Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka harrastatte liikuntaa ja olette hoikkia: kysymys?

Läskiä liikaa

Kuinka usein liikutte ja mistä saatte sen motivaation siihen? Jumppaatteko kotona säällöllisesti ja kuinka monta erilaista liikettä? Mitä syöt päivänaikana? Oletko onnellinen?

Kommentit (5)

Vierailija

Mulla taitaa olla synnynnäinen motivaatio liikkua, olen liikkunut melkein aina (mitä nyt yläasteen-lukion koululiikunnasta aiheutui sellainen liikuntakammo, että tuli joku 8v tauko...silloinkin kyllä pelasin kavereitten kanssa lentistä ja ultimatea).

Nykyään oon jo päälle 40v ja liikun enimmäkseen ulkona. Tulisin vaan hulluksi jos ei työpäivän päälle pääsisi hikoilemaan raikkaaseen ulkoilmaan. Hölkkään ja sauvakävelen, 3-4 lenkkiä viikossa ja lisäksi teen fysioterapeutin ohjeiden mukaan juoksuasentoani parantavaa jumppaa 2-4 kertaa viikossa. Talvella hiihdän ja hölkkään. Olen ihan tarkoituksella muuttanut kuntoradan viereen. 

Syön ihan normaalia ruokaa (olen sekasyöjä, joten 30-50% viikon aterioista on kasvisruokaa) hillittyjä määriä. Aamulla kaurapuuro, töissä lounasruokalassa lounas, kotona päivälliseksi tavallista kotiruokaa, iltapalaksi jogurttia ja marjoja tai tuorepuuroa. Joskus on töissä hedelmä eväänä jos muistan.

Niin ja olen onnellinen, mutta siitä kiitän kyllä rakasta puolisoani, onnellistuttajaani, parasta ystävääni ja lenkkikaveriani (kaikki tämä siis samassa henkilössä :)). 

Vierailija

Liikun 4-5 krt viikossa, lenkkejä fiiliksen mukaan ja pilatesvideoita tunnin verran jumppapäivinä. Käytän toisinaan kahvakuulaa. Motivaatio tulee hyvästä olosta ja yleisestikin virkeämmästä ja iloisesta olosta. Toki on niitäkin päiviä kun ei millään jaksa liikkua, mutta en ota siitä suurempaa stressiä. 

Liikkuminen on helppoa, kun löytää mieluisen lajin eikä ole itselleen liian ankara. Syön oikeastaan mitä mieli tekee, tavallista kotiruokaa ja herkkuja silloin tällöin. Suhteellisen terveellisesti kuitenkin.

Vierailija

Käyn kerran viikossa tanssitunnilla ja kerran viikossa lihaskuntoa kehittämässä. Ulkoliikuntaa pitäisi lisätä, mutten ole toistaiseksi saanut aikaiseksi (pitäisiköhän hankkia koirakaveri?). Syön rennosti karpaten: kananmunia ja sokeritonta jogurttia (+ marjoja, pähkinöitä) aamulla, kasviksia ja lihaa tai kalaa lounaalla ja päivällisellä, tarpeen mukaan iltapala, esim. ruisleipä...

Vierailija

Olen onnellinen mutta se ei liity liikkumiseen mitenkään.

Olen ns huono liikkuja ollut aina, vihannut jumppia tms. Kunnes sairastuin reuman tyyppiseen sairauteen mikä pakotti liikkumaan jotta liikuntakyky säilyisi edes jonkinlaisena ja kivut kohtalaisina.

Ensin kävin salilla pari vuotta mutta en oikein pitänyt siitä, 2 v sitten löysin Method Putkisto Pilateksen mikä on ollut ihan mielettömän hyvä mulle. 1,5h viikossa on voimien äärirajoilla ja palautumiseen menee ainakin 3 pv mutta toisaalta edistymisen huomaaminen ja kropan muotoutuminen antaa lisäintoa:)

Tuon lisäksi tulee sitten okt pihalta hyötyliikuntaa, viimeksi hakkasin takkapuita sunnuntaina.

Syön kaikkea, herkuttelenkin mutta harvoin päivän kalorit ylittää 1500. Jos on ollut juhlia tai reissuja saatan pitää "paastopäivän" saadakseni turvotuksen pois. 

Olen koukussa marja- ja hedelmäsmoothieihin, niitä teen vähintään 1 joka päivä. Rasvattomaan gefiluspiimään tai Lidlin rahkajugurttiin. Lounaaksi kasvissosekeittoa tai salaattia, päivällinen normaalia itsetehtyä kotiruokaa. Pähkinöitä silloin kun niitä on. Nyt on pakkasesta löytynyt omenapiirakanpaloja joten niitä on mennyt 1/pvä viikon verran:D Jos on jäätelöä syön sitä vähän joka päivä. Mulla on karkkipäivä kerran viikossa. Pyrin olemaan ns hyväkarppi mutta lipsun siitäkin

Vierailija

Olen luonnostani hoikka, enkä aiemmin harrastanut lainkaan liikuntaa. Nykyisin harrastan kerran viikossa joogaa työväenopistolla. Motiivi tulee paitsi lihaskunnon kasvamisesta, ennen kaikkea henkisestä hyvästä olosta jota se tuottaa. Auttaa lievittämään stressiä. Sen lisäksi saan arkiliikuntaa koiran ulkoiluttamisesta. Vaikka tiedostan näiden terveellisyyden, pakollisuuden ja jälkikäteen tulevan hyvän olon, joudun silti aina potkimaan itseni liikkeelle.

Pyrin syömään terveellistä kasvisruokaa, mutta välillä sorrun yksipuolisuuteen. Olen varsin onnellinen, ottaen huomioon erittäin stressaavan elämäntilanteen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat