Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen altistuminen homeelle etävanhemman luona

Vierailija

Lapsi on tullut etävanhempansa luota kotiin ääni käheänä ja nenä niiskuttaen nyt niin kauan kuin muistan. Epäilen, että talossa on hometta, sillä jo minun siellä asuessani 10 vuotta sitten kellarissa lainehti vesi lattialle vuotavan varaajan vuoksi. Betoni on varmasti imenyt kosteutta ja se on takuulla levinnyt puurakanteisessa talossa. Lapsen vaatteet haisevat aivan ummehtuneelta kellarilta siellä käynnin jälkeen, että ne on pakko laittaa pesuun. Viimeksi lapsella oli myös allergista ihottumaa käheän ääneen lisäksi mitä ei koskaan muulloin ole.

Olen ottanut asian puheeksi, mutta ex kieltää kaiken. Haluaisin, että asia tutkittaisiin. Mihin voisin olla yhteydessä? Lastenvalvojaan, lastensuojeluun vai mihin?

Kommentit (7)

Vierailija

Mitä jos puhuisit ensin tämän että vanhemman kanssa? Hankala tilanne. Mutta kannattaa tietenkin alkaa purkamaan tilannetta ensin henkilöiden kanssa jotka osallisena tilanteeseen. Onko lapsi sairastellut oltuaan että vanhemmalla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

haluat siis käyttää lastasi ajaaksesi eksäsi pois kodistaan ja tehdäksesi hänet varattomaksi.

Miksi niin tekisin. Mulle on aivan sama missä hän asuu, mutta en halua, että lapseni sairastuu vakavammin mahdollisen homealtistuksen vuoksi. ap

Vierailija

Lääkärissä käynti voisi olla paikallaan. Homealtistusta voi olla hankala mittauttaa, kun sitä tapahtuu harvoin ja vähän aikaa kerrallaan. En tiedä jääkö vereen jotain vasta-aineita, jotka olisivat mitattavissa. Ja olen yrittänyt puhua exälle asiasta, mutta hän väittää talon olevan kunnossa. Eteneekö keskustelu silloin hänen kanssaan? Ei. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lääkärissä käynti voisi olla paikallaan. Homealtistusta voi olla hankala mittauttaa, kun sitä tapahtuu harvoin ja vähän aikaa kerrallaan. En tiedä jääkö vereen jotain vasta-aineita, jotka olisivat mitattavissa. Ja olen yrittänyt puhua exälle asiasta, mutta hän väittää talon olevan kunnossa. Eteneekö keskustelu silloin hänen kanssaan? Ei. ap

Home altistuksen mittaamisesta tuskin on mitään hyötyä, jos lapsi ei altistumisesta saa oireita (tai niitä ei ole ex:llä tai sinulla silloin kun olet talossa asunut).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Home altistuksen mittaamisesta tuskin on mitään hyötyä, jos lapsi ei altistumisesta saa oireita (tai niitä ei ole ex:llä tai sinulla silloin kun olet talossa asunut).

Lapsi on yleensä terve eikä paljoa sairastele, mutta aina etävanhemman luota tullessaan ääni on aivan käheä ja on muitakin flunssan oireita - aina. Altistus homeelle ei aiheuta kaikille oireita ja joku voi asua vuosia hometalossa tulematta kipeäksi. Ex on kyllä myös usein kipeänä, joten voi olla, että hänkin on alkanut oirehtia. Kymmenessä vuodessa ehtii jo tapahtua paljon, kun kosteus menee rakenteisiin, joten vaikka minulla ei silloin ollut oireita, voi se hyvinkin olla hometalo. Ainakin vaatteet haisevat maakellarille. Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat