Menevät ihmiset ovat outoja
Itse vietän paljon aikaa yksin kotona ja aina kun minulta kysytään, että mitä olet tehnyt (viimeksi tuota kysyttiin 4-5v sitten, kun olin vielä sosiaalinen edes jossain määrin), vastaan, että oleskellut kotona. Katse on vastauksen jälkeen aina yhtä hämmentynyt. Miksei kukaan hämmästele sitä että jatkuvasti pitäisi olla eri paikassa ja koko ajan liikkeessä? Eikö jatkuva meneminen tarkoita, että ihminen ei viihdy itsensä ja ajatustensa kanssa?
Turhapuronkin vaimo valitti kun mies vain makaa sohvalla, eikä tee mitään. Uuno huomautti osuvasti että sohvalla paikallaan maatessakin elistössä ja aivoissa tapahtuu miljoonia asioita yhtä aikaa. Paikallaan olokin on siis vaativaa tekemistä. Riippuu tietysti mitä ihmisten aivoissa tapahtuu. Ne joilla on vilkas aivotoiminta, saavat ihan tarpeeksi toimintaa pelkästä olemisesta, eikä näin ole suurta tarvetta hakea joka sekunti jännitystä ulkoisista asioista.
Kommentit (23)
20, se on vähän nuorten elämäntapa heimoutua ja kuvitella, että yksinolo on merkki epäsuosiosta. Mikäpä sen mukavampaa kuin välillä olla ja paneutua vaikka hyvään kirjaan - yksin. Kunhan sitä seuraakin saa halutessaan.
19
Vierailija kirjoitti:
Ääripäässä ovat erakot. Tyhjiössä elävän ajatukset kiertävät tuttua rataa ja kehittävät todellisuudesta irrallaan olevia harhoja.
Ei ne mulla ainakaan mitään rataa ne ajatukset kierrä. MIeleni on ihan hiljaa silloin kun sitä ei tarvita jonkun asian ajatteluun. Pääosan ajasta se on hiljaa ja on vain aistimukset ja olemassaolon tunne. Ja se on minulle suurempi nautinto kuin mikään muu maailmassa, se hiljaisuuden ja rauhan maailma.
Po. Viihdymme itseksemme. Ei viihdykettä....