Kuinka pieneen asuntoon muuttaisit, jos perheen koko 2 aik + 3 lasta?

Vierailija

Eli siis pienimmillään minkä kokoiseen asuntoon olisit valmis (enemmän tai vähemmän pakon edessä) muuttamaan? Monta makuuhuonetta; kaikilla omat vai jotenkin jaetut? Ja asunnossa olisi siis viihdyttävä/asuttava pidemmän aikaa.

Lapset 14v, 13 v pojat ja 10 v tyttö. Nykyisessä asunnossa 5 h + k, joista 3 mh.

Kysyn siksi, että itsellä muutto edessä viimeistään n. vuoden päästä, mutta tältä seudulta ei kerros- eikä rivitaloasuntoja tunnu löytyvän kuin maks. 3h + keittiö, jtn 60-80 m2. Okt ei tule kysymykseen.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Pojat voinee asua samassa huoneessa.

Meillä poika ja tyttö teinejä ja sitten pienempi kuopus, niin kaikille on jossain vaiheessa omat huoneet löydyttävä. Tarkoittaa, että miehen kanssa muutamme alakerran vieras/pelihuoneeseen jossain vaiheessa ja meilläkin kuitenkin yli 200 m2, mutta makkareita vaan 3.

Vierailija

60-80 neliöiseen olisin valmis muuttamaan. Kiinnittäisin erityistä huomiotaan riittävään lämpimään varastotilaan, sillä joutuisin pakkaamaan suuren osan tavaroistamme odottamaan parempia aikoja tai muuten tulisin hulluksi kaiken tavaran keskellä. Pientä asuntoa on vaikea pitää puhtaana, varsinkin, jos on liikaa tavaraa.

Vierailija

Hätätilassa kolmio eli pojilla jaettu makuuhuone ja tytöllä oma huone (pienempi makkari) ja vanhemmat nukkuu olkkarissa.

Tosi elämässä neliö eli kaikilla lapsilla oma huone ja vanhemmat makkarissa ja 2 vessaa sillä pienemmässä tulisi hulluksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis vanhemmat OLKKARISSA eikä makkarissa...kun neliössä vain 3 makkaria :)

No tätä minäkin jo vähän aattelin... =)

Kutonen

Vierailija

Meillä on 2+2 ja neliö ja kyllä tähän se kolmaskin lapsi sopisi jos me vanhemmat muutettaisiin okohuoneeseen. Kolmioon voisin muuttaa vain jos olisi 2 vessaa...en jaksa viettää aamuisin aikaa vessajonossa ;) 

Vierailija

Kyllähän noin saman ikäiset pojat voi huonen jakaa ja toisaalta tarpeen vaatiessa vanhempien sänky voi olla olhuoneessakin. Eli tällä perusteella ihan minimissään kaksi makuhuonetta.

Itse etsisin pohjaratkaisua, jossa kolme makuuhuonetta (vaikka pienehköäkin) eli joka lapselle omansa ja sen verran suuri/pohjaratkaisultaan järkevä olohuone, johon saisi vanhemmille makuuparven/alkovin.

Kannattaa myös katsoa pohjaratkaisua luovin silmin. Esim. meidän kodissa on kaksi makuuhuonetta, mutta saimme ihan toimivan työhuoneen, kun luovuimme kodinhoitohuoneesta ja sisustimme sen työhuoneeksi (Pesukone mahtui toiseen wc:n) (meillä kaksikerroksinen 80neliön rivari)

Kannattaa myös laittaa oma ilmoitus, jossa haette isompaa vuokra-asuntoa. Isojen asuntojen tarjonta ja kysyntä on vähäisempää, joten eivät välttämättä näy vuokralle tarjotaan ilmoituksissa. Myös kaupungin vuokra-asunto tarjonta kannattaa tarkistaa, esim. meilläpäin kaupungilta voi saada asunnon 2 vuodeksi, vaikka tulorajat ylittyisivätkin. Näin saisitte 2v lisää aikaa etsiä unelmienne asuntoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitää olla omat huoneet. Huone voi olla pienikin, kunhan on oma. 100 neliötä.

Toivottavasti tämä sisältää sen ajatuksen, että mukavassa "kaikille oma huone -asunnossa" asutaan omilla rahoilla, ei muiden veronmaksajien rahoilla.

Minäkään en asu juuri sellaisessa asunnossa jossa haluaisin, vaan sellaisessa johon minulla on varaa. En välttämättä ole valmis kustantamaan kaikille mukavaa 100 neliön asuntoa verorahoillani. Toki minua ei haittaa, vaikka perhe asuisi 2000 neliön talossa, mutta please, teettehän sen sitten omilla rahoillanne. Ei minun lapsuudessani kaikilla ollut omaa huonetta, emmekä olettaneet, että muiden veronmaksajien pitäisi se meille tarjota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitää olla omat huoneet. Huone voi olla pienikin, kunhan on oma. 100 neliötä.

Toivottavasti tämä sisältää sen ajatuksen, että mukavassa "kaikille oma huone -asunnossa" asutaan omilla rahoilla, ei muiden veronmaksajien rahoilla.

Minäkään en asu juuri sellaisessa asunnossa jossa haluaisin, vaan sellaisessa johon minulla on varaa. En välttämättä ole valmis kustantamaan kaikille mukavaa 100 neliön asuntoa verorahoillani. Toki minua ei haittaa, vaikka perhe asuisi 2000 neliön talossa, mutta please, teettehän sen sitten omilla rahoillanne. Ei minun lapsuudessani kaikilla ollut omaa huonetta, emmekä olettaneet, että muiden veronmaksajien pitäisi se meille tarjota.

kyllä minä teen tämän ihan omilla rahoilla. Maksamme 2000 e/kk vuokraa, jotta jokaisella 4 lapsella on oma huone. Kerrostalossa, koska okt:a emme halua.

Ja miksi vuokralla? Koska mikään pankki ei myönnä meille 700 000 euron asuntolainaa, minkä arvoinen tämä asinto on.

minä maksan asumismukavuudesta.

Vierailija

Meillä neliö 115m2 ja kolme lasta. Esikoisella oma huone ja 2 nuorempaa samassa makuuhuoneessa. Yhtään pienemmässä en usko, että "selviäisimme" siis miellyttävästi.

Vierailija

3mh asunto on ehdoton minimi tuolle perhemallille. Isommat lapset tarvitsevat jo sen verran tilaa ja elävät eri rytmissä keskenään, että kaikki kolme lasta samassa huoneessa ei tekisi elämästä miellyttävää kenellekään. Kivointa olisi lapsille tietysti, jos jokaisella on oma huone, mutta ei se ole välttämätöntä. 100neliön asunnossa olisi paremmin tilaa, myös 80neliön asunto on ok, edellyttää vain hyvin käytettyjä neliöitä, joita ei ihan helposti löydy. Vuodessa ehtii suunnitella ja käydä katsomassa asuntonäytöissä erilaisia vaihtoehtoja.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat