Vierailija

Jos ihmisiltä kysyy mitä onneen vaaditaa, he vastaavat usein, että pitää olla terve, olla rakastava puoliso, olla lapsia, olla hyvä työ, olla hyviä harrastuksia jne. Mutta vaikka nuo kaikki kriteerit täyttyisivät, ihminen voi silti olla onneton. Nuo perinteiset onnen edellytykset eivät siis voi pitää paikkaansa.

Onko olemassa jotain yhtä asiaa maailmassa, joka on onnen takana?

• ylös 27
  • alas 2

Sivut

Kommentit (44)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

kemiallinen tasapaino aivoissa. tai epätasapaino sopivassa suhteessa, silloin ihminen voi olla onnellinen mitä surkeimmissakin tilanteissa. kaikki tunnetilat ovat vain aivokemiaa.

• ylös 50
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole koko aikaa onnellinen.

Mutta sepä se kysymys onkin. Mitä on onnellisuus?

Vierailija

Usko johonkin!

Se voi olla ihan perinteinen jumala. Se voi olla muuta, mutta usko siihen, että tässä ei ole kaikki. 

• ylös 10
  • alas 15
Vierailija

Ihmisen täytyy tuntea myös onnettomuutta, jotta voi tuntea onnen.

Minä henkilökohtaisesti tarvitsisin onnentunteeseen rahaa. Rahattomuus stressaa minua joka päivä, ja henkinen stressi puolestaan aiheuttaa fyysistä kireyttä, kolotuksia, flunssaa jne. Sairaana en pysty olemaan kovin onnellinen.

• ylös 44
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Usko johonkin!

Se voi olla ihan perinteinen jumala. Se voi olla muuta, mutta usko siihen, että tässä ei ole kaikki. 

Eikös tämä voi puolestaan myös ahdistaa todella paljon?

• ylös 22
  • alas 1
Vierailija

Katkera tai kateellinen mieli, jonka takia ei pysty keskittymään siihen hyvään, mitä itsellä on, vaan näkee vain sen, mitä ei ole, mikä voisi olla paremmin tai mitä muilla on.

• ylös 31
  • alas 1
Vierailija

Aivot. Tietoisuus lisää tuskaa. Aivot narikkaan ja oot onnellinen. Siksi olet sitä rakastuneena, urheilun jälkeen, humalassa. Onnistumisen huumassa jne.

• ylös 39
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko johonkin!

Eikös tämä voi puolestaan myös ahdistaa todella paljon?

Mahdollisesti!

Mutta tasapainoisimmat ihmiset olen tavannut piireistä, jotka jollain tavoin uskovat olevan jotain suurempaa kuin mitä tässä näemme. Se voi olla tiedettä, en tarkoita vain uskontoja. 

• ylös 11
  • alas 6
Vierailija

Minä olen onnellinen. Varmaan mun kohdalla syy on se, että kun olen kokenut elämässä todella kovia, osaan nyt olla kiitollinen ja arvostaa ihan yksinkertaisia ja pieniä asioita joita monet pitävät itsestäänselvyytenä. Olen onnellinen koska mulla on koti, ruokaa, ei tarvitse pelätä, ja on joku jota rakastaa ja joka rakastaa minua takaisin. Onnea tuo ihan vaan aurinkoinen päivä tai ystävän hymy.  

• ylös 32
  • alas 0
tytteli 23

Ei todellakaan. Vaikka ihmisellä olisi kaikki hyvin, ei silti välttämättä ole onnellinen. Se on se ikuinen ahneus kai...

Minä koen olevani onnellinen, asun vuokralla avomiehen kanssa, molemmat opiskellaan, eikä rahaa ole yhtään mihinkään, vain vuokra ja laskut ja ruokaa puoleen kuuhun asti. Ei omisteta mitään kallista, ei merkkivaatteita tai muita. Ollaan kyllä aika visuaalisia, joten jonkin verran kaveritaiteilijoiden tekemää taidetta löytyy. :) Ollaan tosi onnellisia, minä ainakin. Ihan varmasti vakaat tulot helpottais elämää, mutta ei tee onnelliseksi.. On ystäviä ja rakastava mies, se riittää :)

Vierailija

Jos saisi pillua kuin supertähti niin olisi aina onnellinen. Tai sitten ei alkuhuuman jälkeen. Mut oikeesti sitä on vaikea uskoa, että pillu ei poista huolia, jos ei ole sitä kokenu. Aina välillä tietysti tulee vastaan niitäkin miehiä, jotka sanoo ettei se pillu nyt ole ollut niin tärkeä asia, mutta niillä on varmaan ollu täysin tasapainoinen lapsuus tai jotain muuta ankeaa.

-mies

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itsetuntemus. Päiväkirjan pitäminen, asioista puhuminen.

Niin ja oma asenne. Onnellisuuden voi valita.

Vierailija

Kyllä rahattomuus tekee minut onnettomaksi. Se estää aika tehokkaasti tekemästä/saamasta asioita joista tulee onnelliseksi. Rahalla voisi hoitaa paremmin terveyttäänkin, vaikkei sekään takaa terveyttä. Eikä tarviis olla riippuvainen toisten rahapussista... ... Silloin kun olin töissä niin olin ihan tyytyväinen vaikka palkkani oli nettona n. 1800e, etten tässä edes mistään hirveän huikeista summista haaveillut.

• ylös 17
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.