Mielipiteitä kaksosten nimivaihtoehtoihin?

Vierailija

Saimme reilu kuukausi sitten kaksoset (tyttö ja poika) ja nyt alkaa nimiäiset lähestyä ja on päädytty alla oleviin vaihtoehtoihin etunimissä. Minun ja mieheni ajatukset siitä, kumpi nimipari olisi parempi eroaa kuitenkin jonkin verran ja päätös on hiukan haastavaa. Toki lopulta me sen päätöksen teemme, olisi vaan kiva kuulla ulkopuolisen mielipiteitä, koska tutut saavat tietää nimet vasta nimiäisissä.

Amanda ja Eemeli

Matilda ja Vilhelmi

Sisarusten nimet ovat Ilona, Akseli ja Eerika

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Tunsin aikanaan parin, joiden tyttö kaksosten nimiksi tuli Stella ja Luna. Ne oli mun mielestä jotenkin todella viehättävät nimet. Tämä oli siis noin 15 vuotta sitten.

Ohis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos noista pitäisi valita, niin valitsisin ristiin: Matilda ja Eemeli.

Just näin!

Tai jos se ei käy, niin sitten se Matilda ja Vilhelmi. Amanda erottuis mun mielestä tosta muusta nimisarjasta kuin hajuvesi lihapullasta...

Vierailija

Poikien nimistä Vilhelmi. Matilda ja Amanda kuulostaa minun korvaan hienommilta kuin nuo muut. Tykkäisin Mimosasta tai Matleenasta enemmän.

Vierailija

Valitsisin: Matilda ja Vilhelmi (tai kävisikö Viljami?).

Mä en muuten tajua, miksi sisarusten nimien pitäisi erityisesti sopia toisiinsa. Siis ok, tyyliin Maija, Ukko ja Isadora voi kuulostaa vähän hassulta, mutta niin kauan kuin ollaan samassa kieli/kulttuuripiirissä niin miksi?

Vierailija

Ilona, Akseli, Eerika, Amanda, Eemeli  - huomaatko, että Ilona ei ole ns. samaa sarjaa? Lisäksi Amanda on kirjoitusasultaan ihan eri ikäluokan nimi kuin nuo muut, kirjoitettu sillä vanhalla ruotsalaisella papinkirjakielellä, joka teki Mantasta Amandan.

En tarkoita, että sisarusten nimien tulee olla samanlaisia tai samaa sarjaa tms., mutta ulkopuolisena miettisin, miksi Amanda on Amanda, mutta Emil onkin  Eemeli.

Vierailija

Ehdotan seuraavaan: Emilia ja Viljami tai Vilhelmi tai myös Eemeli. Emilia siksi, että siinä ei ole d-kirjainta kuten ei ole muittenkaan lasten nimissä. Lisäksi Emilia istuu muutenkin paremmin sisarusten nimiin. Mutta tietysti: valinta on teidän.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat