Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä joululahjaksi 11 ja 13 v pojille, mitä muiden pojat puuheilee, vinkkejä?

Vierailija

Joulu kohta taas ovella ja sama ongelma taas, lapset ei keksi mitään joululahjatoiveita ja itsellekin tuottaa hankaluuksia. Mitä muiden pojat puuhailee, oisko jotain vinkkejä? Jotain pitäisi kuitnekin kehittää ja ois kiva ostaa ajoissa valmiiksi.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Vaatteita, harrastustarvikkeita, pelejä pleikkaan tms., kännykkä, Spotify tai Netflix vuodeksi, jonkun lehden vuosikerta, kännykkäkuoria, pelikuulokkeet, pelihiiri, kirja, aktiivisuusranneke, lahjakortti, leffalippuja.

Riippuu tosi paljon minkä tyyppinen poika kyseessä. Pojille on aina jotenkin vaikeampi ostaa...

Vierailija

Musta tuntuu että meilä on ollut asina vähän liikaa kaikkea, nyt sitten eivät enää halua mitään. Tää sama ongelma ollut jo pari vuotta. Koneet on, mikroskooppi on, rullaluistimet on, tai oli, pienet ja jo luistellut eikä enää ole kiiinnostanut. Pitäisköhän ostaa sukset :D Se olis niin hyvää liikuntaa, mutta ton ikäsiä ei varmaan kauaa enää saa mutsin kanssa poluille, tosin, täällä etelässä varmaan mitään luntakaan enää tule että....

Mietin pilkkivehkeitä tuolle 13 v:lle, on tykännyt kalastaa mutta meillä tosi huonosti virvelöintipaikkoja, joten mietin et oisko ideaa ostaa kaira ja pilkkivermeet, toki ei yksinään voi mennä, mutta mentäis yhdessä?

Tuolle 11 v:lle en todellakaan keksi mitään. En mä nyt voi ilmankaan jättää.

Taidan hommata noi pilkkivermeet, mut entäs tää toinen 11v jantteri?

Kai nyt edes lahdet vielä jäätyy? Mun tuurilla pysyy auki koko talven :D

Vierailija

Hei toi aktiivisuusranneke loisto idea! Ja noi kuulokkeet. Ne on vaan aika kalliita mitä katsoin, pitää katsoa uudelleen.

AP

Vierailija

Konsoli- ja tietokonepelit ovat ne mitkä meillä ovat kiinnostaneet eniten. Toki harrastuksiin liittyvät asiat ovat myös mieluisia lahjoja. Yleensä ovat pyytäneet myös jotakin kirjaa ja elokuvia ollaan myös annettu. Vaatteet ja suklaakin kuuluvat asiaan.

Vierailija

Lautapelit on myös hyviä. Mä olen pelannut 10-vuotiaan kanssa viimeksi sunnuntaina. Meillä niitä pelaa välillä kaikki. Pojat 10-, 13- ja 18-vuotiaat.

Vierailija

Riippuu ihan täysin minkälainen poika on kyseessä! Itse olen 13v poika ja en tiedä mitä toivoa koska minun on turha toivoa mitään elektroniikkaa koska ne maksavat liikaa. Siis jotain uutta näppäimistöä. En ole koskaan saanut mitään isoa, ehkä suurin mitä olen saanut on joskus aikoinaan Samsung Galaxy xCover... Mutta silti minulla on 500e kännykkä 2000 konesetuppi jne... Iskäni ja äiskäni järjestää minulle töitä! Siis ei mitään kotitöitä vaan tietokoneiden korjausta, kasausta jne jne. Mutta siis itse asiaan. Itse toivon rubiikin kuutioita! Ne ovat ihan älyttömän hauskaa puuhaa! Mutta jos jotain isompaa ostat niin semmoiset hyvät lamput (ei mitään mitä saa jostain s-marketista) Vaan joku kunnon lamppu joka näyttää pitkälle. Se riippuu kyllä ihan missä asuukin koska ei kaikkialla se ole kätevä! Nimittäin jossain paljon asutulla alueella se on melko turha mutta oikesti sen kanssa on hauskaa vaikka vain katsoa eteen. Varsinkin jos lapsi pyöräilee metsässä niin se on näin talvella kätevä!

Ps. sen lampun ei tarvitse olla mitään 9999999e maksava vaan joku 100-250e

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kauko-ohjattavat jutut (helikopterit yms.), pleikka- ja xbox-pelit. Ja miksei ihan joku hyvä merkkihuppari?

Ei kyllä mitään kaukohärveleitä, ei noita oikein enää lelut kiinnosta, plus kovin kalliita eikä loskaa sataessa viitti kauheesti ajelle tai hajoaa heti. Pleikka ja x-box lojuu suht käyttämättöminä, ainoastaan jos ois tullut uus NHL peli, sen vois ostaa.

Lamppuja on, tosin ei parin huntin lamppuja todellakaan, enkä sen hintaista lamppua ostaiskaan, paitsi ehkä kristallia, noilla parin kympin ledeillä pärjää hyvin. Viime vuonna molemmille niitä paketillisen ostinkin.

Lautapelin, konvehteja, akt rannekkeet, usb kuulokkeet ja pari perhevisaa/peliä pleikalle ja vaatteita + pussilakanat meinaan ostaa. Meillä ollaan ihan intona siisteistä pussilakanoista, en tiiä mikä juttu :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Legot.

Meillä ei kyllä ainakaan enää legot oikein mene, enemmänkin on tullut ongelmaa liiasta pelaamisesta ja tietokoneilusta + känny someilusta, niin mielellään kaivelis vanhat legot esiin ja pakkais pelivermeet pois kokonaan. Muuutta, jäpikät tuskin lienevät ihan samaa mieltä...

Tää tietotekniikka jotenki kyl pilaa kaiken, sitä ainoota mitä tykättäis tehdä, ei voi sallia jatkuvasti. Muu ei sitten enää kiinnostakkaan.

Sukset ois kyllä kurko idea :D

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauko-ohjattavat jutut (helikopterit yms.), pleikka- ja xbox-pelit. Ja miksei ihan joku hyvä merkkihuppari?

Ei kyllä mitään kaukohärveleitä, ei noita oikein enää lelut kiinnosta, plus kovin kalliita

Se nelikopteri missä kamera mukana? Kuvaavat, ohjaavat, "leikkivät". Sitten koneelle editoimaan? Ei innostu? Meillä ollaan ihan liekeissä moisesta. Huvi ja hyöty samassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat