. asiat jotka todennäköisesti eivät olisi kyseisten ihmisten mielestä kiinnostavia, jos hintalappu olisi pienempi. Tämä on mielestäni rehellisesti sanottuna naurettavaa! 

Facebookissa minulla on pari kaveria, joilta ilmestyy joskus tällaisia pröystäileviä kuvia. Esim. jostakin "hienosta" urheiluautosta, jonka kyytiin on päästy jossakin ökyalueella ulkomailla. Tai uudesta pienestä käsilaukusta käsilaulusta, joka ei näytä millään tavalla erikoiselta, mutta on maksanut kuulemma 1500e! Oi, no sittenhän sen täytyy olla todella hieno!

MIKSI he ajattelevat, että se olisi automaattisesti kaikkien mielestä hienoa?? :D

Ja parasta tässä on se, että nyt saan tähän kommentteja, että "olet kateellinen", "kateus vie kalatkin vedestä", "ei ole muuta syytä ihmetellä tuollaista kuin kateus" jne. jne.

Anteeksi, mutta MISTÄ noin niinkuin tarkalleen ottaen minun kuuluisi olla kateellinen? En edes ilahtuisi, jos saisin tuollaisia rumia esineitä/autoja ilmaiseksi, saati sitten, että maksaisin niistä tuollaisia summia rahaa! Miten siis voisin olla kateellinen siitä, että joku haaskaa rahansa tuollaiseen.

Seuraavaksi joku kysyy, "Miten se sinun elämääsi hetkauttaa, mihin joku haluaa rahansa laittaa?" Vastaukseni on, että eihän se varsinaisesti minun elämääni liitykään, mutta samassa maailmassa tässä kuitenkin eletään, ja kaipaisin jonkinlaista selitystä, mitä hienoa ihmiset tällaisissa asioissa näkevät VAIN SIKSI että ne ovat kalliita?

Ja koska tällaisia ilmestyy Facebook-seinälleni, niin haluaisin olla kykenevä ymmärtämään, miksi minun kuuluisi painaa "tykkää"-nappia, kun näköjään tuollaiset kuvat niitä tykkäyksiä niin paljon keräävät. Mitä hienoa minun siis oletetaan kyseisessä asiassa näkevän, ja mitä minun kuuluisi sanoa tutulle, joka ihastuneena tuollaisista "upeista" kokemuksistaan tai ostoksista kertoo. En nimittäin haluaisi vaikuttaa epäkohteliaalta sanoessani, että en näe tuollaisessa mitään hienoa.

Kommentit (11)

Vierailija

Samaa mieltä. Ihan älytöntä tuhlailla laukkuihin rahaa. Omani maksavat about 30 euroa, ja olen saanut tosi usein ihailuja ihan ventovierailta laukuistani. Ovat olleet hämmästyneitä, kun olen rehellisesti sanonut ostaneeni laukun jostain Anttilan alesta tms.

Minäkään en arvosta öky-tuhlailua. Kaikkein pahin oli, kun yks tuttu kysyi, että etkö sä tiedä mikä on Versace? Joo, toki tiedän, mutta miksi sen pitäisi minua hetkauttaa. Omapa on tavarasi, eikä minua kiinnosta pätkääkään minkä merkkinen se on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko sun kaverit mukana verkostomarkkinoinnissa? Kuulostaa niiden "menestyjien" ajatusmaailmalta

Eivät ole. Ihan tavallisia, yleensä jollain kaupan alalla opiskelleita tyyppejä, ja eivät oikeastaan kavereita, vaan tuttuja joiltain peruskouluajoilta. Omat nykyiset kaverini ovat niin toisesta maailmasta, että siksi ehkä tuo "ulkopuolisen maailman" meininki niin ihmetyttääkin.

Vierailija

Ihmettelen itsekin ja kaikista eniten turkiksia ja siitä sitä kateus-korttia. En todellakaan ole kateellinen etten omista eläimenraatotakkia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko sun kaverit mukana verkostomarkkinoinnissa? Kuulostaa niiden "menestyjien" ajatusmaailmalta

Onhan tuo muutekin aika yleinen ajatusmaailma nykypäivänä. Eihän tarvitse kuin katsoa jotain muotiblogia tai marssia Stockmannille, niin siellähän näitä vilisee.

Vierailija

En myöskään ymmärrä noiden ed.mainittujen lisäksi sitä järjettömän suurta muumi astia kokoelmaa... On monen monta mehukannua, posliini purkkia ja sata mukia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhearki on sellainen asia, jonka arvostusta en ole koskaan ymmärtänyt.

Etkö? Elitkö onnellisen lapsuutesi lastenkodissa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhearki on sellainen asia, jonka arvostusta en ole koskaan ymmärtänyt.

Minullekaan lapsiperhearki ei tunnu omalta tavalta elää elämääni, mutta se on kuitenkin sellainen asia, että minun on helppo YMMÄRTÄÄ miksi jollekin se on. Toisin kuin tämä aiheeni. -ap

Vierailija

Sinä Audin omistaja joka tulit alapeukuttamaan, tule toki kertomaan mikä niissä hienostojutuissa on niin hienoa! Auttaisit meitä ymmärtämään :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat