Fb kaveripyyntö random kundilta

Vierailija

Eli kävipä niin, että olin vähän vieraamman porukan bileissä ja sain sitten fb-kaveripyynnön yheltä kundilta sieltä. Saatteena tuli vielä ihan mukava viesti tyyliin "moi nähtiin bileis x, lisäsin kaveriks, toivottavasti ok?". Mikä olisi korrekti vastaus tähän, kun en nyt erityisemmin koe tarvetta fb-ystävyyteen tuntemattoman kaa (vaihdettiin ehkä pari sanaa illan aikana) ja oon lisäks varattu, niin en haluaisi antaa väärää kuvaa. Toisaalta en haluaisi myöskään olla töykeä ja on kuitenkin teoreettinen mahollisuus, että vielä törmäisin tyyppiin livenäkin. En juurikaan päivitä fbtä, eli ei siitä random fbksverista nyt haittaakaan olisi.

Mitä sanoo AV:n etikettijaosto, kuinka tässä tilanteessa tulisi toimia?

Kommentit (6)

Vierailija

Ei mun mielestä ole mitään "sosiaalista pakkoa" hyväksyä kaveripyyntöä lähes tuntemattomalta. Toisaalta jos hyväksyt pyynnön, on vissiin mahdollista laittaa hänet rajoitettu-listalle, jolloin näkee ihan minimin profiilistasi.

Vierailija

Mites sen viestin kanssa sitten? Kun pelkän kaveripyynnön nyt mielestäni voi ignoraa (ja olen itseasiassa vähän randomipien kanssa tehnyt näin aikaisemmin), mutta kehtaako sen viestinki jättää huomiotta? Menin jo vahingossa sen auki klikkaamaan, eli näkee, että olen nähnyt sen. Tuntuisi aika kylmältä jättää vastaamatta siihen, mutta en myöskään keksi mitään kohteliasta "kiitos, mutta en kaipaa uusia ystäviä" fraasia. Miten tästä selviää niin, että kundille ei tule nolo olo siitä että laittoi viestin?  /ap

Vierailija

Itse olen lähes vastaavanlaisessa tilanteessa jättänyt viestiin vastaamatta. Jos on pari sanaa vaihtanut jossain toisen kanssa livenä, niin en koe, että olisi mitään velvollisuutta alkaa selittelemään miksi ei kaveripyyntöä hyväksy jne. Et hyväksy kaveripyyntöä, joten sehän jo viestii tyypille ettet häntä kaverilistallesi halua.

Vierailija

Kannattaako tästä ongelmaa tehdä... Ihmetyttää, kun tyyppi sanoi viestissä että lisäsin kaveriks, eihän hän mitään ole vielä lisännyt ilman sinun hyväksymistä. Hyväksy jos siltä tuntuu, ei siihen viestiin tarvitse sitten vastata mitään tai sitten vastaat vaikka että kiitos viestistä mutta hyväksyt fb-kavereiksi vain lähipiiriä tms...  

Vierailija

Kiitos vastauksista! Varmaan taidankin nyt vaan ignoraa koko tyypin ja siinä olkoon viestiä tarpeeksi. Sinänsä yritin miettiä, että ei siitä randomkaverista nyt mitään haittaakaan minulle olisi (kun en tosiaan juuri mitään julkaise) ja olisiko kaveripyynnön hyväksyminen, jotta toisen mieli ei pahoittuisi, nyt tässä se "oikeampi" teko? Itse ainakin nolostuisin, jos kaveripyyntöni torjuttaisi ja viestiin ei vastattaisi. 

Mutta tässä FB-Äiti-Teresa linjassa olisi sitten aina se riski, että tulisi lisää viestiä ja sitten tuntuisi vielä vaikeammalta ignoraa ja jossain vaiheessa päätyisin all capsina kirjoittamaan "JÄTÄ MUT RAUHAAN TAIMUN POIKAYSTÄVÄ HAKKAA SUT!!!!!11". Et ehkä parempi kaikille se ignoraus. /ap

Vierailija

Olen jonkun verran kommentoinut omalla nimelläni iltalehtien juttuja. Olen saanut neljä kaveripyyntöä täysin tuntemattomilta tyypeiltä.

En ole hyväksynyt, koska en halua täysin vieraiden ihmisten yhteydenottoja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat