Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yöimetyksen lopetus vauva protestoi 10:ttä yötä?!

moikkamoia

Yritän lopettaa 11kk vauvalta yösyömistä, nyt oli kymmenes yö, herää kl 22, 24 ja 04 ja tuo neljä on pahin, ei nukahda millään uudelleen, saattaa torkkua jos pidän sylissä mutta heti kun laskee alas alkaa huutaa eikä rauhoitu millään tassuttelulla. Parissa yössä piti tottua?! On kokeiltu isän kanssa, ja iltapalaksi puuroa. Vauva vaan ei opi nukkumaan koko yötä!

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Ehkä hänellä on oikeasti nälkä jo sillon klo 4? Pienen vatsa on pieni ja jos on syönyt puuron vaikka klo 20 niin hyvin voi olla jo nälkä klo 4. Kyllä mun mielestä toi nyt vaikuttaa siltä että kyse ei ole tavasta vaan nälästä. Voi myös olla että vauva ei ymmärrä miksi päivällä saa maitoa mutta yöllä ei.

Vierailija

Saattaa olla nälkä tai ihan vaan läheisyydenkaipuu, eroahdistus on tyypillistä tuossa iässä. En suosittele vaihtamaan veteen, meillä esikoinen alkoi sitten heräillä vedenjuontiin. Imetätkö muuten sängyssä? Miten päivät?

ap

Neuvola on sitä mieltä, ettei voi olla nälkä noin isolla vauvalla. Olen kyllä antanut pullosta aamuyöllä. Kiitos asiallisista vastauksista, muut hankkikaa joku muu harrastus kuin internet. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Neuvola on sitä mieltä, ettei voi olla nälkä noin isolla vauvalla. Olen kyllä antanut pullosta aamuyöllä. Kiitos asiallisista vastauksista, muut hankkikaa joku muu harrastus kuin internet. 

Syötätkö sängyssä? Noin pieni ei tunne kelloa ja hämmentyy jos joskus saa maitoa sängyssä ja joskus taas ei :)

Vierailija

Miksi se vauva ei saa syödä yöllä? Sairasta tuollainen nälässäpitäminen? En ymmärrä tät nykyajan meininkiä, jossa vauva ei saa olla vauva kun pitää lopettaa yösyöminen ja nukkua yksin koko yö heräämättä mielellään omassa huoneessa ettei vaan äitiliinin unet mene pilalle. Älkää hankkiko lapsia, jos ette osaa elää edes paria kolmea ensimmäistä vuotta lapsentahtisesti. Ap! Se on sun vauva! Pieni vauva, joka on pieni vaan sen hetken. Rutista ja rakasta ja anna syödä silloin kun nälättää. Mikään tarve ei ole lopettaa yösyömistä jos vauva ei sitä itse suostu lopettamaan. Pehmeät keinot käyttöön ja sen mukaan menet miten vauvalle parasta.

ap

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vauva ei saa syödä yöllä? Sairasta tuollainen nälässäpitäminen? En ymmärrä tät nykyajan meininkiä, jossa vauva ei saa olla vauva kun pitää lopettaa yösyöminen ja nukkua yksin koko yö heräämättä mielellään omassa huoneessa ettei vaan äitiliinin unet mene pilalle. Älkää hankkiko lapsia, jos ette osaa elää edes paria kolmea ensimmäistä vuotta lapsentahtisesti. Ap! Se on sun vauva! Pieni vauva, joka on pieni vaan sen hetken. Rutista ja rakasta ja anna syödä silloin kun nälättää. Mikään tarve ei ole lopettaa yösyömistä jos vauva ei sitä itse suostu lopettamaan. Pehmeät keinot käyttöön ja sen mukaan menet miten vauvalle parasta.

Ei sinulla ole mitään tietoa minun tai kenenkään muunkaan tahdista mene muualle siitä syyttelemästä. Jos sinulla on huono omatunto, ei se parane muita osoittelemalla. Neuvolan hoitaja ja lääkäri on molemmat sanoneet, ettei ole mitään syytä syöttää yöllä noin isoa kaveria. Omasta mielestä äidinkään ei sentään ole tarkoitus moneksi vuodeksi sitoa itseään mukuloihin yötä päivää vaan opettaa mukulat elämään maailmantahtisesti.

Vierailija

Neuvolassa ei tiedetä kaikkea. 

Anna vauvalle illalla enemmän (ravitsevaa) iltapalaa, ja anna sitä maitoa silloin neljältä. Pidä lähellä. Ei ole olemassa mitään aikarajaa sille, koska lapsen pitää nukkua koko yö heräämättä. Eihän kaikki aikuisetkaan tee niin. 

Vierailija

Ei ne neuvolan terkka ja lääkäri ole mitään jumalia joiden mielipiteen mukaan vauvat elävät. Etenkään lääkärit eivät ole mitään ravitsemuksen asiantuntijoita, ja osa terveydenhoitajistakin on melkoisia vatipäitä jotka eivät päivitä tietojaan. Opettele itse tuntemaan oma lapsesi ja tee kuten hänelle on parasta. Me ihmiset olemme erilaisia jo vauvoina. Lapsenteossa on semmoinen jekku, että ei voi tilata tietynlaista vauvaa vaan pitää tyytyä siihen mitä saa ja elää sen mukaan. Ja sinä et ole sitonut itseäsi lapseesi edes vuodeksi joten ei syytä uhriutua.

Vierailija

Ja toinen mikä kannattaa muistaa, on oma yöuni. Toivottavasti et itse valvo sinne puoleen yöhön, vaan käyt nukkumaan niin että oma yöunesi katkonaisenakaan ei jää sinne kolmeen-neljään tuntiin.

Ja miehen kanssa kannattaa myös vuorotella ne aamuyön tunnit!

Se, että äiti on kiinni mukuloissaan on ihan sinusta itsestä kiinni. Voit mennä harrastuksiin ja kavereita näkemään ja vauva voi olla isällä tai isovanhemmilla, mutta kokonaisten nukuttujen öiden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.  

Vierailija

Mä suosittelen, että jos se imetys ei sun omille voimille käy, niin jatkat sitä vielä muutaman kuukauden ja mietit sitten asiaa uudelleen. Mun molemmat lapset ovat jättäneet yösyönnit itse pois vähän yli vuoden iässä.

-

Neuvolasta saa hyviä neuvoja, mutta joistain neuvoloista saa huonojakin. Meidän neuvolassa ei edes kysellä yösyötöistä, he kokevat turhaksi puuttua johonkin tuollaiseen asiaan. Ei se neuvola voi kuitenkaan päättää, mitä se vauva yöllä haluaa ja mitä ei.

-

Mä suosittelen siis, että unohdat sen, mitä neuvola sanoo ja toimit niin kuin parhaaksi koet SINUN ja VAUVAN kannalta. Tuo yösyöntivaihe ei jatku ikuisuutta kuitenkaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat