Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaydess kierukka?

2pojanMama

Hei mulle laitettiin Jaydess-hormonikierukka 2.9 ja kuukautiset tulivat sen jälkeen 24.9 kestivät vähän yli viikon ja kun olivat loppumassa alkoi yht äkkiä verinen vuoto uudelleen, minulla on ollut alavatsakipuilua ja väsymystä myös mieliala on ollut aika kiukkuinen, tässä kuussa oli myös vuotoa todella vähäistä ja kerran seksin jälkeen tuli verta hieman.. Tarvitseeko huolestua ja odottelenko kuukautisia nyt alkavaksi 24.10 (raskaustesti tekeminen) mietityttää

Kommentit (6)

aloittaja"

Lisätäkseni vielä viestiin että 13.10 mulla oli lämpöä 37.2 yhden illan ja aamulla kun, mutta sen jälkeen ei ole ollut.. Yökkäilevää oloa on välillä tein raskaustestin maanantaina

Vierailija

Ei tarvitse huolestua. Jaydessiin liittyy usein vuotohäiriöitä, jotka tasoittuvat kyllä ensimmäisten kuukausien aikana. Minä laitatin Jaydessin alkuvuodesta. Kolme kuukautta meni ihmetellessä, oli tiputteluvuotoa ja kaikenlaista outoutta, mutta nyt tilanne on kehittynyt niin, että vuodot tulevat tarkalleen kuukauden välein ihan niinkuin aikana ennenkin, mutta aiemman viikon mittaisen runsaan vuodon sijaan vuodan nyt kaksi päivää ja siinä se. Paras ehkäisy ikinä!!

aloittaja

Onko sua pyydetty tulla tarkistuttaa kierukkaa kun mulle sanottii että ei oo tarkistuksia ja ohjeessa sanotaan että 4-6 viikonpäästä asetuksesta pitäis käydä tarkastamassa

Vierailija

Mulla oli ekan puol vuotta menkat aivan sekaisin ja vaikka mitä raskausoireita, ja teinkin pari raskaustestiä silloin....sitten keho tottui kierukkaan ja menkat on loppunut lähes täysin!

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

Jaydess sisältää keltarauhashormonia ja keltarauhashormonin sivuoireina voi tulla aluksi vuotohäiriöitä. Vuodot kuitenkin yleensä tasottuvat muutaman kuukauden tai viimeistään 6kk kuluttua kierukan asettamisesta.

Kohdun limakalvon rakenne muuttuu kierukan vaikutuksesta sellaiseksi, että alkio ei pääse kiinnittymään siihen. Raskautta ei siis tarvitse kierukan kanssa pelätä kunhan muistaa vaihdattaa kierukan ohjeiden mukaan. Jaydessissa ehkäisyteho on 3 vuotta.

Odottele siis vain rauhassa, että kehosi tottuu kierukkaan.

t. Mia, terveydenhoitaja

Vierailija

Itsellä myös oli n.1kk tiputteluvuotoa. Sitte tuli kuukautiset ns. Säännöllisesti n. 2 kk. Tämän jälkeen loppui vuoto ja kuukautiset kokonaan. Eli kestää hetki tasoittuu. Ohjeissa lukee tarkastuksesta mutta minulle sanottiin myös ettei niitä tehdä ellei ole ongelmia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat