Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sitteri, puolesta vai vastaan?

Seuraa 
Liittynyt19.10.2015

Käytättekö sitteriä? Missä tilanteissa? Meillä vauva 5kk ja syötän soseet vaan sitterissä mutta muuten en vauvaa siihen laita, vauva ei motorisesti kehity istuessaan sitterissä. Koitan pitää vauvaa mahdollisimman paljon lattialla ja tietenkin sylissäkin on, tai sohvalla, sängyllä vieressä. Säälittää kaverini vauva joka istuu sitterissä paljon ja pitkiä aikoja. Enkä sitten ymmärrä yhtään myöskään niitä ihme keinuvia soivia sittereitä, ei vauva sellasita tarvitse? Kertokaa mielipiteitänne.

Kommentit (5)

Vierailija

Meillä oli sitteri lainassa ekan lapsen kohdalla, mutta en sitä paljon käyttänyt. Se oli aika kiikkerä, pelkäsin, että koira kaataa sen, joten pidin vauvaa turvakaukalossa, jos oli sellaista tarvetta. Sama nuoremman lapsen kanssa, oli turvakaukalossa sen, mitä semmoiselle olemiselle tarvetta oli.

-

Ei mun mielestä tuohon kysymykseen voi oikein vastata, olenko "puolesta" tai "vastaan". Pienen vauvan paikka on sylissä niin paljon kuin mahdollista, mutta varmasti monelle sitteri on tosi kätevä: siihen voi laittaa vauvan silloin, kun itse pitää saada kädet ja/tai muutkin ruumiinosat vapaaksi. Refluksista kärsivä vauva varmasti nukkuu siinä päiväuniakin. Toki se on väärin, että vauva kököttää siinä yksikseen pitkiä aikoja. Syli on kaikkein tärkein paikka vauvalle.

Vierailija

Meillä tuo kiikkuva ja musiikkiapitävä sitteri oli todellinen pelastus! Lapsi viihtyi vain ja ainoastaan liikkeessä. Aina kun kädet väsyivät, laitoin sitteriin. Muutaman kerran päivässä siis, sen verran että sain esim ruuan laitettua. Sitä en ymmärrä, että ihan huvin vuoksi istutetaan sitterissä.

Vierailija

Sitteri on hyvä apu kun pitää tehdä ruokaa tai käydä suihkussa tms. Meillä on ollut lapsilla perussitteri jossa he eivät viihtyneet ja babybjörnin sitteri jossa molemmat viihtyi kun siinä oli helppo heijata itseään. Nuorempi nukutettiinkin siihen ja siirrettiin sänkyyn

Vierailija

Minä olen käyttänyt sitteriä paljon lapsilla. Siinä on ollut kätevä pitää lasta esim. ruokaa tehdessä tai muita kotitöitä tai suihkussa käydessä. Olen syöttänyt lapsia sitterissä ja vähän vanhempana ovat ihan huvikseen siinä istunut.

En ole huomannut että sitterissä istuminen olisi haitannut motoristi kehitystä. Ihan ovat ikätasoisesti kehittyneet.

Vierailija

sitteri on kätevämpi nostaa mukaan kylpyhuoneeseen, kun menee suihkuun, pinnis voi olla turhan hankala raahata mukaan jokaista suihkua varten. Jotkut lapset kun on sellaisia, että aloittavat huudon välittömästi, kun äiti on saanut shampoot levitettyä hiuksiinsa.

Motorista kehitystä haittaa ihan yhtä paljon, jos ei enemmänkin turvakaukalossa istuttaminen.

Oma lapsi nukkui babybjörnin sitterissä flunssaisena, koska makuullaan nukkuminen ei onnistunut, siihen käyttöön oli kätevä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat