Mies on epävarma suhteestamme

Vierailija

Aloin noin vuosi sitten tapailemaan miestäni, hän oli juuri eronnut entisestään ja oli hieman allapäin. Ennen tapailuamme olin tuntenut miehen vuoden ajan ja aina pitänyt häntä hurmaavana ja mahdottoman hyvänä ihmisenä.

Tapailumme aikana huomasin rakastavani häntä tosissaan. Ja hän sanoi ja sanoo edelleen rakastavansa minua. Muulla minulle ei ole väliä kun tällä miehellä.

Nyt mieheni oli törmännyt sattumalta entiseensä ja kertoi että hänelle tuli tietynlainen kaipuu tätä ihmistä kohtaan ja ettei enää tiedä onko meidän suhteella tulevaisuutta. Hän on myös erosta asti ollut päivittäin puhelimitse yhteydessä entiseensä. Hän kertoi edelleen rakastavansa minua ja sanoi myös että hän myös välittää entisestään, muttei rakasta tätä eikä halua tätä takaisin. Mies tahtoo edelleen olla luonani, nukkua vierässäni, sallii läheisyyteni ja minun kosketuksen, mutta hän ei itse koske minuun. Hän on eroa ehdottanut, mutta ei ole lähtenyt. Hän sanoo viihtyvänsä kanssani, mutta välillä vain ahdistaa. Hän on edelleen todella mustasukkainen minusta ja sanoo välillä tavallaan haluavansa läheisyyttä, mutta häntä häiritsee itse koskea minuun. Mutta minun kosketus ei häiritse. Hän sanoo kosketuksestani, että tuntuu tavallaan hyvälle, mutta on silti tavallaan ihan ns neutraalia.

Mitä minun tulisi tehdä tässä tilanteessa?
Haluan suhteemme jatkuvan, mutta en tosissani tiedä kuinka käsitellä miestä. Ja toivon todella koko sydämeni pohjasta, että tämä mies on vieressäni koko lopun ikääni.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Pahoin pelkään kultaseni..mutta jos miehen sanaan on luottaminen ettei halua exää takaisin niin sulla on vielä toivoa. Se että hän sallii sun kosketuksen on ainoastaan egobuustia, kukapa nyt ei tykkäisi et yksinäisyyden sijaan vierellä on rakastava tuttu ihminen. Se ei silti tarkoita että hän rakastaisi sua enää. Voi olla että mies ei ole käsitellyt eroa ja siksi vasta nyt exän nähtyään iski kaipaus exää kohtaan. Eli ehkä tämä on ohimenevä vaihe ja siks miehen tunteet sua kohtaan viilenee kun on epävarma mitä todella haluaa. Tuo on tosielämän testi miehelle etkä paljoa voi vaikuttaa. Itse lähtisin kävelemään ja sanoisin että soittelee sit jos kaipaa mua. Tuo exän kanssa tekstailu vois ainakin jäädä kuvioista sillä se selkeästi vaikuttaa teidän olemiseen. Pyydä mieheltä vain rehellisyyttä ja muista et jos hän ei valitse tulevaisuutta sun kanssa, hän ei ollut Se Oikea.

Vierailija

Olen sanonut hänelle, että exään ei kannata pitää yhteyttä jos erosta haluaa yli päästä. Mutta hän ei tähän vastaa. Tahtoisin yskoa mieheni olevan rehellinen sanoessaan että hän rakastaa minua, mutta osaan välillä epäillä tätä. Tiedän, ettei mies ole eroa käsitellyt. Sen huomaa selvästi käytöksestä ja miten hän välttelee exästään puhumista.

Tilanne on erittäin inhottava ja sattuu henkisesti hyvin paljon. Minä näin ja vieläkin näen meillä yhteisen tulevaisuuden. Haluamme täysin samoja asioita elämältä, ihan auton merkistä asuinpaikkakuntaan. Edetään tällä hetkellä päivä kerrallaan, mutta en uskalla kieltää häntä olemasta yhteydessä exäänsä sillä pelkään hänen lähtevän siltä seisomalta. Jotain on tilanteeseen keksittävä, sillä en halua luovuttaa näin äkkiä.

ap

Vierailija

Kuinka väärin on laittaa mies valitsemaan minun ja exän välillä? Voinko tehdä näin tai voinko ylipäätään sanoa, ettei saa olla exän kanssa tekemisissä?

Pelko on vain että minä jään, mutta jos exä menee minun yli niin tiedänpähän ainakin tosiasian. Tilanne kun on se että mies ei tiedä kauanko tässä minun luona vielä haluaa olla... eli ero voi tulla melkeinpä koska hyvänsä.

ap

Nainen pohjoisen

Itse en pystyisi rauhoittumaan ollenkaan tilanteessa, jossa mies haikailee entisen perään enkä voi olla varma edes huomisesta. Älä anna itseäsi pompoteltavaksi minkään eikä kenenkään vuoksi, ei edes miehen, joka tuntuukin tällä hetkellä olevan sielunkumppani ja tärkeintä maailmassa.

Nyt minusta tärkeintä olisi selvittää, mitä mies haluaa. Kyllä sulla on oikeus sitä kysyä, ilman että se aiheuttaa miehelle mielipahaa. Eksän ja sinun välillä en pakottaisi yhtäkkiä tekemään mitään "kerrot nyt" -tyyppistä ratkaisua, mutta ehdottomasti ottaisin omaa tilaa, antaisin miehen olla yksikseen ja pakottaisin sitä kautta häntä miettimään, kuka hänet onnelliseksi tekee (vai tekeekö kumpikaan).

Aina kuulostaa pahalta, kun joku antaa itsestään ihan kaiken ja enemmänkin, toivoo saavansa samaa kohtelua takaisin eikä se vain mene aina niin. Kuten aiemmin sanoin, älä unohda että sinäkin olet arvokas ja sua täytyy kunnioittaa. Et ole mikään itsestäänselvyys.

Vierailija

Voi että, olen pahoillani sun puolesta. Mikään ei ole niin paskaa, kuin menettää rakas. Vaikuttaisi siltä, että mies on hypännyt sinun matkaasi eron jälkeen paljoa miettimättä ja vanha suhde on jäänyt käsittelemättä. Mä tiedän kyllä tuon tunteen, jossa exää ei halua takaisin, mutta jotenkin se vaan kaivelee ja houkuttaa edelleen. Liekkö sydän ja järki on eri mieltä asioista. Suosittelisin myös suhteesta lähtemistä. Tee selväksi että tulet takaisin, jos mies todellakin niin haluaa (selvitettyään itse ensin päänsä). Olet todella heikoilla, jos jäät suhteeseen b-vaihtoehdoksi miehelle.

Vierailija

#5 jatkaa:

Jos sanon nyt, etten halua exääni takaisin, niin veikkaan kyllä tilanteen olevan täysin toinen, jos mies pyytäisi takaisin. Kannattaa ottaa mahdollisuus huomioon tämä miehesikin osalta...

Vierailija

Miksi mies on joka päivä yhteydessä exäänsä? Jättikö exä hänet? Ehkä miehesi OIKEASTI haluaa exänsä takaisin ja rakastaa tätä, mutta exä ei häntä. Siksi pitää sinua ns. varana ja sanoo vaan helpottaakseen omaa ja sinun oloa, ettei halua tätä takaisin, vaikka haluaa, mutta ex ei anna mitään vastakaikua.

Vierailija

Uskon miehen olevan tosissaan, sillä exä nimenomaan haluaa hänet takaisin. Exä pomittaa viesteillä, kaivelee vanhoja ja jatkuvasti haikailee perään ja mies sitten vastailee että asiat on nyt näin. Exälleen hän ei ole tilanteesta mitään kertonut.

Täytyy tosissaan antaa tilaa ja ilmaista etten tahdo olla se toinen vaihtoehto. Mutta juuri siksi asia minua vaivaakin kun exä haluaa hänet takaisin, mutta mieheni on edelleen minun luona. En siksi tiedä mitä tehdä..

ap

Vierailija

Mieheltä olisi kyllä vähintäänkin kohtuullista valita joko ex, sinä tai ei kumpaakaan. Nyt vaikuttaa vähän siltä, ettei hän tiedä mitä tekisi, muttei halua olla yksinkään. Älä ole hätävara.

Vierailija

Mieheni nimenomaan on eroa ehdottanut, etten olisi väärin kohdeltuna. Ei hän erotakaan tahdo mutta ei tiedä muuta ratkasua tilanteelle. Hän ei kuitenkaa exää takaisin halua ja on sen exälle sanonut. Vaikka exä kuinka häntä takasin kyselee niin on tämä pysynyt minun kanssa.

Tulisiko vain antaa aikaa ja hieman etäisyyttä?
Erota en tahdo, se on aina ollut minulle se että jos erotaan niin erotaan kans eikä takaisin ole paluuta.

ap

Vierailija

Näin teen. Päivä kerrallaan eteenpäin ja katsotaan kuinka käy. Toivonmukaan vietämme suunnitellusti yhteisen joulun.

Tilaa ja aikaa, mutta onko hyvä antaa lupa tulla minun luo jos haluaa, tai pitää yhteyttä niin kuin haluaa?

ap

Vierailija

Onhan sekin vaihtoehto että mies ei "halua" teistä kumpaakaan; ei eksääkään mutta muisti tämän tavattuaan miltä tuntuu olla rakastunut tms ja huomasi ettei tunne niin sinua kohtaan. Tai ei ole varma mitä tuntee, haluaisi ehkä samaa kuin oli joskus sen eksän kanssa mutta voihan se taas toisaalta johtua käsittelemättömästä erostakin..Kuitenkin ei mies tosiaan välttämättä tässä nyt arvo teidän kahden välillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin teen. Päivä kerrallaan eteenpäin ja katsotaan kuinka käy. Toivonmukaan vietämme suunnitellusti yhteisen joulun.

Tilaa ja aikaa, mutta onko hyvä antaa lupa tulla minun luo jos haluaa, tai pitää yhteyttä niin kuin haluaa?

ap

Ei todellakaan. Miksi? Se, mitä hän itse tässä vaatii, on tilaa ja aikaa. Siis ottakoon sitä, mikä tarkoittanee, että ei vietä tilaa ja aikaa sun kainalossa.

Miettii nyt tosiaan ihan itse, ilman mitään muuta häiriötä. Käsittääkseni se on se, mitä vaaditaan, joten vähintä, mitä voi saada, on se, mitä tilaa.

Vierailija

Mutta en itse vielä katkaisisi välejä kokonaan vaan katsoisin miten tilanne etenee, muuten myöhemmin varmaan harmittaisi

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat