Kuinka oppia hyväksymään itsensä rumana?

plöööh

Minä tiedän, että olen ruma. Ei siis ole kyse siitä, että vain tuntisin itseni rumaksi. Kun selaa nettiä, niin sieltä löytyy paljon keskustelua siitä
millainen on ruma nainen, ja suuri osa niiden listausten piirteistä löytyy minulta; kapeat huulet, ei juurikaan ylähuulta, ikenet näkyy nauraessa, hampaat onnettomat nysät, kaula on rumasti vain leuan jatkeena. Rinnat ovat nykyään yllättäen roikkumallia. Taidan olla pääkaupunkiseudun rumin yksilö.
Sydäntä särkee ajatella, miten paljon kauniimpia naisia mieheni tapaa päivittäin ja joku kaunis päivä kaiketi ihastuukin johonkuhun kauniiseen yksilöön.
Miten nämä rumaksi luokitellut piirteet omaava voi koskaan oppia olemaan sinut itsensä kanssa?

Kommentit (9)

shatteredkav
Seuraa 
Liittynyt19.10.2015

Ulkonäkö ei merkitse kaikkea ja kauneutta on monenlaista. Henkilökohtaisesti en välittäisi lainkaan kumppanini ulkonäostä, kunhan meillä muuten vaan synkkaisi ja hän hyväksyisi minut sellaisena kuin olen. Olen monta kertaa ihastunut ns. "rumiin" henkilöihin, eli niihin, jotka eivät näytä malleilta. Joukkoon kuuluu muunmuassa lihavia, laihoja (joita myös "laudoiksi" kutsutaa joidenkin henkilöiden toimesta) ja niitä, joiden naama ei näytä perus nukenkasvoilta. Feminiinisiä, maskuliinisia, miehiä, naisia... lista jatkuu vaikka kuinka pitkälle! Näistä kaikista ihastuksista olen löytänyt jotakin, mikä heistä tekee ihastumisen arvoista. Huumorintaju, yhteiset arvot, nauru, tyyli. On monta syytä ihastua ja rakastua. Älä luovuta itsesi suhteen. Olet arvokas, joten arvosta itseäsi! :)

Vierailija

Ei sitä oikein voi koskaan hyväksyä, että on ruma. Omalla kohdallani on vähän sellainen hälläväliä-asenne tähän hommaan ja en välitä ulkonäöstä enää juuri pätkääkään. Ihan sama mitä tekee niin ruma olen silti, koska naamaa ei voi vaihtaa. On vain opittava elämään sen rumuutensa kanssa, välillä se vituttaa kuitenkin mutta ei se mitään auta.

Terveisin Naispelko22

Vierailija

Vanhemmiten ulkonäkö menettää merkityksensä. Alkaa mun ikäiset keski-ikäiset naiset kaikki olla roikkuvanaamaisia ja rypistyneitä, jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Eipä tuo minua haittaa, muut asiat ovat paljon tärkeämpiä tätä nykyä.

Vierailija

Voi tsiisus, että inhoan tuollaisia itsesäälisiä kirjoituksia! Tosiaanko katselet itseäsi peilistä, hymyilet ja näet vain ikenet, ohuen ylähuulen ja pienet hampaat? Ja sen jälkeen tuijotat kaulaasi? Ai niin, ne tissitkin vielä... Ja siinä on koko paketti, pelkkää rumuutta? En voi ymmärtää mistä tuollainen epävarmuus tulee ja miten et näe enää mitään muuta itsessäsi. Vai näetkö? Tulitko tänne vain keräämään säälipisteitä ja joidenkin epätoivoisia tsemppiviestejä? Älä ole naurettavakin kaiken lisäksi vielä ja yritä edes vähän ryhdistäytyä ja nousta itsesäälistä. Ongelma on sinun pääsi sisällä, ei ulkopuolella niin kuin itse uskot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus, että inhoan tuollaisia itsesäälisiä kirjoituksia! Tosiaanko katselet itseäsi peilistä, hymyilet ja näet vain ikenet, ohuen ylähuulen ja pienet hampaat? Ja sen jälkeen tuijotat kaulaasi? Ai niin, ne tissitkin vielä... Ja siinä on koko paketti, pelkkää rumuutta? En voi ymmärtää mistä tuollainen epävarmuus tulee ja miten et näe enää mitään muuta itsessäsi. Vai näetkö? Tulitko tänne vain keräämään säälipisteitä ja joidenkin epätoivoisia tsemppiviestejä? Älä ole naurettavakin kaiken lisäksi vielä ja yritä edes vähän ryhdistäytyä ja nousta itsesäälistä. Ongelma on sinun pääsi sisällä, ei ulkopuolella niin kuin itse uskot.

En minä mitään päänsilittelyä ja "kaikki on kauniita omalla tavallaan" -lässytystä kaipaa! En minä tuommoista tsemppausta tullut hakemaan. Minä tiedän, että muitakin vastaavanlaisia fiiliksiä omaavia on olemassa, joten aloitin keskustelun siitä, miten oikeasti voisi hyväksyä itsensä ja oppia elämään rumana.
Ja voi kyllä, kun katson peiliin, niin näen lähinnä juurikin nuo epäkohdat! AP

Vierailija

Täällä yksi ruma nainen, joka ei koskaan saanut miestä.

Olen täysin keskittynyt muihin asioihin elämässä. Työhön, opiskeluun ja harrastuksiin. Seksiä en ole harrastanut kohta 10 vuoteen, koska tarpeeksi epätoivoista miestä ei ole tullut vastaan esim. baareissa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat