Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka "karkaavat" jouluksi?

ttk
20.10.2015 |

Olemme mieheni kanssa lähteneet jo useampana vuotena ulkomaille karkuun jouluhässäkää. Ei tarvitse miettiä, lahjoja, koristeita, kuusta, ruokia tai vierailuja appivanhemmilla tai sisaruksilla. :) Tänä vuonna lähdemme  reissuun 21.12. ja palaamme vasta vuodenvaihteen jälkeen... 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En karkaa, mutta vietän joulun yksinäni kotona tekemättä mitään kovin jouluista. Joskus toivottavasti voisin jakaa jouluttoman jouluni jonkun kanssa.

Vierailija
2/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme perheen kanssa olleet muutamana jouluna Lapissa vuokramökissä jossakin keskellä kinoksia. Lapsille on tottakai muutamia lahjoja ja syömme siellä mm. riisipuuroa, mutta muuten ei ylimääräisiä hössötyksiä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua löhtevät ne karkuun jotka eivät ole sinut itsensä kanssa. Heillä on sellainen ajatus että joulun eteen pitää tehdä jotain mitä eivät haluaisi tehdä ja lähtevät tätä pakkoa karkuun. Ristiriita on siis omassa päässä.

Minä taas pidän semmoisen joulun kuin itse haluan, eikä ahdista.

Vierailija
5/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mieheni kanssa pidä jouluruoista tai -lauluista, jopa joulun värit ja tuoksut ovat epämiellyttäviä. Emme myöskään kuulu kirkkoon. Joulua ei Suomessa pääse karkuun... Kaupoissa on jo nyt joulukalentereita ja -koristeita, joululaulut soivat radiossa ja pian alkaa jo sukulaisten utelu kenen luo aiomme joulunaikaan mennä ja missä järjestyksessä. Vaikka istuisimme kotona neljän seinän sisällä joulunajan, sitä tunkee telkkarista ja sosiaalisesta mediasta päiväkausia. Hyi hitto.

Sen takia pakenemme pahimman hässäkän ajaksi ulkomaille.

-ap

Vierailija
6/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ulkomaille karkuun jos vain olisi varaa :(

Vierailija
7/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulua löhtevät ne karkuun jotka eivät ole sinut itsensä kanssa. Heillä on sellainen ajatus että joulun eteen pitää tehdä jotain mitä eivät haluaisi tehdä ja lähtevät tätä pakkoa karkuun. Ristiriita on siis omassa päässä.

Minä taas pidän semmoisen joulun kuin itse haluan, eikä ahdista.

Jouluna on hyvä lähteä reissuun kun lapsilla on koulusta pari viikkoa lomaa ja aikuisetkin saavat aika helposti järjestettyä ne muutamat arkipäivät vapaaksi töistä. Ja kiitoksia, olemme hyvin sinut itsemme kanssa ja tiedämme, että nautimme ulkomailla ihanan leppoisan joulun. Kannattaa kokeilla. :)

Vierailija
8/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään joulusta, mutta mennään ulkomaille Suomea karkuun jouluna :)

Vierailija
9/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulua, en ymmärrä miten joku voi vihata sitä. Ostan lahjat vain lapsille, miehelle ja jotain pientä sisaruksille ja vanhemmille ja sukulaislapsille. Jos en keksi, ostan suklaata. Mennään isovanhemmille, siellä on ruoka. Itse tehdään kotiin laatikoita ja kinkku. Kuusi tuodaan ja koristellaan. Muista joulukoristeista en pidä. En ole ikinä nähnyt siinä mitään stressattavaa. Lapsille on ihana ostaa lahjoja.

Vierailija
10/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me on vuosikaudet oltu kotona ja otettu rennosti. Ei me lähdetä mihinkään. Se kinuaminen loppui joskus 15. joulun jälkeen, alkoivat tajuta ettei mihinkään joulun viettoon mennä. Eikä ostella lahjoja perheenjäsenten ulkopuolisille kellekään, ruokien kanssa ei hössötetä. Ei tartte lähteä mihinkään, kun tekee kotiin sellaisen joulun kuin haluaa. Nimenomaan jäämällä kotiin sitä hössötystä on vähiten, joulua kun vietetään aika lailla ympäri maapallon, paitsi ei isosti vissiin venäjällä ja muissa kommarimaissa?

