Miksi miehen kavereiden vaimot muodostaa kaveriporukan mutta vaimon kavereiden miehet ei?
Siis aika yleinen ilmiö on että kun nainen alkaa seurustella/avioituu niin miehen kavereista ja heidän vaimoistaan muodostuu uusi tiivis kaveriporukka ja nainen ikään kuin unohtaa vanhat kaverinsa. Miksi ei samanlaista yhteisöä muodostu vaimon kavereista miehineen?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pitkälti vain omat kaverit muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mieheni ei voi sietää muutaman läheisen ystäväni miehiä eikä siinä ole mitään vikaa (enpä kyllä juuri minäkään, mutta en tätä tietenkään tuo ystävilleni julki). Ei väkisin voi järjestää mitään pariskuntailtoja, jos ei ihmiset halua viettää aikaa keskenään. Eikä mieheni ole mikään epäsosiaalinen juntti.
Mitä kavereita ne muka on jos valehtelet heille? Minä ainakin voin kartoa omille kavereilleni kaiken ja omat mielipiteeni. Samoin he kertovat minulle.
Tuollaisessa teeskentelyssä ei ole mitään järkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pitkälti vain omat kaverit muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mieheni ei voi sietää muutaman läheisen ystäväni miehiä eikä siinä ole mitään vikaa (enpä kyllä juuri minäkään, mutta en tätä tietenkään tuo ystävilleni julki). Ei väkisin voi järjestää mitään pariskuntailtoja, jos ei ihmiset halua viettää aikaa keskenään. Eikä mieheni ole mikään epäsosiaalinen juntti.
Mitä kavereita ne muka on jos valehtelet heille? Minä ainakin voin kartoa omille kavereilleni kaiken ja omat mielipiteeni. Samoin he kertovat minulle.
Ehkä, mutta en minä voi sanoa ystävälleni, että en pidä hänen miehestään. Kyse ei ole mistään väkivallasta tms., josta varmasti sanoisin mielipiteeni. Kyse on vaan henkilökemioista.
Kiireisen työnkuvani (vähintään 15 viikkoa lentokonekeikoilla vuodessa) vuoksi arvotan vapaa-aikani sen verran kalliiksi että satunnaisen rouvan ystävättären kautta tulleen "peramasan" seura ei riitä lunastamaan sitä tuhlattavaksi.
Nykyään pistän rouvan yksistään kissanristiäisiin, koska en katso läsnäoloni olevan välttämätöntä. Miksi mennä, jos ei pidä siitä sonnanjauhannasta äijäporukassa?
Yksi poikkeus on rouvan ystävättärien miehissä. Sen jepen kanssa käyn kalassa/metsällä, mutta muuten ei juuri nähdä. Yhteydenottojen alustuksetkin menee naisten kautta tyyliin "nyt kun juoruat puhelimessa, kysy samalla onko karvanaama lähdössä lähiaikoina linnustamaan..."
Vierailija kirjoitti:
Kiireisen työnkuvani (vähintään 15 viikkoa lentokonekeikoilla vuodessa) vuoksi arvotan vapaa-aikani sen verran kalliiksi että satunnaisen rouvan ystävättären kautta tulleen "peramasan" seura ei riitä lunastamaan sitä tuhlattavaksi.
Nykyään pistän rouvan yksistään kissanristiäisiin, koska en katso läsnäoloni olevan välttämätöntä. Miksi mennä, jos ei pidä siitä sonnanjauhannasta äijäporukassa?
Yksi poikkeus on rouvan ystävättärien miehissä. Sen jepen kanssa käyn kalassa/metsällä, mutta muuten ei juuri nähdä. Yhteydenottojen alustuksetkin menee naisten kautta tyyliin "nyt kun juoruat puhelimessa, kysy samalla onko karvanaama lähdössä lähiaikoina linnustamaan..."
Juuri näin. En minäkään suostu menemään mihinkään kissanristiäisiin koska minua ei kiinnosta pätkääkän ne ihmiset ketä siellä on.
Kuulostaa mielestäni elokuvista ja hömppälehdistä peräisin olevalta kliseeltä. En ole juurikaan törmännyt ilmiöön tosielämässä. Käsittääkseni miesporukan vaimot alkavat kaveerata keskenään esim expat-piireissä, koska omia kavereita ei uudessa maassa välttämättä ole. Tosin ihmisillä voi olla erilaisia porukoita, missä pyöriä. Eiköhän melkein kaikille ne omat kaverit tai piirit ole kuitenkin läheisimmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta en minä voi sanoa ystävälleni, että en pidä hänen miehestään. Kyse ei ole mistään väkivallasta tms., josta varmasti sanoisin mielipiteeni. Kyse on vaan henkilökemioista.
Miksi et muka voi? Miksi et voi kertoa rehellistä mielipidettäsi asioista?
Mies ei halua hengailla sellaisten tyyppien kanssa, jotka tietävät kaikki intiimitkin yksityiskohdat itsestään? Naisethan tunnetusti kertoo kavereille kaiken myös miehistään ja miehet tietää tämän ja ovat vaimojensa kavereiden miesten kanssa vaivautuneita...
Paitsi että tämän teorian romuttaa kyllä meidän oma kaveriporukka... Meillä nimenomaan yhteisenä tekijänä on me naiset, jotka olemme tunteneet toisemme kouluajoista asti ja miehet on sitten tähän porukkaan tulleet myöhemmin.
Oman mieheni kavereiden vaimojen kanssa ollaan hyvänpäivän tuttuja, muiden paitsi parhaan kaverinsa vaimon kanssa, jonka kanssa ollaan hyviä ystäviä.
Voi pitää paikkaansa tosi nuorilla. Useimmiten ei aikuisilla ole enää tarvetta porukoihin. Vaimon ystävät on usein enemmän perheen ystäviä. Sitten on omia ystäviä molemmilla. Miehen ystävien vaimoja en näe koskaan yksin. Eikä mieheni minun ystävieni puolisoja. Kun asuimme ulkomailla, olin paljon muiden rouvien kanssa. Osan kanssa edelleen. Mutta en koe heitä miehen ystävien valmiiksi. He käyvät meillä perheenä. Perheystäviä.
Olemme perhekeskeisiä. Molemmilla on myös omia ystäviä. Yhdessä oltu 20 vuotta
No ei kös tuo tuo toimi molempiin suuntiin? Jos miehen kavereiden vaimolla on kaveriporukka, niin silloin myös vaimon kavereiden mihiehillä on kaveriporukka.
Ilmeisesti ajattelet tätä nyt jotenkin mieslähtöisesti, etkä näe toista puolta.
En tunne lainkaan kaveriporukoita, joita yhdistää miesten kaveruus!!! Mistä tämä juttu on keksitty? Itse hengailen mieheni siskon kanssa, koska pidetään mm. oopperasta ja teatterista ja käydään yhdessä kulttuuririennoissa. Kaikki muut kaverini ovat kyllä ihan "omia" kavereitani tai sukuani. Minulla ei ole yhtään kaveria, joka viettäisi erityisen paljon aikaa miehensä kaverin vaimon kanssa.