Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista keskustelu on miesvaltaisilla palstoilla?

Vierailija
21.10.2015 |

Auto-ongelmaan ratkaisua googlatessani eksyin tänne http://keskustelu.suomi24.fi/t/3351567/huoltovalon-quotservicequot-noll…
Tämmöistäkö keskustelu miehillä on yleisestikin??

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä av ole osittain vähän huumoripalsta vai luuletteko, että kaikki kommentit tai avaukset on kirjoitettu tosissaan. Monet lähtevät huvikseen myös provojen juttuihin mukaan eikä se tarkoita, että naisiin provoilu uppoaisi helpommin. Toisaalta kaikki on varmaan jo oikeassa elämässä nähnyt monenlaista porukkaa ja toimintaa, joten siksi jotkin provot voi mennäkin täydestä. :)

Minua aina huvittaa nämä avaukset miten miehet puhuvat vain tärkeistä asioista eivätkä juorua. Eipä.

Vierailija
22/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi mieskaveria, jotka ovat olleet vuosikausia samalla suht yleisluontoisella miesvaltaisella foorumilla (pieni tiivis foorumi ja kaikki tuntevat toisensa) ja he ovat sen kautta kavereita. Näin naisen näkökulmasta kukaan sillä foorumilla ei kuitenkaan puhu mistään ns. oikeista asioista: esimerkiksi tämä kaveri #1 ei ollut tiennyt ollenkaan että kaveri #2 oli yli vuosi sitten muuttanut lopullisesti toiselle puolelle maapalloa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen keskustelupalstoille viihtymään. Sillä että onko joku aihe provo vai ei, ei oikeastaan ole mulle mitään väliä. Tyypillisesti ne provoketjut on tosi viihdyttäviä ja keskustelu niissä ryöpsähtelee suunnasta toiseen - monet naurut on niistä saatu, kiitos! Se aihe voi olla aloittajalle provo mutta ajattelen että jollakin voi olla/tulee samantyyppinen tilanne ja ehkä siitä ketjusta on jotain hyötyä silloin.

Turhaan te siis provoja metsästätte, antakaa niiden olla vaan. Mahtuu tänne joukkoon kaikenmoista väkee ja juttuu.

Vierailija
24/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on älyssä yksinkertaisempi pääsääntönä. Mutta taitava arkirutiineissa ja selkeissä asioissa. Erilaisuutta tarvitaan.

Vierailija
25/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaisilla palstoilla on vähemmän keskustelua alapään karvoista ja terveydestä.

Vierailija
26/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne miehet on niin ihanii ja kaikki niitten keskustelu on niin ihquu, kun ne on niin paljon fiksumpii, kato hei.

On siinä ainakin se ero, että jos aloitat miesvaltaisella palstalla topikin samasta aiheesta, viestit eivät ole pelkkää kitinää, narinaa ja itkemistä, kuten naisvaltaisilla palstoilla.

Eli toisin sanoen, sinä pelkstään kitiset, nariset ja itket? Viestisi on juuri sitä. Täällä on paljon asiallista keskustelua, mutta tuolla asenteella sitä ei näe. Huomaat kai, että nariset tässä topicissa juuri itse. 

Vierailija
27/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi mieskaveria, jotka ovat olleet vuosikausia samalla suht yleisluontoisella miesvaltaisella foorumilla (pieni tiivis foorumi ja kaikki tuntevat toisensa) ja he ovat sen kautta kavereita. Näin naisen näkökulmasta kukaan sillä foorumilla ei kuitenkaan puhu mistään ns. oikeista asioista: esimerkiksi tämä kaveri #1 ei ollut tiennyt ollenkaan että kaveri #2 oli yli vuosi sitten muuttanut lopullisesti toiselle puolelle maapalloa... 

Miesvaltaisella palstalla ollaan avoimia palstan aiheen puitteissa, mutta ei  sitten välttämättä palstan aiheen ulkopuolisista asioista.

Elikkä ns. oikeista asioista ei puhuta koska se ei kiinnosta tai ei nähdä sitä tarpellisena. Puhuttaisiin ja kyettäisiin puhumaan jos nähtäisiin puhuminen  tarpelliseksi.

Vierailija
28/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menen keskustelupalstoille viihtymään. Sillä että onko joku aihe provo vai ei, ei oikeastaan ole mulle mitään väliä. Tyypillisesti ne provoketjut on tosi viihdyttäviä ja keskustelu niissä ryöpsähtelee suunnasta toiseen - monet naurut on niistä saatu, kiitos! Se aihe voi olla aloittajalle provo mutta ajattelen että jollakin voi olla/tulee samantyyppinen tilanne ja ehkä siitä ketjusta on jotain hyötyä silloin.

Turhaan te siis provoja metsästätte, antakaa niiden olla vaan. Mahtuu tänne joukkoon kaikenmoista väkee ja juttuu.

Juuri on poliisia ohjeistettu että turvapaikanhakijat ei nyt sitten enää tee rikoksia tässä maassa.

Täällä sitten keksitään miespedofiileja provomielessä ja tästä sitten lähdetään keskustelemaan kuin avaus olisi totta :(

Vierailija
29/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä av ole osittain vähän huumoripalsta vai luuletteko, että kaikki kommentit tai avaukset on kirjoitettu tosissaan. Monet lähtevät huvikseen myös provojen juttuihin mukaan eikä se tarkoita, että naisiin provoilu uppoaisi helpommin. Toisaalta kaikki on varmaan jo oikeassa elämässä nähnyt monenlaista porukkaa ja toimintaa, joten siksi jotkin provot voi mennäkin täydestä. :)

Minua aina huvittaa nämä avaukset miten miehet puhuvat vain tärkeistä asioista eivätkä juorua. Eipä.

Miesten provotkin on parempia ja turvallisempia ja asiallisempia.

Naisten provot on kostoa ja iso osa menee myös niihin mukaan kosto- ja kiusaamismielellä.

Ei se mitään huumoria ole.

Vierailija
30/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesvaltaisella palstalla ollaan avoimia palstan aiheen puitteissa, mutta ei  sitten välttämättä palstan aiheen ulkopuolisista asioista.

Elikkä ns. oikeista asioista ei puhuta koska se ei kiinnosta tai ei nähdä sitä tarpellisena. Puhuttaisiin ja kyettäisiin puhumaan jos nähtäisiin puhuminen  tarpelliseksi.

Siis tämä kaveri #1 oli todella kiinnostunut asiasta, mutta tuli kysymään sitä minulta, vaikka olisi ihan hyvin voinut kysyä sitä suoraan kaveri #2:lta itseltään. Olen huomannut samaa muissakin miespuolisissa tuttavissani, että keskenään heittävät vain läpändeerusta ja sitten tulevat kyselemään minulta toisensa oikeita kuulumisia. Mikä on kyllä toisaalta... jotenkin herttaista. :D

Vierailija
31/31 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on huippuhyvä ketju! Mä en ole hirveästi pörrännyt eri palstoilla, aikoinaan olin paljon pakkotoistossa ja nyt pyörin runsaan käyttäjäkunnan ja anonyymiyden takia täällä av:lla. Mua niin huvittaa näiden molempien palstojen keskeinen identiteetti ja henki. 

Pakkiksella on ihan mahtavaa tutkimusaineistoa jollekin tutkijalle, lähinnä ketjut joissa tosissaan bodausta harrastavat 20-26 -vuotiaat miehet käyvät keskustelua keskenään. Niistä kirjoituksista paistaa läpi se asenne, että "mä olen helkutti satsannut tähän kehon rääkkäykseen oikeasti paljon aikaa ja rahaa ja soisin sen näkyvän kunnioituksena myös siinä kuinka viesteihini vastataan." Todella normaaleja ja rentoja nelikymppisiä siellä on paljon ja he ovat oikein fiksua porukkaa.

Sitten pakkiksella (jossa käyttäjät ovat jo aikoja sitten kaikonneet, eikä kukaan enää edes käy siellä) on sellainen juttu, että sain kerran varoituksen. Kirjoitin aiheen vierestä tms. ,jolloin viestini lähettämisestä meni noin 10 s ja valvoja kertoi isällisesti ojentaen kuinka kaikenlainen paskanjauhanta tai muu vittuilu on kiellettyä. Toisin sanoen kielenkäyttö ja asennoituminen sinänsä asialliseen keskustelupalstan viestiini - vaikka teknisesti en keskusteluetikettiä heidän mielestä seurannutkaan - oli yritetty rakentaa samanlaisella voimalla kuin ravintolan ovimies käyttäisi voimaotteita hankalaan ja juopuneeseen asiakkaaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän