Miten niin 18v ei olisi aikuinen?
Olen 18v omillaan asuva osa-aika työtä tekevä yliopisto-opiskelija. Kaltaisiani löytyy vielä yli 25-vuotiastakin. Silti ikäisiäni tälläkin palstalla pidetään aivottomina pikkutyttöinä ja tenuina. Mistä moinen suhtautuminen?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
18v ja jo yliopistossa? Kyllä sä poikkeuksellinen olet ikätovereihisi!
Kyllä minä tunnen jonkun verran ihmisiä, jotka ovat olleet yliopistossa 18-vuotiaina. Ovat yleensä joko hypänneet jonkin luokan yli peruskoulussa, tai sitten ovat syntyneet loppuvuodesta, jolloin ovat 18v:nä päässeet sisään suoraan lukiosta. Ja ovat minusta olleet ihan "tavallisia" 18-vuotiaita, fiksuja toki, mutta eivät siltikään henkisesti aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18v ja jo yliopistossa? Kyllä sä poikkeuksellinen olet ikätovereihisi!
Olen loppuvuodesta syntynyt -96. Pääsin ensimmäisellä hakukerralla sisään. Niin pääsi muutama ystävänikin. Helsinkiin tuskin olisin päässyt. Ap
Tätä tarkoitinkin, moni ei pääse heti yliopistoon, eli olet hieman erilainen kuin moni ikäisesi, kaikki ei suinkaan edes tiedä, mitä haluavat tehdä isona :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kahdeksantpistavuotiaat ovat enemmän lapsia kuin aikuisia. Riippuen ihmisestä. T. Pian täysi-ikäinen
Osaatko perustella? Mielestäni itsestään huolehtiva ihminen on aikuinen eikä lapsi. Ap
Nimenomaan itsestään huolehiva. Monet juuri täysi-ikäistyneet ovat tekojensa puolesta ihan lapsia. Välinoitämättömyyttä,kiukuttelua,keskellä viikkoa ryyppäämistä... and the list goes on and on. t. sama
Rattijuoppoutta, kännykän ostelua rahattomana velaksi, jne.
18-v on virallisesti ottaen aikuinen kyllä juu, mutta sen ikäisen aivot eivät ole vielä valmiit. Mutta mitäpä sun kannattaa siitä välittää pitääkö muut sua aikuisena, elät vaan ja nautit täysi-ikäisyyden tuomista vapauksista. :) Myöhemmin saatat huomata, että 18-vuotiaat onkin sunkin mielestä jotenkin yllättävän teinejä. Mä en todellakaan haluis olla enää sen ikäinen :D t. 25-v
Olen loppuvuodesta syntynyt -96. Pääsin ensimmäisellä hakukerralla sisään. Niin pääsi muutama ystävänikin. Helsinkiin tuskin olisin päässyt. Ap