Ekaluokkalainen koulun jälkeen aina yksin :(

Vierailija

Suurin osa luokkakavereista menee iltapäiväkerhoon. Omaani en sinne tietenkään saanut (ja olisi tuntunut hullulta laittaa), koska olen kotona pienempien lasten kanssa.

Mistä nyt taion lapselle arkisin leikkikavereita? Ideoita?

Kommentit (10)

Vierailija

onko ketään tuttua lähellä asuvaa lasta, joka on tuolla ip-kerhossa? Jos perhe olisi tuttu, voisit esittää vanhemmille, että heidän lapsi tulisi joinain sovittuina päivinä teille. Molemmilla olisi rauhallinen iltapäivä ja toinen perhe säästäisi kerhomaksuissa.

Vierailija

Meilläkin on ekaluokkalainen aina koulun jälkeen yksin kun itse olen kotona eikä naapuruston lapset halua leikkiä hänen kanssaan. Viihtyy kyllä yksin eli en koe tätä ongelmana.

Vierailija

kutsuttu on kavereita, mutta arkisin ei käy kenellekään. Joskus viikonloppuisin onnistuu kaverien tulla meille tai toisinpäin. Todella paljon lapseni on kuitenkin yksin ja selvästi näyttää lasta harmittavan.

ap

Vierailija

Onko koulussa jotain kerhoja johon lapsi voisi osallistua? Sieltä varmaan löytyisi kavereita ja monet ip:läiset saattavat myös käydä koulujen kerhoissa. :)

Vierailija

Se on kurja jos lasta tosiaan harmittaa... Itse olin myös aikanaan yksin, mutta minä nautin siitä ihan valtavasti. Lapsia on niin eri luonteisia. Minä soittelin pianoa ja pelasin tietokoneella siellä itsekseni, tai vain nautin asunnossa lauleskelusta ja kuljeskelusta kun kukaan ei ollut näkemässä tai kuulemassa...

Vierailija

koulussa pitäisi alkaa kerhot ja niistä tulla jotain infoa, mutta vielä ei ole ainakaan wilmassa tiedotettu.

seurakunnan kerhoissa on käynyt satunnaisesti ja kerta viikkoon on harrastus, jossa käy. Niiden kautta ei ainakaan vielä ole kavereita saanut.

ap

Vierailija

No, mutta eihän he ole kuin iltapäivisin siellä kerhossa. Joten vielä jää aikaa leikkimiseenkin. Nyt sinulla on mahdollisuus olla hänen kanssaan kun se muuten jää niin vähiin.

Suunnittelet edellisenä iltana mitä kivaa aina touhuatte koulun ja läksyjen jälkeen.

En usko että lapsi kaipaa niin kauheesti kavereita jos sinä annat hänelle sitä aikaa. Luulen että lapsi on jopa tyytyväinen,kun saa sinun huomiota ja aikaasi koulun jälkeen. Joutuuhan hän jakamaan huomiosi muutenkin toisten lasten kanssa ja on koulussa päivät. Yhteinen aika ja tekeminen on kullanarvoista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat