Ärsyttää opettajat jotka ei koskaan keksi mitään positiivista merkintää Wilmaan.

Vierailija

Kummankin lapseni nykyinen opettaja on näitä jotka ei vaivaudu merkitsemään koskaan muuta kuin unohdukset. Edelliset opettajat vaivautuivat silloin tällöin laittamaan jotain positiivistakin ja se oikeasti tuntui mukavalta.

Enkä edes ymmärrä mikä niiden unohdusmerkintöjen anti on kun ei niitä kuitenkaan ole kuin pari per lukukausi, ihan turhaa... Ihan hyvin voisi merkinnät alkaa vasta kun niitä on kertynyt useampi.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ne laitetaan sinne seurannan vuoksi. Korvaa entisen ruutuvihoj, jonka avulla seurataan miten menee. Älä välitä niistä.

Meidän pojalla on tullut paljon unohduksia aina. Välillä olin ihan hiilenä. Työpäivän aikana sähköposti taas kertoi unohduksesta. Laitoin asetuksiin, että viesti tulee vain koottuna kerran päivässä.

Alakoulussa ei ollut ikinä mitään positiivista. On se harmi. Mutta ei tarkoita, ettei mitään positiivista olisi. Yläkoulussa on niitäkin ollut. Ja unohduksia.

Olen itse oppinut olemaan rennompi. Tämä on peruskoulu. Ei sen vakavsmpaa

Vierailija

Jos lapsesta ei ole mitään positiivista? Julmasti sanottu, mutta joskus näin. Sitä paitsi mielestäni välitön palaute oppilaalle itselleen on tärkeintä, eikä mikään vanhempien mielistely Wilmassa. Enemmän oppilaalle merkkaa se, että opettaja kehuu häntä, kun hän vastaa oikein, kuin joku Wilman "Osallistuit tänään hyvin tunnilla" -merkintä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kummankin lapseni nykyinen opettaja on näitä jotka ei vaivaudu merkitsemään koskaan muuta kuin unohdukset. Edelliset opettajat vaivautuivat silloin tällöin laittamaan jotain positiivistakin ja se oikeasti tuntui mukavalta.

Enkä edes ymmärrä mikä niiden unohdusmerkintöjen anti on kun ei niitä kuitenkaan ole kuin pari per lukukausi, ihan turhaa... Ihan hyvin voisi merkinnät alkaa vasta kun niitä on kertynyt useampi.

Unohdusmerkintä pitää laittaa aina kun unohdus tulee, koska pitää olla joku keino pitää ylhäällä unohdusten kertymistä. Ei niitä voi vaan kasata ja laittaa kaikkia kerralla, useimmitenhan isosta läjästä unohduksia tulee joku isompi sanktio ja mitäpä mahtaisi tämäkin mamma miettiä, jos ope yks päivä ilmoittaisi, että nyt sillä kersalla on 10 unohdusta kasassa ja jälki-istuntoa tulee tunti. Veikkaan että mamma nostaisi metelin, että ei hyväksy rangaistusta, kun unohduksia ei ole merkitty Wilmaan. Kun  ne ovat Wilmassa, niistä pysyy kärryillä ja ne toimivat lapselle muistutuksena ja ehkä pelotteenakin. Silloin ne ajavat tarkoituksensa.

Vierailija

opettajalla on velvollisuus merkitä unohdukset wilmaan. Merkintöjen kautta pystyy seuraamaan, jos jollain oppilaalla alkaa olla unohduksia liikaa, samoin kuraattori  seuraa merkintöjä säännöllisesti. Merkintä on myös viesti kotiin: kyllä itse ainakin vanhemman roolissa haluan tietää, jos lapsillani on jäänyt läksyt tekemättä tai kirja jäänyt kotiin.

Positiivisia palautteita en kirjaa wilmaan kuin poikkeustapauksessa (jos oppilas on oikeasti tehnyt jotain poikkeuksellista). Positiivista palautetta sen sijaan annan päivittäin suoraan oppilaille, joko yksittäiselle, ryhmälle tai koko luokalle. Mielestäni tärkeintä on, että se oppilas saa ansaitsemansa palautteen suoraan ja samantien, vanhemmille en koe asiasta raportoimisen tarvetta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No miten merkinnät voi alkaa sillon vasta kun niitä on useampi ku ei niitä voi sitten tietää kuinka monta oikeasti on?? :DD

Pölö, kun UNOHDUKSIA on usemapi niin voi alotita merkinnät.

Vierailija

Minua taas ärsyttää opettajat, jotka laittavat kaiken wilmaan. Ei minua kiinnosta sen enempää hyvin mennyt tunti kuin myöhästyminenkään. 

Wilman pitäisi olla paikka erityismerkinnöille. Jos lapsi on joka päivä myöhässä, niin se pitää tietää, tai aina on läksyt tekemättä. Mutta ei yksittäistapauksilla ole merkitystä.

Vierailija

No meillä on juuri noin että ensimmäinen Wilma-merkintä unohduksesta tulee vasta kun on kyseessä kolmas unohdus. Ihan hyvä noin, ne yksi-kaksi kun helposti tulee kenelle tahansa, eikä kerro mitään huolellisuudesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten merkinnät voi alkaa sillon vasta kun niitä on useampi ku ei niitä voi sitten tietää kuinka monta oikeasti on?? :DD

Lukihäiriö tällä kirjoittajalla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukihäiriö tällä kirjoittajalla?

Ja edellisellä sisälukutaidon häiriö?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää opettajat, jotka laittavat kaiken wilmaan. Ei minua kiinnosta sen enempää hyvin mennyt tunti kuin myöhästyminenkään. 

Wilman pitäisi olla paikka erityismerkinnöille. Jos lapsi on joka päivä myöhässä, niin se pitää tietää, tai aina on läksyt tekemättä. Mutta ei yksittäistapauksilla ole merkitystä.

Kyse ei okl vain sinusta. Wilma on myös opettajan oma ja koulun sisäinen päiväkirja ja rekisteri. Älä nyt opettajien muistiinpanoihin puutu, vaikka ne saatkin nähdä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No meillä on juuri noin että ensimmäinen Wilma-merkintä unohduksesta tulee vasta kun on kyseessä kolmas unohdus. Ihan hyvä noin, ne yksi-kaksi kun helposti tulee kenelle tahansa, eikä kerro mitään huolellisuudesta.

No kertoohan. Sen, että unohduksia on vain yksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei okl vain sinusta. Wilma on myös opettajan oma ja koulun sisäinen päiväkirja ja rekisteri. Älä nyt opettajien muistiinpanoihin puutu, vaikka ne saatkin nähdä. 

näin olen sen päätellytkin. Siksi en käy wilmassa. Toivottavasti minulle tulee tieto, kun olisi syytä käydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

opettajalla on velvollisuus merkitä unohdukset wilmaan. Merkintöjen kautta pystyy seuraamaan, jos jollain oppilaalla alkaa olla unohduksia liikaa, samoin kuraattori  seuraa merkintöjä säännöllisesti. Merkintä on myös viesti kotiin: kyllä itse ainakin vanhemman roolissa haluan tietää, jos lapsillani on jäänyt läksyt tekemättä tai kirja jäänyt kotiin.

Positiivisia palautteita en kirjaa wilmaan kuin poikkeustapauksessa (jos oppilas on oikeasti tehnyt jotain poikkeuksellista). Positiivista palautetta sen sijaan annan päivittäin suoraan oppilaille, joko yksittäiselle, ryhmälle tai koko luokalle. Mielestäni tärkeintä on, että se oppilas saa ansaitsemansa palautteen suoraan ja samantien, vanhemmille en koe asiasta raportoimisen tarvetta. 

Osaisitko ajatella, että vanhemmasta voisi tuntua aika mukavalta lukea joskus lapsestaan jotain positiivista? Ei ne lapset niitä sinun sanomisiasi välttämättä kotona kerro eli vanhemmille ainoa palaute on negatiivista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat