Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma äiti valittaa kaikesta, en jaksa enää, mitä tehdä?

Vierailija

Alan olla täysin kyllästynyt oman äitini käytökseen. Meillä on ollut aina sanoisinko haastava suhde, mutta nyt kun olen parisuhteessa ja meillä on lapsia niin äitini käytös menee aina vaan pahempaan suuntaan. Nyt tuntuu siltä, etten yksinkertaisesti enää jaksa, vaikka lasten kannalta olisi tosi harmi katkaista välit, koska he tykkäävät mummostaan.

Meillä on 6kk ikäiset kaksoset, 3v ja 5v lapset. Mieheni on isänä hyvinkin osallistuva, minun ei siis tarvitse tehdä kaikkea yksin vaan mies osallistuu niin kotitöihin kun lasten hoitoonkin. Tiedän jo omasta lähipiiristä, ettei kaikki isät ole näin osallistuvia mitä oma mieheni on.

Äitini on siis sitä mieltä, että minun pitäisi hoitaa lapset ja koti ja olla tyytyväinen, kun mies käy töissä ja tuo rahaa taloon. Enempää ei mieheltä voi äitini mielestä vaatia. Me ollaan kuitenkin mieheni kanssa yhdessä sovittu ja mies on itse sanonut haluavansa osallistua mm. lasten hoitoon ja tämän on myös äitini kuullut mieheltäni, kun hänen kanssaan on tästä yritetty keskustella. Äitini tosin olettaa, että minä olen mieheni käskenyt sanomaan niin jne.

Äitini asuu suhteellisen lähellä meitä ja osin varmasti tämän takia hän käy meillä vierailulla kolmekin kertaa viikossa. Nämä vierailut on aina tosi stressaavia/ahdistavia, kun äitini valittaa millon mistäkin asiasta. En käytännössä tee mitään äitini mielestä oikeen vaan kaikessa on jotain vikaa. Lapsia ei saa pitää liikaa sylissä, kiinteät pitäis alottaa jo 2kk iässä. Vauvan on juotava pullosta ja jos ei juo, niin sitten se voi olla vähemmällä maidolla, äitini ei siis ymmärrä, että joku lapsi ei oikeasti juo pullosta, vaikka miten yrittäisi. Meillä oli esikoinen tällainen ja nyt toinen kaksosista tällainen, joka ei ole pulloa huolinut. Omassa harrastuksessa ei saa käydä, kun sinne ei voi ottaa lapsia mukaan eikä miestä voi velvottaa hoitamaan heitä sitä aikaa. Tää lista on loputon…

Ollaan yritetty miehen kanssa yhdessä ja minä yksin puhua, että tuo hänen käytöksensä/sanomisensa loukkaa/satuttaa minua todella paljon ja että tämän takia inhoan hänen vierailujaan. On annettu porttikielto meille, kunnes osaa käyttäytyä niin, ettei koko ajan mollaa minua. Porttikielto on auttanut niin, että viikon tai kaks äitini on osannut käyttäytyä ja taas on alkanut sama uudestaan.

Äitini asuu siis yksin. Erosivat isäni kanssa kun olin teini-ikäinen. Usein minusta tuntuukin, että anoppi ja isäni uus vaimo ovat mulle paljon enemmän äitejä, kun oma biologinen äitini. Myös isäni on yrittänyt keskustella äitini kanssa tästä, mutta huonolla menestyksellä. Muistaa sen hyvin lyhyen hetken ja sitten unohtaa.

Kommentit (2)

Vierailija

Jos mulla ois tollanen tilanne niin kyllä mä katkaisisin välit. Jäähän lapsille kuitenkin miehesi vanhemmat ja isäsi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat