Miksen laihdu kun pidän hyvin vähäruokaisia päiviä välissä?

Vierailija

Eli, esimerkiksi saatan syödä maanantaina 4 palaa ruisleipää, kanasalaatin, jugurttia.

Paino seuraavana aamuna ihan sama kuin toissapäivänä. Esim. 75kg

No, seuraavana päivänä syön proteiinirahkan ja omenan.

Paino seuraavana päivänä 75kg

Sitten onkin kaverin häät, juon pari pulloa skumppaa, syön voileipäkakkua vähän.

Paino seuraavana päivänä 74,4

Ei tässä ole mitään järkeä? Täytyykö minun alkaa ryyppäämään että laihdun?

Kommentit (10)

Vierailija

Ei. Sinun täytyy seurata painosi kehitystä pidemmällä aikavälillä. Naisilla tuppaa paino vaihtelemaan kuukautiskierron(kin) mukaan. Läskihän ei lähde kuin hikoilemalla. Jos vaan pötkötät sohvalla ja syöt protskupatukan ja ompun niin annat kehollesi signaalin, että kun ruokaa tulee niin varastoon kaikki!

Vierailija

Alkoholi poistaa nestettä ja siksi olet ryyppäämistä seuraavana päivänä kevyempi kuin normaalisti. Läskiä ei ole poistunut vaan tosiaan ihan vaan nestettä...

Vierailija

Ei se paino parissa päivässä laske. 75 kg tai 74,4 kg - ihan sama, ero johtuu vaa'asta tai siitä, että elimistö on toisella kertaa "kuivempi". Muutoksen, erityisesti pysyvän, painossa huomaa vasta viikkojen kuluessa. Itselläni vaihtelee paino ihan randomisti ja mm. kuukautiskierron eri vaiheissa. Mieti muutenkin ovatko nuo syömistottumuksesi sellaisia joita jaksat pitää yllä pidemmällä aikavälillä. Muuten et saa pysyvää muutosta aikaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sinun täytyy seurata painosi kehitystä pidemmällä aikavälillä. Naisilla tuppaa paino vaihtelemaan kuukautiskierron(kin) mukaan. Läskihän ei lähde kuin hikoilemalla. Jos vaan pötkötät sohvalla ja syöt protskupatukan ja ompun niin annat kehollesi signaalin, että kun ruokaa tulee niin varastoon kaikki!

siis mä olen laihtunut yli 13kg rv35 kun olen vaalla käynnyt.. vaikka olen ollut viimeiset 2,5 kk vuode levossa! yli painoa reilusti siis.. tosin olen raskaana .. mutta liikunta todella minimaalista..

syön n. esim aamulla leipä ja viili, normi kotiruokaa kohtuudella juon yleensä piimää, päivällinen sama ja iltapala on miltein sama kun aamupala, ruuilla syön salaattia lisukkeena, muuten juon vettä n.litran päivässä, muutama lasi tuore mehua ja kahvi aamulla 1kuppi, en muuta! ja ennen vuode lepoon joutumista liikunta oli hyvin vähäistä.

Vierailija

Ei ap kysyy: Paino ennen eräitä juhlia joissa syötiin ja juotiin oli 80kg, seuraavana aamuna oli 80,7. Lähteekö tuo 0,7 pois huomiseksi jos en syö enkä juo mitään? (jano tosin on, lisääkö vesi painoani)

Vierailija

Osa painosta on kakkana suolessa. Kun et syö juuri mitään, mikään ei puske sitä eteenpäin. Muutenkin suolentyhjenemisen vaihtelut saattaa olla muutaman sadan gramman painon vaihtelun syynä. Samoin onko nesteytetympi tai kuivempi, söikö suolaista ruokaa, kuukautiskierto vaikuttaa, stressi, nukkuminen jne. 

Toki pitkällä aika välillä vaikuttaa yhteenlaskettujen syötyjen ja kulutettujen kaloreiden määrä. Mutta lyhytaikaisesti yksittäisen paastopäivät saattavat vaan sekoittaa systeemiä, eikä paino laske vaan saattaa jopa nousta.

Vierailija

Siis... Anteeksi vain, mutta miten tyhmä pitää olla, että seuraa viikon ajan painoa ja miettii miksei se putoa? Eikä niinkään se ruuan määrä, vaan LAATU! Ja unohtakaa se vaaka ja ottakaa mittanauha käyttöön, sentit kertoo paljon enemmän kuin kilot...

Terveisin tavallisella elämällä painoa 10kg pudottanut, nykyinen normaalipainoinen

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat