Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö kaupan liha- ja kalatiskiä?

Vierailija

Vai suositko vakuumipakkauksia tai jotain muuta?
Miksi käytät tai et käytä tuoretiskiä? :)

Kommentit (13)

Vierailija

Ei meillä ole lähikaupassa tuoretiskiä eli en käytä. Joskus kun teen viikon isot ostokset, saatan ostaa lihat ja kalat oikein tiskiltä.

Vierailija

Käytän aina tuoretiskiä. Ja kaupankin valitsen sen mukaan mistä löytyy oikeasti tuore tuoretiski. Onneksi asutaam isossa kaupungissa joten valinnanvaraa löytyy.
Vakuumipakattua kalaa ostan ainoastaan hätätapauksessa

Vierailija

Käyn kalaosastolla hakemassa ne perkeet, jotka jää näiltä kun eivät halua kuin kalafileet, vaikka ovat ne perkeetkin maksanut :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Hirveän herkkä keliakia mulla ja olen huomannut, että suolisto ei kestä tuoretiskejä.

Oliko tämä vitsi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Hirveän herkkä keliakia mulla ja olen huomannut, että suolisto ei kestä tuoretiskejä.

Oliko tämä vitsi?

Ei ollut. Eräs kaupan lihamestareista (vai mitä ovatkaan) on kertonut, että eivät voi taata täydellistä gluteenittomuutta, koska tiloissa käsitellään myös maustettuja ja marinoituja lihoja. Varmaan toki riippuu kaupasta.

Vierailija

Muistan miten nuorempana välttelin tuoretiskiltä ostamista, koska a) pitää avata suu ja tietää mitä ottaa ja kuinka paljon, b) siinä on suurempi "paine" ostaa jotain eikä valintaa ole soveliasta perua, c) olen huono numeroissa enkä osaa arvioida paljonko mikäkin maksaa pelkän kilohinnan perusteella, d) tuoretiskin tuotteet tuntuu kalliimmalta.

Nykyisin kuitenkin suosin tuoretiskiä ympäristösyistä (vakuumipakatut tuotteet lisää sekä lihatuotteiden hävikkiä ja tuottaa enemmän pakkausroskaa).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Noh.. Olen ollut kaupassa töissä. On nähty se "tuoretiski". Siinä ei mitään tuoretta ole.

Tuleeko kalat edelleen vakuumipakkauksista kuten joskus 2009-2010 uutisoitiin? Värjätäänkö lihoja punaisemmiksi, kuten jotkut sanoo?

Vierailija

Itse oon ollut töissä kahdessa eri kaupassa lihatiskillä. Toisessa päivämäärien kanssa oltiin hyvinkin tarkkoja toisessa kaupassa taas oli vähn niin ja näin. Ystäväni oli töissä S-marketissa missä muuteltiin esillä olevia päivämääriä lihatiskissä niin, että aina oli tuoretta tavaraa tiski täynnä.

Itse en ole vakuumiin pakattua kalaa koskaan lihatiskiin purkanut. Riippuu varmaan vähän kaupasta missä tuommoiseen törmää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh.. Olen ollut kaupassa töissä. On nähty se "tuoretiski". Siinä ei mitään tuoretta ole.

Tuleeko kalat edelleen vakuumipakkauksista kuten joskus 2009-2010 uutisoitiin? Värjätäänkö lihoja punaisemmiksi, kuten jotkut sanoo?

Siitä on vuosia kun olen ollut töissä kaupassa, mutta vakuumeista ne kalat tulee, otettiin pois just ennenkun laitettiin tiskille. Kaikki lihat nykyään käytännössä on värjättyjä, ihan yhtälailla vakuumipakatut kuin ne "tuoreet". Oikeesti tuore liha ei todellakaan ole sellaista kirkasta tummanpunaista, Myös ne lamput on tarkkaa homma siinä tiskillä. Tosi "puhdasta" valoa verrattuna kotiin/muuhun kauppaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat