42v ja kuukautiset säännölliset, koska vaihdevuodet alkavat?

Vierailija

Milloin sinulla on kuukautiset loppuneet?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Olen kohta 52 ja "oikeat" kuukautiset tulevat pari kertaa vuodessa, hormonikorvaushoitovuodot säännöllisesti. Viidenkympin kieppeillä alkoivat omat harventua.

anemia

Säännölliset kuukautiset ja ikää melkein 55.
Gynekologi sanoi 57 olevan ns. viimeinen normaali ikä kuukautisten loppumiseen. Sukuni naisilla kuukautiset olleet riesana aina tosi kauan.

Vierailija

Millaisia kuumia aaltoja olette kokeneet? Voivatko ne tulla välillä nukkuessa yöhikoiluna, mutta hereilläollessa päivällä ei ollenkaan?

Vierailija

Mäkin 47 ja säännöllinen kierto. Säännöllinen kierto ei kuitenkaan tarkoita hedelmällisyyttä. Toivottavasti alkais pian ne vaihdevuodet, sillä inhoan pms-oireitani varsinkin rintojen turpoamista ja kipeytymistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kuumia aaltoja olette kokeneet? Voivatko ne tulla välillä nukkuessa yöhikoiluna, mutta hereilläollessa päivällä ei ollenkaan?

Ei ole vielä minkäänlaisia kuumia aaltoja.t.nainen  42v.

Vierailija

Menkat loppui 51-vuotiaana. Sitten oli aivan tavallista, ei mitään oireita. Kun munasarjat alkoivat kutistua, tuli oireita, mutta ei pahasti, hikoilua lähinnä. Kun vasenkin munasarja kutistui lopullisesti, 59-vuotiaana, tuli semmoinen lyhyt vaikeampi kausi, mutta se meni ohi. Kokeilin hormonikorvaushoitoa, mutta olin allerginen lääkkeelle. - Olen edelleen 59 v. ja olo on aivan normaali - vaikka gyne väitti vaihdevuosien kestävän lopun ikääni.

Vierailija

Ei oo alkaneet. Ikä 48, menkat tulevat kuin kello. Äidilläni menopaussi tuli vasta kuudenkympin puolella. Olisi hauskaa kun saisi elää taas kuten 10-vuotiaana, ilman menkkoja :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat