Työvoimakoulutus, kannattaako edes

Vierailija

Onko siinä mitään järkeä tilanteessani? Olen aivan epätoivoinen jo työtilanteen kanssa, mutta pelkään tekeväni pahan virhearvion..

Tarjolla olisi tosiaankin kiinnostava koulutus, johon minulla olisi aivan hyvät mahdollisuudetkin ja sinällään kiinnostaisikin. Ainoa ongelma on vain tuo rahapuoli, matkaa olisi vain 20km, mutta olen tällä hetkellä autoton ja auto pitäisi hankkia siis ensin, se ei olisi mikään ongelma jos saisin tavallisia töitä ja olen säästänytkin sitä varten, mutta koulutuksesta en saa tarpeeksi rahaa (työttömyystuki+mahdollinen matkakorvaus, en saa edes mitään ansiosidonnaista, vain sen alle 550e/kk), että saisin edes ylläpidettyä autoani. Julkisilla en pääse oikeastaan mitenkään perille. Lisäksi olisi joitakin kertoja käyntejä kauempana ja nekin pitäisi saada rahoitettua. Mitään taetta tuon jälkeen ko. paikkaan työllistymisestä ei ole ja juuri missään tuota koulutusta ei tarvitse. Olenko aivan hullu kun edes harkitsen? Olen vain niin häpeissäni tästä työttömyydestä ja tuntuu syylliseltä jos en hae tuota ja haluaisin niin hirveästi töihin jo...

Kommentit (2)

Vierailija

Onko mahdollinen työ sellainen josta pitäisit? Jos hoidat koulutukset hyvin ja työllistyt niin sehän on lottovoitto. Eikö sos.toimen kanssa voisi puhua näistä kuluista ja kuinka selviät niistä? Jos koulutus on kiinnostava ja siitä seuraava työ niin hae ihmeessä! Ei se ota jos se ei annakaan! Mutta selvitä ihmeessä nuo rahoitusasiat kuntoon.

Vierailija

Tarjosivat vain jotain 9e/pv työttömyysturvan lisäksi... Eikä välttämättä tuokaan ole ihan selviö. Olen kuullut, että tuo työnantaja hyödyntää tuolla kikalla halpaa työvoimaa, että ei todellakaan mikään selviö saada työpaikkaa, mutta on se mahdollista. Tässä on vain se riski, että jään aivan tyhjän päälle kun  nytkään ei rahat riitä elämiseen ja elän miehen siivellä. Auton kanssa kuluja tulisi vielä nykyistä paljon enemmän, eli muutamien kuukausien ajan joutuisin elämään miinustuloilla ja maksattamaan erotuksen miehellä. Eli maksamaan siitä ilosta, että pääsen töihin. Sosiaalitoimesta en ole kysynyt, ei varmaan heru mitään kun paperilla mies tienaa todella hyvin, mutta meillä oli juuri todella suuria yllättäviä menoja sitä rahaa ei ole nyt yhtään ylimääräistä ja ei tietoa jatkuuko miehenkään työt. Mies ilmoitti juuri, että ei pidä yhtään tuosta ajatuksesta, mutta riskeistä huolimatta työn saaminen olisi kyllä iso juttu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat