Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua vesi jää pyykkikoneeseen eikä linkoa niitä! Mitä teen????

Vierailija

Mitä voin tehdä itse ennen kuin pitää soittaa korjaajalle?

Pyykit on koneessa ja siellä on vettä eli ne on läpimärkiä. Kone ei suostu linkoamaan niitä vain naksuttaa paikallaan. Mitä teen????

Kommentit (14)

Vierailija

Koneen poistopumppu on rikki. Tai sitten poistoletku on tukossa, sen pystyy itse puhdistamaan. Muussa tapauksessa kutsu korjaaja. Luulisin.

Vierailija

Onks teidän koneessa semmosta nappulaa, mikä on erikseen niinku pelkkä linkous? Tai sit semmonen "pumppaus" vai mikä se on, joka poistaa edes vedet koneesta?

Vierailija

Sammutat koneen. Puhdistat nukkasihdin ja annat samalla veden valua sitä kautta pois. Sitten käynnistät pesuohjelman uudelleen.

Vierailija

Jos et löydä sellaista nappia, joka tyhjentää vedet, niin siellä luukussa, jossa on nukkasihti pitäisi olla sellainen pieni tulppa. Vedä se tulppa irti, niin vedet valuu ulos. Tämä tietysti edellyttää, että kone on kylppärissä/kaivollisessa kosteatilassa.

Vierailija

Tuo on aika vanha kone, väänsin vivun "pumppaus" kohtaan ja se vain naksuttaa, ei pääse siitä jotenkin enää eteenpäin.

Kiitos vinkeistä, mä kokeilen niitä ensin!!!

Ap

Vierailija

Ohis: miten nukkasihti tyhjennetään? Miten usein se pitää tehdä? Meidän kone on ainakin 10 vuotta vanha enkä ole ikinä tyhjentänyt.... Nolottaa!

Vierailija

Lue käyttöohje

ota pyykit pois, huuhtele ja väännä kuivaksi 

rispusta kuivaan. Osta uusi kone ja anna vanha pois kierrätykseen

Vierailija

Nukkasihdin puhdistus siis unohtunut, apua! Googlaa se malli tai anna koneen nimi ja malli tänne, niin koitan etsiä puolestasi. Hyvät ihmiset...

Vierailija

Hyi en minä ole tyhjentänyt ikinä nukkasihtiä! Sama kone jo 15 vuotta. Kääk. Onko siellä nyt kaikki oksennusrippeet ym hiukset mitä vaatteiden kanssa on mennyt?

En kestä!!!!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika vanha kone, väänsin vivun "pumppaus" kohtaan ja se vain naksuttaa, ei pääse siitä jotenkin enää eteenpäin.

Kiitos vinkeistä, mä kokeilen niitä ensin!!!

Ap

Miten voit käyttää edes konetta tietämättä alkeellisimpia huoltotoimia. Nukkasihti pitää automatic putsata muutaman kerran vuodessa.

Oletko alle 15 v.?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyi en minä ole tyhjentänyt ikinä nukkasihtiä! Sama kone jo 15 vuotta. Kääk. Onko siellä nyt kaikki oksennusrippeet ym hiukset mitä vaatteiden kanssa on mennyt?

En kestä!!!!!

ON

5lasta

Vierailija kirjoitti:

Ohis: miten nukkasihti tyhjennetään? Miten usein se pitää tehdä? Meidän kone on ainakin 10 vuotta vanha enkä ole ikinä tyhjentänyt.... Nolottaa!

Tyhjennän kun muistan, mutta olen yrittänyt ottaa rutiiniksi "huoltaa" pyykkikonetta kerran kuukaudessa-kahdessa. Eli kuukausittain pesen pesuaineella puhtaaksi lokerot ja tiivisteet, kurkistan sihtiin. Pyöritän tyhjillään kuumimmalla ohjelmalla (90). Kerran kahdessa kuukaudessa teen sitruunahppopesun.

Kun sen tekee kuukauden vaihteessa, oppii pikkuhiljaa muistamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lue käyttöohje

ota pyykit pois, huuhtele ja väännä kuivaksi 

rispusta kuivaan. Osta uusi kone ja anna vanha pois kierrätykseen

Näin tekevät uusavuttomat ja maailma tuhoutuu romuun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat