Virallinen joulunodotuskeskustelu!

Vierailija

Heippa, muut joulumieliset! Jouluun on enää muutama kuukausi, ja on aika pistää joulunodotuskeskustelu käyntiin. :)

Ajattelin, että yksi kunnollinen keskustelu voisi pitää etusivun vähän puhtaampana, kun lähestytään joulua. Meidän joukkoon mahtuu kuitenkin niin paljon ihmisiä, jotka ei joulusta välitä, niin pistetään meille (joulun) odottajille pystyyn kunnollinen keskustelu! Tänne siis joululahjamietinnät, joululaulut, ruokalistat ja muu fiilistely. :)

Mä oon itestäni huomannut, että aina, kun jouluun on vielä "pitkä aika" (esim. nyt), kuuntelen ihan innoissaan kaikkia lasten iloisia joululauluja. Kun sitten onkin enää muutama päivä jouluun, niin soittolistat on jo täynnä melankolisia suomalaisia joululauluja, jotka on mun mielestä aivan ihania. Joulu ei edes koskaan ole ollut mulle mitenkään hirveän iloinen juhla, ainakaan sitten lapsuuden.

Miten teillä? Millaiset on budjetit joululahjahankintoihin? Mulla jatkuu vielä perinteinen linja omin kätösten tehtyjen lahjojen kanssa, kuluu vähemmän rahaa ja lämmittää yleensä enemmän lahjansaajaa.

Kommentit (11)

Vierailija

Vietämme hyvin perinteistä maaseudun joulua yhdellä poikkeuksella: mitään kristillistä ei juhlaamme  sisälly. Ellei nyt kuusen latvatähteä lasketa. Lähipäivinä on tarkoitus mennä metsään valitsemaan kuuset; yksi pieni yläkertaan, toinen iso alakertaan. Valinta tarkoittaa sitä, että kiinnitämme kuusiin keltaiset nauhat. Näin ne on helppo 22.12. tunnistaa, vaikka olisi paljonkin lunta.

Vierailija

Ei taida tämä aloitus kiinnostaa. Av:n suosittuja jouluaiheita ovat:
1. Ei tippaakaan alkoholia jouluna - lasten takia.
2. Mitä ihmettä lahjaksi miehen tädin serkulle?
3. Joulu ei ole alkujaan kristillinen juhla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei taida tämä aloitus kiinnostaa. Av:n suosittuja jouluaiheita ovat:
1. Ei tippaakaan alkoholia jouluna - lasten takia.
2. Mitä ihmettä lahjaksi miehen tädin serkulle?
3. Joulu ei ole alkujaan kristillinen juhla.

Tämä on valitettavan totta. :D Jospa asiaan saataisiin vihdoin muutos!

AP

Tonttu

Minä olen jo miettinyt ruokia jouluksi, ja mitä kaikkea taas leipoisin :) Joululahjat on jo hyvällä mallilla, olen neulonut kirjoneulelapasia ja tehnyt sytykeruusuja. Ostettavat lahjat on jo mietitty suunnilleen ja osittain ostettukin. Nyt pitäisi vaan löytää jouluista lahjapaperia niin pääsisi paketoimaan valmiit lahjat :D 

Vierailija

Mua vähän hirvittää tuleva joulu. Vietetän sen ekaa kertaa poikaystäväni perheen luona. Ei siinä sinällää mitään ongelmaa, perhe on tosi mukava, mutta kun on aina sen tottunut viettämään oman perheen kanssa. Ja en usko että ruuat yltää mun isän tekemien tasolle! :D 

Lahjoja en oo miettinyt yhtään. Paitsi mitä itse toivon. Ja poikaystävälle.

Vierailija

Matkaamme Suomeen valkean joulun toivossa, kuten viimekin vuonna. Osa lahjoista on jo hankittu, osa viela ostamatta taalta ja osan ostan sitten Suomeen saavuttuani.

Jouluruoka on ehdottomasti lempparini! Tuskin maltan odottaa... nam!

Koristelemme kodin jo suhteellisen aikaisin (marraskuun loppupuolella) niin, etta voimme siita nauttia jonkin aikaa ennen kuin lahdemme muualle joulun viettoon. Haaveena olisi, etta joskus lahitulevaisuudessa voisimme viettaa ihan kotona koko joulunpyhat.

t. Myoskin innokas joulunodottaja

Vierailija

Täällä on alkanut joka jouluinen pohdinta missä joulu vietetään. Pienet lapset ja molemmat mummolat 20 kilometrin säteellä. Vinkkejä missä teillä muilla vietetään joulua otetaan vastaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täällä on alkanut joka jouluinen pohdinta missä joulu vietetään. Pienet lapset ja molemmat mummolat 20 kilometrin säteellä. Vinkkejä missä teillä muilla vietetään joulua otetaan vastaan.

Onneksi olemme päässet eroon puolison suvun pakkomielteestä, että kaikkien luona pitää käydä toivottamassa ja jotain maistamassa. Siinä suvussa eivät autot ehtineet kylmiksi 24.-26.12., eikä kukaan tainnut ehtiä edes kunnolla jouluaterialle, kun Hilja-tädin tortut suupielessä sännättiin Milja-mummon rosollia maistamaan.

Tonttu

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tehdä itse joulusuklaita. Viime jouluna piti jo tehdä, mutta unohtui...

itse se tehdyt tryffelit on tosi hyviä ja helppoja tehdä. Eri versioita voi maustaa ihan oman mielen mukaan!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat