Paljon saatte elatusmaksua lapsesta?

Vierailija

Etävanhemman tulot, lapsen ikä ja omat tulosi? Monta yötä lapsi viettää etävanhemmallaan?

Kommentit (13)

Vierailija

Onnistuin saamaan hyvät elarit eksältä. Etävanhenpi on maanviljelijä ja omistaa metsää, saan yhdestä tyttärestä 970e, omat tulot on 2400e/kk.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onnistuin saamaan hyvät elarit eksältä. Etävanhenpi on maanviljelijä ja omistaa metsää, saan yhdestä tyttärestä 970e, omat tulot on 2400e/kk.

Olet tehnyt lapsen kusettaaksesi rahan takia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Samoin :)

Vierailija

En saa nyt mitään, koska tällä hetkellä jaetaan 50/50, eli yhteishuoltajuus. Aiemmin sain, kun lapset oli vähän enemmän minulla, ja maksoin hoitomaksuja yms. Lapsilisät tulee minun tilille ja ostan niillä vaatteita ja kenkiä. Muut kulut maksaa isä, siis harrastusmaksut ja sellaiset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kelan minimin,  joka on sekin kai minimiä alhaisempi. Etävanhempi on tosi etä, kun ei edes tapaa lastaan.

Sama homma. 

Laakson Lilja
Seuraa 
Liittynyt27.3.2013

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan minimin,  joka on sekin kai minimiä alhaisempi. Etävanhempi on tosi etä, kun ei edes tapaa lastaan.

Sama homma. 

Joo, outoa että kaikki kuvittelevat että elarit on automaattisesti joku iso summa. Todella monet miehet jättää elatusmaksut maksamatta, joko ovat niin vähätuloisia tai piilottavat rahansa eron yhteydessä.

Kelan maksama minimi taas on siinä mielessä todella epäreilu, että kaikki lapset eivät saa sitä minimiä. Elatusmaksuihin tuli ennenvanhaan joka vuosi tietty korotus, sitten kun tuli 90-luvun lama, ei tullutkaan korotuksia vuosikausiin, lähes kymmenen vuotta taisi olla välissä ettei sitä korotettu. No ei sekään vielä mitään, mutta jostain kumman syystä on elatusmaksussa sääntö, että ensimmäistä korotusta ei lasketa, eli kun korotukset tulevat prosentteina eikä euroina, jää aika kauas jälkeen siitä minimistä vuosien varrella. Oma lapseni syntyi vuonna -94 ja siinä taisi yksi korotus tulla, ja sitten ei ainakaan 8 vuoteen tullut korotuksia, sitten kun niitä alkoi joskus loppuvaiheessa tulla, sai minun lapseni muistaakseni jopa yli 20€ vähemmän kuukaudessa elatusmaksua kuin mitä ilmoitettiin minimiksi. En käsitä sellaista lasten eriarvoistamista yhteiskunnan taholta. Tuolle säännölle en ole löytänyt mistään mitään selitystä, eikä asiaa hoitava viranomainenkaan osannut vastata miksi se on noin.

Vierailija

2*500€, jotka menevät lasten omille tileille. Minun vuosi tulot n. 65000 ja miehen n.80000. Lapset 16v. ja 17v. Viimeksi ovat taineet tavata jouluna. Säännöllisen epäsäännöllisesti ovat tavaneet.

Vierailija

Mies maksaa minulle 150e kahdesta ja sitten meillä on yhteinen tili minne laittaa vaihdellen 100-200 euroa mistä minä yleensä ostan lapsille vaatteet yms. Näistä kuitenkin teen selvityksen miehelle mihin on mennyt! Lisäksi saan lapsilisät korotuksella.

mielestäni ihan riittävä. En tiedä mitä mies tienaa.

lapset ovat sovitusti joka toinen viikonloppu isällään mitta yleensä sovimme että ovat vielä viikolla 1-2 päivää, miehen ja minun työvuorojen puitteissa. 

Meillä on onneksi mennyt ihanan sopuisasti kaikki lapsiin liittyvät asiat😀

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat