Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se ''kuin sieniä sateella'' -sanonta on niin typerä

Vierailija

En ymmärrä. Jos menen metsään sateella niin ei niitä sieniä ole yhtään sen enemmän kuin aurinkoisella tai pilvisellä säällä. Tyhmää harhaan johtamista sanon minä! 

Kommentit (11)

Vierailija

Jos et oikeasti tiedä mistä sanonta tulee niin se viittaa siihen että sienet tarvitsevat vettä, sateisena kesänä/syksynä on parempi sienisato kuin kuivempana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos et oikeasti tiedä mistä sanonta tulee niin se viittaa siihen että sienet tarvitsevat vettä, sateisena kesänä/syksynä on parempi sienisato kuin kuivempana.

Ei ole totta. Esim. minulla on leipä tai hedelmät homehtuneet ihan ilman vettä ja home on sientä. Sieni ei tarvitse ravintoa vaan se on itsenäinen eliö.

Vierailija

Sieni tarvitsee ravintoa. Oletko kuullut että sienet ovat symbioosissa puiden kanssa?

Ja metsässä kasvavat sienet ovat eriasia kuin home. Joka muuten myös tarvitsee ravintoa kehittyäkseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Esim. minulla on leipä tai hedelmät homehtuneet ihan ilman vettä ja home on sientä. Sieni ei tarvitse ravintoa vaan se on itsenäinen eliö.

Nyt on niin autistista tekstiä, että pakkoa olla taas vierailija ylilaudalta. :D

Vierailija

Sitä paitsi sen pitäisi olla ''kuin sieniä sateen jälkeen'' jos se ajateltaisiin noin... Ëi ne sen sadekuuron aikana ehdi kasvaa joten se ei ole sateella vaan joskus myöhemmin kun sade on jo ohi. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se home kasvaa siis leivässä tai hedelmässä = saa ravintoa. Tuohon kosteuden tarpeeseen, mietipä millainen talo homehtuu, kuiva vai kosteusvauriosta kärsivä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sieni tarvitsee ravintoa. Oletko kuullut että sienet ovat symbioosissa puiden kanssa?

Ja metsässä kasvavat sienet ovat eriasia kuin home. Joka muuten myös tarvitsee ravintoa kehittyäkseen.

No jos sieni parittelee puun kanssa niin ei siinä ole mistään vedestä kysymys... Ap

Vierailija

Entäpä sanonta "Paistaa kuin Naantalin aurinko"? Kerran kävin Naantalissa, ja siellä satoi koko ajan. Kusetusta. Rahat takaisin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat