Työttömyysaika omakustanteiseksi.

Vierailija

Johan alkaisi työt kiinnostamaan kun ei työttömyysajalta saisi lainkaan mitään korvausta. Toivottavasti hallitus tajuaa tämän ja tämä tyyli vielä suomeen tulee.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa että ap olisi tosissaan. Noin suunnattoman typerä ei kukaan voi olla.

Tosissani olen ja uskon että tämä tulee suomeen eikä kauaa enää menekkään kun työttömyysajalta ei saa enää korvauksia.

Vierailija

Eihän tuo olisi mikään ongelma, koska rinnalla olisi koko ajan harmaa talous. Moni työtön tekisi töitä niin, ettei siitä saisi virallista palkkaa. Tuossa systeemissähän ei olisi mitään te-toimistoa tms. vaan jokainen vastaisi itse työttömyysaikaisesta toimeentulostaan. Pieniin rakennustöihin saisi halpoja tekijöitä, joille ei tarvitsisi maksaa kuin palkkaa, ei mitään turhia sivukuluja, sairausajan palkkoja jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa että ap olisi tosissaan. Noin suunnattoman typerä ei kukaan voi olla.

Tosissani olen ja uskon että tämä tulee suomeen eikä kauaa enää menekkään kun työttömyysajalta ei saa enää korvauksia.

Miten ajattelet että ihmiset selviävät kun työttömiä on pilvin pimein eikä työpaikkoja todellakaan löydy kuin murto-osalle? Vai oletko tosiaan näitä ghetto- ja keskitysleirihaaveilijoita?

Vierailija

Harmaan talouden lisäksi raaka rikollisuus lisääntyisi. Murhineen kaikkineen. Epäilen että se ei ole minkään, ei nykyisen eikä tulevien hallitusten agendassa.

Vierailija

Kerropas miten tuo toimii esim. sellaisissa kaupungeissa (esim. Salo) joissa kertarysäyksellä joku tehdas lopettaa ja iso osa koko kaupungin työpaikoista menee siinä? Tällaisia paikkakuntia on paljon. Pk-seudulta kyllä löytyy töitä mutta haja-asutusalueilta heikosti.

Vierailija

Kaikki omakustanteiseksi vaan, niin eletään kuin pahimmassa kehitysmaassa, jossa tavallisen kansan elämä on juuri tuollaista omakustanteista. Tai sukulaiset kustantaa toistensa elämää, kun muuta sosiaaliturvaa ei ole, ja ryöväävät muilta suvuilta minkä ehtivät. Takaisin klaaniyhteiskuntaan!

Eikö voi muuttaa jonnekin Somaliaan ne, jotka tätä toivovat? Tai Italiaan pahimmille mafia-alueille? Yhteiskunnan tuki on hyvä juuri siksi, ettei muodostu tuollaisia jäseniään tukevia mutta keskenään tappelevia ihmisryhmiä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelet että ihmiset selviävät kun työttömiä on pilvin pimein eikä työpaikkoja todellakaan löydy kuin murto-osalle? Vai oletko tosiaan näitä ghetto- ja keskitysleirihaaveilijoita?

Jokainen selviytyisi omalla tavallaan ja jos ei selviytyisi kuolisi pois. Tänne tulee pakolaisia ja heille menee rahat ei ole varaa enää työttömiä elättää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Johan alkaisi työt kiinnostamaan kun ei työttömyysajalta saisi lainkaan mitään korvausta. Toivottavasti hallitus tajuaa tämän ja tämä tyyli vielä suomeen tulee.

Näin puhuu ihminen jonka pieneen mieleen ei mahdu ajatus että voisi itse olla joskus työtön. Ja vaikka työt kuinka kiinnostaisivat niitä ei saa, sadoista ja tuhansista hakemuksista huolimatta.

Vierailija

Ap:n ajatuksen hyvä puoli olisi että loppuisi työttömiltä itku ettei työtä kannata ottaa vastaan koska loisimisrahoilla elää hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa nyt jo. Niin kiinnostaa satoja muitakin kaikkiin paikkoihin -joita on monta- joihin olen hakenut haen.

Miten rahattomuus auttaisi minua tai muita työttömiä?

Vierailija

Miksei laiteta omakustanteisiksi mieluummin sellaisia omavalintaisia asioita kuten esim. lasten hoito/hankinta? Pois neuvolat ja lapsilisät sun muut, ne tehköön lapsia joilla on siihen varaa. Lasten hankinta on kuitenkin aina vapaaehtoista, työttömyys useimmiten ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Johan alkaisi työt kiinnostamaan kun ei työttömyysajalta saisi lainkaan mitään korvausta.

Empä usko että kovinkaan paljoa lisäisi. Läheisten tai sukulaisten tai esim. yhteisöjen siivellä eläminen ehkä jonkin verran lisääntyis, samoin rikollisuus jne. Ainut mihin se vaikuttaisi on se että vähän nykyistä enemmän kiinostaisi pienipalkkaiset työtkin... pitkällä aikavälillä ehkä tulotaso sen seurauksena hieman putoisi kaikilla.

Vierailija

Joo lakkautetaan päiväkodit myös, jokainen hoitakoon itse lapsensa kun ovat hankkineetkin. Ja eikä sairaaloitakaan tarvita, oma vika kun tulit kipeäksi. Eikä ilmaista kouluakaan tarvita. Vanhemmat opettavat lapsensa. Näin. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat