Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mä saan tuon matkakortin arvon käytettyä?

Vierailija

Siinäpä se, eli olisi HSL:n matkakortissa 110e edestä ladattua arvoa enkä käytä julkisia kuin harvoin, varmana 1x/vkossa 1 suuntaan sisäisesti eli ei edes seutulippuhintaa siitä mene silloinkaan ja muuten todella satunnaisesti ja harvoin.

Voiko tuota hyödyntää kun liikkuu lastensa kanssa niin että ei ostaiskaan lapsille sitä paperista bussi/junalippua kertalippuna vaan käyttäis tuota?

Ensihelmikuussa tulisi taas uudet 11kpl a 10e noita työmatkaseteleitä enkä varmasti tätäkään settiä ehdi käyttämään ennen sitä.

Ja juu-u, tottakai otan tämän hyödyn itselleni kun kerta saan, sen verran niukoissa sfääreissä mennään työni eduissa ja palkkani huono.

Kommentit (10)

Vierailija

Käytän kollegan kortin ja maksan sen hänelle.

itse käytän julkisia, kollega omaa autoaan.

aina kun arvo ladataan käytän omani ja tämän jälkeen kollegan. Ei tarkastajia kiinnosta kun olemme n samanikäisiä ja lippu on maksettu.

tämän n kk ajan kun käytän hänen korttiaan, minulla on pussukka, jossa on muutama bonuskortti, kelakortti ja pari kymppiä rahaa, näyttää lompakolta.

kollega tarjoaa 2 krt lounaan kiitokseksi. Tarkastajia on ollut mutta läpi menee

Vierailija

Tavallisessa matkakortissa pystyy kyllä ostamaan matkan myös kaverille samalla kuin maksaa matkan itselle. Tosin silloin joutuu maksamaan lapsesta aikuisen hinnan. En kuitenkaan tiedä, liittyykö noihin työmatkaseteleillä varattuihin kortteihin erikoissääntöjä.

Vierailija

Arvo ei ole henkilökohtaista, vaan sillä voi leimata samalle matkalle ihan niin monta matkustajaa kuin huvittaa/rahaa riittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

aina kun arvo ladataan käytän omani ja tämän jälkeen kollegan. Ei tarkastajia kiinnosta kun olemme n samanikäisiä ja lippu on maksettu.

tämän n kk ajan kun käytän hänen korttiaan, minulla on pussukka, jossa on muutama bonuskortti, kelakortti ja pari kymppiä rahaa, näyttää lompakolta.

kollega tarjoaa 2 krt lounaan kiitokseksi. Tarkastajia on ollut mutta läpi menee

Miksi se kollega tarjoaa sinulle lounaita, kun maksat jo lipun hänelle? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiitokseksi. Hän ei kortilla tee mitään. Nyt hän saa saman alen käteisenä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry, en vaan hoksaa. Minä ajattelisin, että sinun pitäisi tarjota hänelle lounaita, kun saat etua hänen kortistaan. :) Mutta oikeasti, ei tietenkään kuulu minulle mitenkään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry, en vaan hoksaa. Minä ajattelisin, että sinun pitäisi tarjota hänelle lounaita, kun saat etua hänen kortistaan. :) Mutta oikeasti, ei tietenkään kuulu minulle mitenkään. 

ensimmäinen lause, maksan sen hänelle.

hän saa reilu kk verran seutuaikaa, kun arvon käyttää aikaan ja maksan sen hänelle ihan yhtä paljon minulle menisi rahaa kun itse ostan vst ajan.

Hän saa saman edun minulta käteisenäkuinvaltaosa työkavereista maksaa ihan itse, joka kk.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

hän saa reilu kk verran seutuaikaa, kun arvon käyttää aikaan ja maksan sen hänelle ihan yhtä paljon minulle menisi rahaa kun itse ostan vst ajan.

Hän saa saman edun minulta käteisenäkuinvaltaosa työkavereista maksaa ihan itse, joka kk.

En tunne tätä järjestelmää, en vieläkään ymmärrä. Miksi sinä teet niin? Siis ostat häneltä sen kortin käytön, mitä hyötyä sinulle siitä siis on? Älä hermostu, en siis tunne tuollaista systeemiä, niin en hahmota, että miksi teette tuon kuvion :) Ja se, että saat lounaita ei siis minua mitenkään harmita, enkä pidä sitä vääränä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne tätä järjestelmää, en vieläkään ymmärrä. Miksi sinä teet niin? Siis ostat häneltä sen kortin käytön, mitä hyötyä sinulle siitä siis on? Älä hermostu, en siis tunne tuollaista systeemiä, niin en hahmota, että miksi teette tuon kuvion :) Ja se, että saat lounaita ei siis minua mitenkään harmita, enkä pidä sitä vääränä. 

arvo on henkilökohtainen eli toimimme kumpikin väärin. Kollega kerran sanoi harmi kun tulee tälläinen etu jota ei voikäyttää ja ehdotin itse tätä.

en minä mitään hyötyä tästä saa, en tajunnut että auttamisesta pitäisi saada itse jotain.

me ollaan nyt kuitenkin kollegoita ja autamme paljon toisiamme työssämme.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat