Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun pitkä työmatka ei rasita

Vierailija

Taas yksi työkaveri puisteli päätään, kun sanoin että istun työmatkajunassa noin 47 000 km vuodessa. Siis 210 km päivässä. Mutta kun se ei rasita minua juuri yhtään. Luen työpapereita tai aloittelen/viimeistelen päivän töitä tabletilla. Joskus vain meditoin. Saan asua haluamassani paikassa, ja siitä maksan mielelläni matkalipun hinnan. Sopisiko sinulle?

Kommentit (7)

Vierailija

Itselläni työmatka kestää yhteen suuntaan ovelta ovelle noin 1,5h eli noin 3h päivässä. Ei minuakaan matka rasita. Teen käsitöitä matkalla tai sitten uppoudun hyvän kirjan pariin.

Itseasiassa se on hyvää omaa ja aikaa ladata akut töiden jälkeen. Sitä kummasti sitten loppuillan jaksaa kotona.

Vierailija

Sopisi minullekin, jos pääsisin kulkemaan just junalla ja aikataulut pääosin pitäisivät :) En haluaisi ajaa itse pitkää matkaa kaikissa huonoissakin keleissä, mutta juna olisi ok. 

Vierailija

Kuljen omalla autolla ja sopiva työmatka-aika on n. 35-50min. Alle sen en edes pärjää. Minulle on tärkeää että saan nollautua työpäivän jälkeen. Autossa pitää ehtiä kuunnella musiikkia ja vaikka itkeä jos sille tuntuu. Näin siis sosiaali- ja terveysalalla.

Vierailija

Ratkaisevaa  ei ole kilometrit eikä minuutit vaan matkan sujuvuus. Onko vaihtoja, montako stoppia matkalla, saako aina istumapaikan? Tuskastun aina raitiovaunussa, kun se mielestäni seisoo puolet matka-ajasta pysäkillä, valoissa tai ruuhkassa. Itse heitän työmatkani (Järvenpää-Pasila) junalla ilman yhtään välipysähdystä.

Vierailija

Pitkä matka oli ihan ok ennen perhettä, ajoin autolla, tykkään ajamisesta.

Pienen lapsen kanssa sitä lasta ei näkisi hereillä kuin vkl, tai sitten pitäisi tehdä lyhennettyä päivää.

3 itkee autossa....kuskina? Kiitos näin muiden liikenteessä olijoiden puolesta :(

Vierailija

Koulumatkani bussilla kesti suuntaansa 2 tuntia, aamulla kolme vaihtoa ja illalla kaksi +muutaman kilometrin kävely. Hyvin meni, vaikka päivän pituudeksi tuli 12 tuntia. Ja aina ei saanut heti istumapaikkaa.

Nykyisin en lähtisi tuollaiseen työpaikkaan, johon kulkeminen olisi tuollaista venksausta.

Vierailija

Tuttava kulkee pk-seudulla työmatkaa yhdistelmällä bussi-metro-toinen bussi. Aikaa menee tunti suuntaansa. Siinä ajassa menee motaria tai rataa pitkin aika kauas. Tampere-Helsinki Pendolinolla 90 minuuttia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat