No nyt P on sitten sairaslomalla

Vierailija

Tiedän että kuulostan nyt äidiltäni, mutta miksei pukeutunut kunnolla?

Pelkkä bolero tai liivi päällä näillä ilmoilla, kaula paljaana.

Kommentit (12)

Vierailija

Enpä tiedä kenestä P:stä täällä kirjoitellaan, mutta omien havaintojeni mukaan ei painolla taida olla kovin suurta merkitystä vastustuskykyyn. Tai varmasti joillain on ja jonkun verran, mutta itse olen ollut myös jonkun verran ylipainoinen ja nykyisin hoikka ja eipä ole mitään eroa sairasteluissa. Todella harvoin olen kipeänä, silloinkin kun oli enemmän painoa. Sen sijaan moni hoikkakin kaveri tai tuttava on sellaisia jotka on aina kipeinä. Toisilla vaan on parempi vastustuskyky kuin toisilla, ja lapset sekä puutteellinen käsihygienia ainakin ehkä pahentaa vaan asiaa. Se vaan tuntuu menevän niin että jostain syystä toiset on usein kipeitä ja toiset vaikka kerran moneen vuoteen. Itse juon paljon teetä ja syön marjoja mutta en elä edes mitenkään kauhean terveellisesti muuten, että ehkä sitten sekin auttaa, tiedä sitten.

Vierailija

Onhan se Mungokin usein kipeenä vaikka on ihan hoikka ja sitten kun katsoo blogia, niin on kuvia joissa kylmällä ilmalla jossain minihameessa ja saappaissa, että ihmekös tuo kun kylmettää itsensä niin ehkä herkemmin sitten vastustuskyky antaa bakteereille periksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kylmyys ei tee sairaaksi, jos kyseessä tartuntatauti. Tartunnan saa huonolla vastustuskyvyllä ja puutteellisella hygienialla.

Paleleminen laskee vastustuskykyä huomattavasti. Ympärillämmehän on jatkuvasti taudinaiheuttajia. Kaikki eivät sairastu niiden vaikutuspiiriin joutuessaan, mutta jos tosiaan lähtee pakkaseen vähillä vaatteilla ja palelee, vastuskyky tekee tenän. Siitä johtuu sana vilustuminen, kylmettyminen jne.

Vierailija

Mitä sä ap taas selittelet? Eikö Pipsa saa olla kipeänäkään kun heti iskee tuomion kirves? Pikaisella tsekkauksella Pipsa on viimeksi sairastanut alkuvuodesta eli totaali tälle vuodella on nyt kaksi kertaa joka wikipedian tiedon mukaan on aikuiselta ihmiseltä ihan normaalissa määrissä. On se kyllä kumma miten Pipsa ei saa mitään tehdä. Eihän se saisi edes laihduttaa jos kuuntelee AV:n mammahyeenojen käkätystä. Oiskos ap ja kumppanit aika hankkia vähän terveellisempi harrastus?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä kenestä P:stä täällä kirjoitellaan, mutta omien havaintojeni mukaan ei painolla taida olla kovin suurta merkitystä vastustuskykyyn. Tai varmasti joillain on ja jonkun verran, mutta itse olen ollut myös jonkun verran ylipainoinen ja nykyisin hoikka ja eipä ole mitään eroa sairasteluissa. Todella harvoin olen kipeänä, silloinkin kun oli enemmän painoa. Sen sijaan moni hoikkakin kaveri tai tuttava on sellaisia jotka on aina kipeinä. Toisilla vaan on parempi vastustuskyky kuin toisilla, ja lapset sekä puutteellinen käsihygienia ainakin ehkä pahentaa vaan asiaa. Se vaan tuntuu menevän niin että jostain syystä toiset on usein kipeitä ja toiset vaikka kerran moneen vuoteen. Itse juon paljon teetä ja syön marjoja mutta en elä edes mitenkään kauhean terveellisesti muuten, että ehkä sitten sekin auttaa, tiedä sitten.

Itsestä yleistäminen ei ole mikään suositeltava argumentaatiotapa. Normaalipainoisuudella on yhteys vastustuskykyyn.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap taas selittelet? Eikö Pipsa saa olla kipeänäkään kun heti iskee tuomion kirves? Pikaisella tsekkauksella Pipsa on viimeksi sairastanut alkuvuodesta eli totaali tälle vuodella on nyt kaksi kertaa joka wikipedian tiedon mukaan on aikuiselta ihmiseltä ihan normaalissa määrissä. On se kyllä kumma miten Pipsa ei saa mitään tehdä. Eihän se saisi edes laihduttaa jos kuuntelee AV:n mammahyeenojen käkätystä. Oiskos ap ja kumppanit aika hankkia vähän terveellisempi harrastus?

Tässä ketjussa ei nyt puhuta siitä pipsastasi, tee oma pipsa-ketju, jos haluat hänestä puhua. Tämän ketjun aiheena on P!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmyys ei tee sairaaksi, jos kyseessä tartuntatauti. Tartunnan saa huonolla vastustuskyvyllä ja puutteellisella hygienialla.

Paleleminen laskee vastustuskykyä huomattavasti. Ympärillämmehän on jatkuvasti taudinaiheuttajia. Kaikki eivät sairastu niiden vaikutuspiiriin joutuessaan, mutta jos tosiaan lähtee pakkaseen vähillä vaatteilla ja palelee, vastuskyky tekee tenän. Siitä johtuu sana vilustuminen, kylmettyminen jne.

Joillain käy hyvä tuuri ja se bakteeri/virus ei osu kohdalle, vaikka vastustuskyky olisikin alentunut liian vähissä vaatteissa palelemisen takia.

Vierailija

Miten niin TAAS selittelen. Olen ap enkä ole tainnut ikinä ennen ko. bloggaajasta ketjua aloittaa... Ja saa sairastaa, kunhan nyt ihmettelin sitä pukeutumista :)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestä yleistäminen ei ole mikään suositeltava argumentaatiotapa. Normaalipainoisuudella on yhteys vastustuskykyyn.

Joo on varmaan kuten kirjoitin että varmasti joillakin on. Silti siihen taitaa vaikuttaa aika paljon enemmän kuitenkin muut tekijät, kuten miten on lapsuudessa vastustuskykyä kehitetty, miten usein pesee käsiään ja hypistelee kaikkea ja sitten hieroo naamaansa, miten paljon on lasten kanssa tekemisissä tai miten paljon ihmisten jotka tulee yskimään päin naamaa. Veikkaan että näillä on enemmän merkitystä kuin painolla.

Sitäpaitsi yleiskunnolla on enemmän merkitystä kuin painolla, sillä ylipainoinen voi olla paremmassa kunnossa ja terveempi kuin hoikka ja se on ihan vain fakta. Moni kun luulee että kaikki hoikat ja normaalipainoiset on terveempiä ja parempikuntoisia kuin vaikka hiemankin ylipainoiset.

Itselläni ei painolla ollut merkitystä, olen sellainen että olen ehkä kerran 4-5 vuodessa kipeä ja sama asia oli vaikka oli ylimääräistä painoakin. Minulla on lähipiirissä muutama ylipainoinen henkilö ja sitten on useita todella hoikkia, tuntuu että juurikin nämä hoikimmat ovat niitä jotka ovat useimmiten kipeänäkin. Saa kai täällä omiakin havaintoja lähipiiristä kertoa osallistuakseen keskusteluun, lähinnä pointtina että ei kannata myöskään yleistää että kaikki ylipainoiset on aina sairastamassa ja hoikat terveitä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat