Mistä niitä ystäviä konkreettisesti hankitaan?
Olen tosi yksinäinen, ei yhtään ystävää tai kaveria. Tilanne ahdistaa hirveästi. Täällä palstoilla aina sanotaan, että ystäviä pitää ihan hankkimalla hankkia, jos niitä haluaa. Mutta kertokaa ihan konkreettisesti, mistä minä niitä ystäviä hankkisin?
Olen aina ollut ujo, heikko itsetuntoinen ja hiljainen. Mulla ei ole koskaan ollutkaan kunnolla ystäviä, eli mitään vanhoja lämmiteltäviä suhteita ei ole. Töissä työksverit on ihan mukavia, mutta meillä ei sillätavalla ole mitään yhteistä, sillä työkaverit voisi olla iältään äitejäni. Naapurustossa asuu myös lähinnä reilusti vanhempia ihmisiä. Mies mulla on, hänen kavereidensa vaimot ei jostain syystä kavereitani halua olla. Mies on joka toinen viikko työnsä takia kokonaan poissa, eli joka toinen viikko olen lasten kanssa kokonaan yksin. Siksi mun on vaikea alkaa harrastaa mitään sellaista, missä käydään viikottain. Olen yrittänyt jutella päiväkodista lapsia hakiessa muiden vanhempien (lasten kavereiden vanhempien siis) kanssa, mutta musta tuntuu että seuraani lähinnä kartetaan.
Kertokaa siis, että mistä mä niitä kavereita oikein etsisin? En ihan oikeasti enää keksi mitään paikkaa.
Nro 17 jatkaa. Olen nelikymppinen äiti ja etsin ystäviä joilla olisi mielellään saman ikäisiä lapsi kuin oma tyttäreni (4 v.). Olisi kiva saada kavereita puistoon, Seikkikseen, kahville, Kuralan kylämäkeen jne.
Huom! Myös lapsettomat ja ne joilla on vanhempia/nuorempia lapsia voivat laittaa postia :) Ystäviähän ei voi olla liikaa!
marjo.marjo@luukku.com