Miten sinusta tuli sellainen kuin olet?

Vierailija

Minä en oikein tiedäkään miten minusta tuli nörtti, en siinä perinteisessä mielessä koska en pelaa mutta asun muuten koneella ja toisaalta luen kirjoja hyvin paljon eli olen kirjanörtti lähinnä.

Olen tässä viime päivinä pohtinut miten minusta tuli minä, muistan itselläni siis jo lapsena olleen tällaisia "teknisiä ajatuksia" kuten robotit ja se, että telkkarista voisi katsoa mitä haluaa katsoa ja ennen kaikkea milloin haluaa katsoa. Olin jo lapsena/teininä meillä se, joka asensi tv:n kanavat ja ymmärsi muutenkin kaikkien laitteiden päälle. Mutta sen teknisempää ei minusta koskaan kuitenkaan tullut.

Jostain syystä sitten koin lukemaan opittuani silloin tällöin yksinäisyyttä vaikka kuuluin kiinteästi muutaman tytön kaveriporukkaan. Joka tapauksessa luin ihan hirvittävästi ja olin kirjastomme kanta-asiakas (olen edelleen!) vaikka minulle ei kotona juuri oltu luettu saati että kukaan kavereistani olisi lukenut. Tätä mietin että miksihän näin, koska sosiaalisessa mielessä olisi ollut täydet edellytykset kehittyä samanlaiseksi sanavalmiiksi räpeltäjäksi kuin kaverinikin on.

Ajauduin sitten kirjojen kautta myös kirjastoon töihin ja silloin vasta nörtiksi muutuinkin, jos en sitä aikaisemmin suoranaisesti ollut. Silti minä olin työporukkamme "normaaleimpia", vaikka edelleen saan kuulla nörtti-ihmettelyjä joltain kaukaisemmilta tutuilta. Olen edelleen se perheen tai kaveripiirin "musta lammas" vaikka siis työpaikalla lähempänä niitä taviksia kuin oikeita "friikkejä".

Miten sinusta tuli sinä?

Kommentit (4)

Vierailija

Toinen vanhemmista kuoli ollessani pikkulapsi. 12 vuotta koulukiusattuna ja jatkuva aikuisiällä kohtaamani syrjintä+lannistava perhe.

Vierailija

Ihan lyömällä, repimällä, aistideprivaatiolla, eristämisellä sosiaalisesti ensiksi kotona ja sitten sen teki luokkatoverit koulussa, jättämällä hoitamatta sairauksia, henkisellä väkivallalla, huutamalla. Myöhemmin raiskattu muutamaan kertaan.
Silleen mulle sitten tuli kaksisuuntainen mielialahäiriö, psykoottinen masennus, dissosiatiivinen persoonallisuushäiriö, narsistinen persoonallisuushäiriö, epävakaa persoonallisuushäiriö, vaativa persoonallisuushäiriö, paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö, pakkoajatuksia, psykopaattisia piirteitäkin on, traumaperäinen stressihäiriö. Anoreksia, bulimia bed ne vaihtelee. Muistinkohan kaikki...hmm... niin ja minä en pysty yhdistämään tunnetta ja tiedostamista joten terapiasta ei ole hyötyä. Luonnollisesti minusta ei ole tullut muuta kuin turhake. Olen kyllä erittäin älykäs ja taiteellisesti lahjakas.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat