Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palan pian loppuun työssäni

Vierailija

Olen vuorotyössä, jossa vuorot voivat olla mihin tahansa vuorokaudenaikaan. Samalla viikolla voi olla sikinsokin kaikkea mahdollista vuoroa. Vapaapäiviä on kaksi per viikko, mutta ne harvoin ovat peräkkäin. Vuorot ovat usein pitkiä, jopa 13 h. Tuntuu että työ ja työmatkat (45-60 min per suunta) ovat ainoa elämäni. Nukkua ei ehdi, rytmi on sekaisin (tai siis sellaista ei ole), mihinkään ei ole voimia ja silmäpussit roikkuvat polvissa saakka. Olen jo kuukausia laittanut toivomuksia säännöllisempiin työaikoihin, mutta ei... Firma haluaa hoitaa asiat näin. Myöskään vapaapäivätoiveita ei kuunnella. Moni kollega onkin jo palanut loppuun ja sairaslomien määrä firmassa on hirvittävä. Itse en ole sairastellut, ainakaan vielä. On vain täysin zombie olo koko ajan.

Palkkaus työssäni on ok, mutta olisin kyllä valmis huonommallakin korvauksella tekemään vähemmän kuormittavaa työtä. Ongelma on siinä, että olen vuoden verran hakenut aktiivisesti muuta hommaa, mutta töitä on yllättävän hankalaa löytää. Nyt alan olla siinä pisteessä, että olen harkinnut jopa irtisanoutumista ja työttömäksi jäämistä. Olen yksinkertaisesti aivan loppu. Ei vaan taida työttömänäkään olla kovin auvoista. Mitä teen, mielipiteitä mammat?

Kommentit (5)

Vierailija

Et kertonut mikä ala, mutta luulisi tesissä olevan sanottu jotain noista vapaista. Esim. kaupan alalla pitää olla vuodessa tietty määrä kahden vapaapäivän putkia, joista vielä tietty määrä viikonloppuna. Samoin lepoa/vapaata työvuorojen välissä tulee olla muistaakseni 11 tuntia.

Vierailija

En halua tarkkaa työnkuvaani kertoa, koska minut voidaan tunnistaa, mutta palvelualalla olen. Lepoaikoja noudatetaan, mutta minimilepoajat ovat lyhyet siihen nähden, että työmatkatkin pitää niihin mahduttaa. Vapaapäiviä pitää olla kaksi per viikko, mutta missään ei tietääkseni ole sanottu, pitäisikö niiden olla peräkkäin.

Firma uudistui rajusti reilu vuosi sitten ja silloin alkoi tämä hulluus mm. vuorojen kanssa. Ennen toiveita kuunneltiin ja oli yleensä viikko aamua, viikko iltaa jne. Sitä vielä jaksoi. Palkanmaksussa on myös ollut ongelmia ja siihen liitto on puuttunut, mutta tietääkseni liitto ei ole mihinkään muuhun tullut väliin.

AP

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat