Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten harrastusten buffetit...

Vierailija

Ihanaa, kun on taas syksy ja saa osallistua muiden muassa. Osallistuminen ei edes olisi vastenmielistä, mutta kun viime hetkillä AINA tippuu pois ne innokkaimmat alkuunpanijat.

Ensin tulee ylipirteä sähköpostiviesti:

Hei kaikki!

Eiköhän me jälleen järjestetä kisaan herkullinen buffetti, että saadaan helpotusta seuramaksuihin! Toivottavasti kaikki osallistuu suurella innolla. Aurinkoa rintaan, vaikka onkin syksy!

Sitten ropisee läjäpäin vastauksia, että tietenkin hienoa voin tehdä sitä ja tätä! Seuraavaksi huudellaan meidän ei niin innokkaiden perään(ei vastata samana päivänä), että leivothan säkin taas niitä maukkaita piirakoitasi. Sitten vastaan lakonisesti: Tuon, kun kerran enemmistö on sitä mieltä, että pidetään buffetti..

Tässä nyt sitten on se tilanne, että viisi noita innokkainta on täysin perunut osallistumisensa kaikki ties milläkin verukkeella. Yhdellä onkin yllätyskonsertti, toisella yllättävä työvuoro, itse tai lapsi sairaana.. 

Pahoittelin tietenkin tilanteita ja sanoin, että meidän vanhin muksu ehtis käydä keräämässä kunkin luota esim kuiva-aineita: kahvit/teet, kertikset, jos jollain löytyisi aikaa leipomiseen, edes paistoon, niin nekin sais poimittua mukaan. Eivät edes siihen pysty! Nyt on siis tiistai ja lauantaina buffetti.

Seuralle on luvattu buffetti, mainoksissa asiasta on mainittu, joten pakko hoitaa homma kotiin.

Kyllähän mä leivon ja touhuan ja väsään, ei siinä mitään. Myös muutama muukin tekee saman ja saadaan sitten purnata keskenämme ja tietty nauttia hyvin onnistuneesta buffetista.

Mutta kun näitä on nähty näiden vuosien aikana niin monta kertaa! Odotettavissa on, että yksi tapaus tulee luovuttamaan sillä perusteella, että hänellä palo mokkapalat tai sitten se jäi raa´aksi. Se ollaan jo ennakoitu, että me jäljelle jääneet hoidamme sen makian osuuden ja tietenkin sen muun sälän hankinnan.

Kerran mä laitoinkin purnaavaa sähköpostia, että jospa annetaankin buffetti mahdollisuus toiselle joukkueelle.. Ei tietenkään! Sehän olisi aivan älytöntä sellainen rahavirta sivuuttaa. Älä hulluja puhu! Jos en tällä kertaa halua olla apuna, niin sehän tietää mulle sitten enemmän kuskauksia. Niinpä niin... Jännä, että nää kuskivuorotkin tuntuu kertyvän tietyille tyypeille. ;)

Tämän buffetin jälkeen sanon suoraan noille laiskureille.

Harrastushan se on tämäkin.

Kommentit (8)

Vierailija

Ei meillä ole tuollaista. Jokainen tekee oman osansa mutta meillä vanhemmilla onkin tosi hyvät välit eikä kukaan purnaa. Ja meidän joukkueen kaikki vanhemmat ajavat vaikka 200 km turnauksiin koska viihdymme yhdessä. Espoolainen tyttöjoukkue.

Vierailija

Meidän seuralla on noita buffetteja vähän väliä ja ihan sovussa ne sujuu. Kaikki osallistuu ja ilmoittaa etukäteen mitä aikoo tuoda. Jos ei ehdi leipomaan, aina voi hakea kaupasta valmiita leipomuksia ja toimittaa paikan päälle vaikka olisi mikä. Lisäksi kahvia ja kahvimaitoa sekä mehutetroja voi tuoda jos on kovin kiireinen aikataulu.

Kyselisin ihan suoraan noilta lusmuilta että mitä aikovat tuoda jos eivät ehdi leipomaan. Ja sopikaa että buffa perutaan jos osallistujia ei ole tarpeeksi.

Korismutsi

Ihan turhia kaikki buffat. Turhaa väsäämistä ja sopimista kuka tuo mitäkin, kun lapsen korismatsissa on noin molemmilta puolilta ehkä 5 vanhempaa. Kuka siellä mitään mokkapaloja ostaa  pala per 2€???? Pelit jossain koululla, jonne ei edes ulkopuolisia voi mitenkään eksyä. Sama kun tuotaisiin se raha vain ja tuollaiset turhat buffat pois, jotka ei tuota mitään. Olen leiponut suolaista ja makeaa ja aina saa rahdata takaisin kaikkea. 

Vierailija

Jotenkin tuttua ja yleensä ne alussa innokkaat häärääjät on myynti- ja markkinointi-ihmisiä. Niillä on aina kiire ja monta rautaa tulessa.
Itse olen tottunut tekemään, jos jotain lupaan. Siksi lupaan aina harkiten.

Vierailija

Meillä on myös vapaamatkustajia. Kaikki ovat monen lapsen vanhempia. Yhden pojan vanhemmat ovat reilun kahden vuoden aikana osallistuneet kerran buffatoimintaan. Heillä on 5 lasta ja perheen isä valmentaa itse junioreita, ei kylläkään tämän pojan joukkuetta. Toisella perheellä ei ole autoa ilmeisesti ekologisista syistä. Silti lainaavat välillä sukulaisten autoja ja osallistuvat pelikuljetuksiin, buffaan ei ikinä. En tiedä, mikä on hyvä. Toinen joukkue samassa seurassa kerää rahaa myymällä sukkia ja keksejä. Minusta olisi ihan kamalaa joutua tyrkyttämään 24 rasiaa keksejä sukulaisille, tuttaville ja työkavereille. Ihan oikeasti kaikki myivät viime vuonna 24 rasiaa keksejä/karkkia. Minusta ne keksit ovat melko kalliita, ostin sponsorimielessä 2 rasiaa (yht. 14€). Epäilen, että ei taida olla joukkueen osuus kovin monta euroa rasiasta, bisnestähän se on keksitukulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhia kaikki buffat. Turhaa väsäämistä ja sopimista kuka tuo mitäkin, kun lapsen korismatsissa on noin molemmilta puolilta ehkä 5 vanhempaa. Kuka siellä mitään mokkapaloja ostaa  pala per 2€???? Pelit jossain koululla, jonne ei edes ulkopuolisia voi mitenkään eksyä. Sama kun tuotaisiin se raha vain ja tuollaiset turhat buffat pois, jotka ei tuota mitään. Olen leiponut suolaista ja makeaa ja aina saa rahdata takaisin kaikkea. 

Teidän pitää saada ne buffat muualle kuin kotipeliin! Pyytäkää turnauksiin buffavuoro, niissä on tuotto satasen tai sitä luokkaa, kun useita joukkueita. Buffaa voi pitää siis muuallakin, vaikka markkinoilla.

Vierailija

Miksi sitä buffaa pitää niin monen häärätä???? Meillä on aina 2, jotka hoitaa kaiken. Leipoo, keittää kahvit, myy ja tilittää rahat. Seuraavalla kerralla joku muu tekee saman. En jaksaisi, jos yhtä buffaa pitäisi 10 hengen voimin sopia. Mielelläni hankin ne pillimehut, limut, lautaset ja mukit itse tai katson ainakin, mitä puuttuu. Tuskastuttavinta olisi neuvotella, kuka ostaa mukeja ja kuka tuo kahvimaidot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä buffaa pitää niin monen häärätä???? Meillä on aina 2, jotka hoitaa kaiken. Leipoo, keittää kahvit, myy ja tilittää rahat. Seuraavalla kerralla joku muu tekee saman. En jaksaisi, jos yhtä buffaa pitäisi 10 hengen voimin sopia. Mielelläni hankin ne pillimehut, limut, lautaset ja mukit itse tai katson ainakin, mitä puuttuu. Tuskastuttavinta olisi neuvotella, kuka ostaa mukeja ja kuka tuo kahvimaidot.

Tämä kuulostaa järkevämmältä, eihän siinä paljon porukkaa tarvita. Ja perumisen kynnys nousee kummasti kun joutuu jättämään sen toisen pulaan kun itse peruu. Tässähän pitäisi olla sellainen systeemi että peruja hankkii sijaisen, jos aina on lusmuillut niin tuskin kukaa haluaa sijaistaa laiskuria.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat