Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte raskauden aikana jos pieniä lapsia ennestään?

09.02.2006 |

Meille tulossa kolmas ja ikäeroksi tulee vanhimman ja nuorimman välille pikkasen vajaa kolme vuotta. Siinä sitten keskimmäinen vielä 1v9kk vauvan syntyessä. Miten ihmeessä sitä pärjää päivisin yksin kotona kun nyt jo väsymys on kamala aamusta iltaan ja lievää pahoinvointia ajoittain siihen päälle. Nyt siis lapset ovat 1-vuotta ja 2v3kk ja raskausviikkoja jotain 5.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli odotan kolmatta ja vanhin on la:n aikaan 2v10kk ja keskimmäinen 1v8kk. Nyt he ovat siis 2v4kk ja 1v2kk, olen rv15+1.

Kun alkuraskauden väsy iski päälle ja paha olo, oli vaan ihan pakko alkaa mennä nukkuun illalla samaan aikaan kuin lapset. Mulla väsy iski yleensä iltapäivällä pahiten. Vaikka kahvi tökki pahasti, aloin jossain vaiheessa pakottamaan itseäni hörppään edes muutaman kahvihörpyn päivällä ja sen jälkeen väsyms ei ollut niin paha. Muutaman kerran jouduin kyllä laittamaan Puuha-Peten pyörimään ennen miehen kotiintuloa, heitin sohvalle pitkäkseni ja taisin silmänikin sulkea...Kuitnekin kuulin koko ajan lasten hihkuntaa, kun Peteä katsoivat.

Toisekseen kotihommat olivat aivan rempallaan, mutta tein pikkasen kerrallaan. Vaikeinta oli se aloittaminen. Mua lohdutti, että niin monella muullakin elokuisella oli ihan sama tilanne, eli vertaistuki auttoi ;-)

Pahoinvoinnin kanssa teimme miehen kanssa niin, että hän vaihtoi aamuisin ennen töihin lähtöä yövaipat pois, koska hajut saivat oksentamaan. Samoin hän teki suurimman osan ruoista jne. samasta syystä aina kotona ollessaan.

Nyt olen rv15 ja väsymys helpotti joku viikko sitten. Ajoittain aamuisin on vielä etomista, ne vaipat on kaikkein kamalimmat, mutta pikkuhiljaa sekin varmaan menee ohi. Sama juttu oli, kun odotin kakkosta.

EI muuta kuin voimia sinulle pesueesi kanssa ja muista, että alkuvaivat ovat ohimeneviä ja kevät on tulossa ;-)

Pumpuli

Vierailija
2/4 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille tulee ikäeroksi 3 vuotta tasan ja nyt oon vasta rv 6+1.Yksi poika kyllä vaan on ennastaan.Jännittää myös että miten saa huomioitua kaksi lasta tasaisesti siis tasapuolisesti.Noh...pitää vain yrittää.Uskon että pahoinvointi vaihe on pahin ja sitten loppuraskaus mutta silloin vain täytyy kertoa pojalle että äiti on väsynyt kun vauva on mahassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole huolissani, vaikka lapsillemme tulee ikäeroa n. vuosi. Uskon jaksavani ja pärjääväni. Uskon saavani tukea ja apua tarv. lähipiiristä ja tietenkin aviomieheltäni :) Nyt tosin tuntuu aika raskaalta silloin tällöin, kun vielä heräilen esikoisen kanssa öisin toisinaan useammin, toisinaan harvemmin. Silloin väsyttää, kun poika heräilee esim. nuhan takia usein yöllä. Olemme sopineet, että mieheni herää esikoisen tarpeisiin pikkuvauvan synnyttyä, jos poika vielä silloin herättelee. Mutta mä luotan tulevaisuuteen... :)

Charlotte ja poika 8,5kk ja rv23+6

Vierailija
4/4 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Meil kanssa tilanne, et kun vauva syntyy, esikoinen on alle kolme vuotta! Rv nyt 38+3, ja esikoinen on nyt 2v4kk ja kuopus 11,5kk. Ikäeroksi siis nuoremmille tulee vuosi! Olen jaksanut todella huonosti tämän reaskauden ajan, koska olen jo rv 20 kärsinyt supistuksista ja nyt on vielä kaiken kukkutraksi anemia riesana! Ja onhan se muutenkin rankkaa, ku lapset vielä niin pieniä! Kyllä sitä odottaa, et pääsis jo tästä mahasta eroon, niin elämä vois sitten helpottaa! Tietenkin mietityttää, miten kolmen pienen kans selviää, ku on sitten kaksi " sylissä" hoidettavaa! Mut eiköhän sitä aika näytä ja onneks tosiaan kesä tulossa, niin elämä muutenkin pukemisineen ym helpottaa...