Vierailija
11/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jopa joulun värit ja tuoksut ovat epämiellyttäviä.

-ap

Ällöttääkö punaisia ruusuja täynnä oleva pensas kesällä?

Vierailija
12/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne menette eli missä ei ole joulua? Kohteenne on joku Sudan tai Irak?

Vierailija
13/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan Pohjois-Koreaa. 

Vierailija
14/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiibetissä ja Laosissa joulua ei juhlita, Japanissa juhlinta on enemmänkin rakkaudenjuhlan juhlintaa, Thaimaassa (muualla kuin turistikohteissa) joulua ei oikeastaan huomaa mitenkään. Afrikassakaan useassa maassa joulua ei juhlita, kuten ei myöskään Lähi-Idässä ja Venäjällä...

Vierailija
15/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jopa joulun värit ja tuoksut ovat epämiellyttäviä.

-ap

Ällöttääkö punaisia ruusuja täynnä oleva pensas kesällä?

Ei, koska ne eivät haise kinkulle, porkkanalaatikolle tai hyasintille. :) Punainen, vihreä, kulta ja hopea ovat mukavia värejä yksin tai kaksin, mutta yhtenä "juhlavana" rykelmänä kammottavia. 

-ap

Vierailija
16/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiibetissä ja Laosissa joulua ei juhlita, Japanissa juhlinta on enemmänkin rakkaudenjuhlan juhlintaa, Thaimaassa (muualla kuin turistikohteissa) joulua ei oikeastaan huomaa mitenkään. Afrikassakaan useassa maassa joulua ei juhlita, kuten ei myöskään Lähi-Idässä ja Venäjällä...

Outoa, mutta olen juhlinut joulua Venäjällä (Moskovassakin) ja muutamassa ei-turistikohteessa Afrikassa. Totta, että köyhät ei slummeissa joulua juhli, mutta keskiluokalle se on ihan tavallista. Myös Japanissa.

Vierailija
17/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menemme tänä vuonna Egyptiin Alexandriaan tuttaviemme luo. 

-ap

Vierailija
18/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän nyt joulun ihan yksin. Avoliitto päättyi joten tulee olemaan hyvin outoa istua yksin syöden hiljaisuuden keskellä. Ensimmäinen joulu kun en ajo hankkia joulukuusta, saati mitään kummempaa koristelua.. Eli hyvin riisuttu versio. Oma perhe asuu toisella puolella suomea enkä halua/raski/viitsi lähteä muutaman päivän takia niin pitkälle matkalle. Tiedän jo nyt että siitä saattaa syntyä riitaa. Mutta kyllä nyt jokainen saa viettää juuri sellaisen joulun kun haluaa. Enkä voisin mennä jopa joulukirkkoon! Jotain en EX kumppanin takia viitsinyt kokea vuosiin.. Tai edes ikinä. 

Eipä tuo joulu nyt muutenkaan kummoinen ole, paljon viiniä,suklaata ja leffoja. 

Vierailija
19/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Pitäisi lähteä sitä hössötystä karkuun viimeistään marraskuun lopussa ja palata vasta seuraavana vuonna.

Joulu lällätykset pitäisi kieltää ja sallia vain viikkoa ennen joulua. Ärsyttää, kun kuukautta etukäteen joka kauppa myynnin toivossa lällättää kaijuttimistaan joulu sitä ja joulu tätä. Paskamainoksia kaikki paikat täynnä.

Vierailija
20/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on itsekästä paeta sukujoulua. Minä ainakin haluan ilahduttaa vanhempaa sukulaisväkeä viettämällä joulua heidän kanssaan ja viemällä sinne lapsetkin. Myt aikuisena pystyn myös tekemään jouluruokia vastapalvelukseksi vanhemmille ja lapsetkin siinä oppivat.