Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teitittelystä

Vierailija

Itselläni on sellainen "ongelma", että teitittelen automaattisesti vähänkin itseäni vanhempia ihmisiä, ja tämä tulee täysin ei-tietoisesti ja automaattisesti. Olen töissä paikassa, missä tulee ihmisiä asioimaan tiskille ja saan asiakkailta huomautuksia tuosta ja välillä jopa siihen sävyyn kuin olisivat loukkaantuneita, ja pyytävät sinuttelemaan mikä jostain syystä tuntuu itselleni ihan epäluonnolliselta jos ei ole kyse jostain lapsista tai omanikäisistäni ihmisistä. Onko kukaan muu törmännyt samaan?

t. 25v mies

Kommentit (4)

Vierailija

Juu samaan olen törmännyt. Ihmiset ei yleensä tykkää. Toisaalta kerran eräs iäkäs mies närkästyi työkaverilleni sinuttelusta ja kysyi tympeästi, että olemmeko tehneet sinunkaupat?

Vierailija

Tämä on näitä asioita jotka pitäisi osata jotenkin fiilistuntumalta. Jotkut tykkäävät, jotkut vihaavat ja osa ei välitä. Ehkä sanoisin että mieluummin teitittelen kuin olen teitittelemättä asiakaspalvelutilanteessa.

Toisaalta, mua on noissa tilanteissa jo teititelty vaikka olen vasta ap:n ikäinen, joskus jopa henkilöiden toimesta joita en kyllä väittäisi itseäni nuoremmiksi. Jotenkin vaivaannuttavaahan se on silloin.

Vierailija

Itseäni ei ainakaan häiritse yhtään, jos jossain itseäni teititellään. En tajua että mikä ongelma joillain ihmisillä on sen kanssa? Luulisin pikemminkin että teitittely on aina varma vaihtoehto.

ap

Vierailija

Suomessa teititellään aika vähän ja yleensä vain vanhempia ihmisiä tai pikemminkin vanhuksia. Kai nämä ärsyyntyjät ärsyyntyvät, koska he luulevat, että teitittely viittaa siihen, että heitä pidetään vanhoina. Jos heillä on muutenkin ikä- tai ulkonäkökriisiä? Tai en ymmärrä, miksi siitä muuten pitäisi loukkaantua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat